Kofferbak interieur en krikzwengel

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
01-05-2013 15:17 #126836 door Arnold de Groot
Kofferbak interieur en krikzwengel is gemaakt door Arnold de Groot
Vorige week als een van de laatste klusjes in de kofferbak de krikzwengel gemonteerd.
Naar de tekening van deze site nagemaakt. De bevestiging klipjes komen van een jasbeschermer van mijn fiets die over waren.
Nooit iets weggooien dus!
Mvg
Arnold


Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2013 18:10 #126845 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kofferbak interieur en krikzwengel
Mooi gedaan, die bekleding. Die kartonnen schotten vind ik maar niets.

Heb je dit zelf gemaakt? Ben gek op foto's. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
01-05-2013 20:58 #126857 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Kofferbak interieur en krikzwengel
Hallo Boele,

Zelf gemaakt, van simpel 'waterbestendig' tapijt van de Kwantum. Omdat ik geen ervaring had met dit soort werk dacht ik ik begin met goedkoop materiaal. Het bleek heel gemakkelijk te verwerken en afwerken is bij dit type materiaal niet nodig. Ik heb eerst mallen gemaakt van een dun soort schuimplaat (Hornbach) en die als versterking gebruikt aan de achterzijde. Om de speakers die behoorlijk uit steken af te werken met tapijt een bol element gemaakt. Het tapijt is ook prima te naaien, met de hand. Ik vind karton ook niets, voor mijn deurpanelen heb ik dunne kunststof plaat gekocht (polypropyleen geloof ik) van 2 mm dik. Dat idee heb ik van jou gejat, ook voor de nieuwe bergzakken en panelen voor bij de portier heb ik kunststof gebruikt. Ik heb trouwens heel veel aan jouw web-site / blog gehad bij het zoeken naar informatie en oplossingen. Daarvoor heb ik placemats van vol kunststof gebruikt, ex Xenos. Het blijft ook een sport om relatief goedkope oplossingen te zoeken. Blijft er weer geld over voor dure dingen zoals een huis voor de kenteken verlichting/ achteruitrijlicht, staat nog op mijn lijstje want het chroom is in slechte staat. En het lijstje is natuurlijk nog veel langer.......
Ik zal morgen nog een paar foto'proberen te plaatsen van de kofferbak.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
03-05-2013 08:05 #126912 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Kofferbak interieur en krikzwengel
Nog wat foto's op verzoek van Boele.
Arnold








Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jon Meibergen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-12-2013 13:30 #134540 door Jon Meibergen (GAST)
Beantwoord door Jon Meibergen (GAST) in topic Kofferbak interieur en krikzwengel
Beste Arnold,

Ik kreeg van Boele Braaksma (coördinator P1800 register) jouw naam door + de verwijzing naar het forum, waar jouw kofferbakverhaal alweer van een tijdje terug dateert.

Op dit moment zit ik met een vraag over de kofferbak van mij 1800E uit '71 die nu bij de plaatwerker staat voor een uitgebreide restauratie. Het is mij namelijk niet duidelijk wat de functie is van een stalen lip op de bodem van de achterbak. Ik ben bang dat daar iets aan ontbreekt. Nu de boel nog niet is gespoten, is dit het moment om dat te repareren. Als ik tenminste wet hoe het hoort te zitten.

De lip zit rechts op de bodem gelast, vlak naast de ruimte waar de benzinetank zat, die ik verwijderde (zie foto. Dat glanzende metaal onderin is een uitlaatpot.). De functie van de lip is mij in het geheel onduidelijk, omdat je er niets mee kan. Op de rechter wielkast zit ook een lip gelast, maar daar zit een sleuf in. Omdat ik nog een paar banden met haken heb, kan ik mij voorstellen, dat die in die sleuf gehaakt worden zoals ik jou inderdaad ook zie doen. Ik zou dus op de bodem ook een lip met een sleuf verwachten om zo het reservewiel vast te kunnen sjorren. Kun jij misschien licht schijnen op 'raadsel' van de op het oog nutteloze lip op de bodem?

Ik hoor graag!



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
02-12-2013 16:16 #134546 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Kofferbak interieur en krikzwengel
Ik heb mij ook hetzelfde afgevraagd, op een foto van een ander 1800 zag ik het karton wat over de tank ligt als bescherming van tank en niveaumeter&kabels er tegenaan liggen. Het lijkt een soort eindstop om het karton op zijn plaats te houden.
Ik heb er geen karton over liggen maar een soort dun isolatieschuim. Meer kan ik er ook niet van maken. Het verwarrende is dat er (nieuwere??) 1800 varianten zijn die een soort haak hebben die het reservewiel op zijn plaats houd. Mijn reservewiel zit vast met die lip met sleuf op de wielkast. Ik heb ook geen idee waar die mooie ruimte naast de lip voor is.
Mvg
Arnold


Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jon Meibergen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-12-2013 17:31 #134547 door Jon Meibergen (GAST)
Beantwoord door Jon Meibergen (GAST) in topic Kofferbak interieur en krikzwengel
Beste Arnold,

Dank voor je snelle reactie!
Dat zou inderdaad wel eens de functie van die lip kunnen zijn: eindstop voor een stuk karton. Nooit geweten dat daar nog een stuk karton op hoort te liggen. Beetje primitief, dat wel.

Denk dat ik er dan wel uit ben zo. Voor wat de bevestiging van de krik en het reservewiel betreft, (daar zat ik ook nog mee) hebben jouw foto's duidelijk gemaakt hoe dat zit.

Nogmaals dank en hartelijke groet,

Jon Meibergen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.