Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?

Lees meer
14-05-2016 04:30 #160363 door Rob Baeten
Ik ben van plan om hoofdsteunen op mijn Katterug stoelen te zetten maar blijf het niet echt mooi vinden :S . De originele uit de Amazon en de 140 serie vindt ik weer te groot :dry: Is er iemand die hier een mooie oplossing voor heeft?

Zelf heb ik dit drietal verzameld, van links naar rechts - VW Jetta - Opel Vectra - Opel Corsa





K'ben ook al aan de steuntjes begonnen maar kan niet echt beslissen, de ronde donut vorm van de Corsa zou misschien nog het meeste bij de ronde vormen van de Katterug passen














Wie helpt me beslissen :) of heeft een mooi alternatief

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2016 09:48 #160365 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
Wat dacht je van de hoofdsteunen van de 164, deze zijn breder dan die van de Amazon en gaan meer op in de stoel


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2016 10:38 #160367 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
Uit je eerdere berichten valt op te maken dat het gaat om een mooi-weer-auto, dus geen dagelijks vervoermiddel. Zijn hoofdsteunen dan noodzakelijk? Dat is puur een persoonlijke afweging. Het tocht wat minder in je nek als je de kap open hebt en ze kunnen je een whiplash besparen bij een aanrijding. Maar ja, streef je maximale veiligheid na, dan kun je beter in een moderne cabrio gaan zitten. Wat een aanvaardbaar risico is, vult een ieder in naar zijn eigen inzichten, dat speelt ook bij de vraag of er veiligheidsgordels moeten worden gemonteerd als dat op basis van het bouwjaar nog niet verplicht is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14-05-2016 11:23 #160369 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?

Rob Baeten schreef : . De originele uit de Amazon en de 140 serie vindt ik weer te groot


DE hoofdsteunen van de 140 serie uit de jaren 1973/1974 zijn een stuk smaller dan die van de amazon en de 140 serie uit de jaren daarvoor. Zouden dus niet misstaan.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2016 14:32 #160375 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
Je zou ook kunnen overwegen om op zoek te gaan naar stoelen uit een late 1800E of uit een 1800ES.
Dat ben ik van plan in mijn Amazon cabrio.
Deze hebben geïntegreerde hoofdsteunen.
Dat vond ik wel mooi staan in deze Katterug cabrio waarvan ik de foto's een tijd terug heb opgeslagen




Al betwijfel ik of in die auto daadwerkelijk 1800E/ES stoelen zitten omdat de zitting net anders oogt voor zover deze zichtbaar is.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2016 22:32 #160388 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
stoelen van Saab 900, eventueel de cabrio?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-05-2016 22:39 #160390 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
"Over smaak valt niet te twisten" en dat doen we hier gelukkig ook niet. :)
Daarom gooi ik ook nog maar eens een alternatief in de groep (uit de oude doos);

www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=14241

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2016 11:22 #160410 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
Heel erg bedankt voor jullie reacties en het mee denken. Heb nu alles eens op een rijtje gezet. Het voorstel van Lars en Siang heb ik helemaal in het begin ( 8 jaar geleden dus :oops: ) al eens overwogen. Mijn doel is om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven, daarom wil ik eigenlijk niet aan een vervangende stoel denken. Maar zeker bedankt voor het idee. De hoofdsteunen van de 164 en 140 modellen vind ik eigenlijk wat te groot, het idee valt dus af maar Ed en dhr van Bosch zeker bedankt. De hoofdsteunen waar Jan het over heeft zijn leuk maar zoals de moderator van het 404 forum al aangeeft bieden ze ook niet de veiligheid die je zou verwachten. Het rapport waar hij het over heeft ken ik, volgens mij is het destijds door de ANWB gepubliceerd. Daarom Jan :( toch bedankt. Blijven de argumenten van Gert over, het blijft inderdaad een persoonlijk afweging. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat blijkt wel weer uit de ervaring van Ernst als je een happy rondje wilt rijden. Toch denk ik dat ik maar af zie van hoofdsteunen en laat de Katterug lekker de Katterug zijn en ga ik ervan uit dat de weg en weer goden mij goed gezind blijven :silly:

Allemaal bedankt voor de reacties

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2016 11:25 #160411 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
PS. heb nu dus wat hoofdsteunen over, mochten er leden zijn die hoofdsteunen overwegen dan laat het maar even weten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2016 14:57 #160417 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Hoofdsteunen Katterug, veilig - Ja, lelijk - Ja?
En dan...ik heb ook steunen achteraf gemonteerd (veilig gevoel voor mederijders argument en debat)...maar de steunen staan door de redelijk naar achter hellene rugleuningen behoorlijk ver van het hoofd af en zul je alsnog een enorme zwiep making voordat je ze raakt (en het is lelijk :huh: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.