Ik stel me graag voor als nieuw lid

Lees meer
21-03-2024 11:24 #1044513 door Leonard Hamers
Ik stel me graag voor als nieuw lid is gemaakt door Leonard Hamers
Hallo Volvo liefhebbers

Mijn Volvo is vandaag voor de laatste keer goedgekeurd want hierna heeft hij de leeftijd van 50 bereikt, een mooi moment om lid te worden van deze liefhebbers pagina. 
Ik woon in Vught, en heb al meerdere volvo's versleten, 20 jaar geleden begonnen met een 440, daarna 340, en verschillende 240's nu deze 264. 
Deze had een haperende motor dus laten vervangen door de oerdegelijke B21 motor. Op de foto zien jullie deze fijne Volvo!

Ik ben voornemens er nog heel wat jaren in te rijden. Ik ga deze site in de gaten houden voor leuke events en slimme informatie. 

Groet!
Leonard hamers
Vught

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2024 13:30 #1044517 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ik stel me graag voor als nieuw lid
Hallo Leonard, welkom en een mooie auto!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2024 22:41 #1044522 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Ik stel me graag voor als nieuw lid
Welkom Leonard!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
21-03-2024 23:18 - 21-03-2024 23:19 #1044523 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ik stel me graag voor als nieuw lid
Welkom Leonard;
Leuk om nog een 264 eigenaar te zien op het forum, jouw 264 (bouwjaar?) ziet er fabrieksnieuw uit. Leuk als je wat fotoos maakt van het interieur en de motorruimte, als techneut ben ik meer van de techniek dan het uiterlijk. Is het een automaat of hand versnelling?

Mijn 264 is doorleefd, uit 1975 en matzwart gespoten; ik gebruik hem vooral om in de winter mee te rijden.
De auto is nog wel voorzien van de heerlijk soepele V6. Hierbij een paar fotoos uit het taxatierapport.

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2024 09:14 #1044524 door Leonard Hamers
Beantwoord door Leonard Hamers in topic Ik stel me graag voor als nieuw lid
Hallo allemaal, dank voor het welkom!

@ Cor: Hij ziet er van dichtbij niet echt fabrieks-nieuw uit hoor :) maar hij trekt wel veel bekijks. Ik vind het persoonlijk 1 van de mooiste modellen uit de serie met Big Nose en chrome strips. Ben ook liefhebber van de sedan, ook al is de estate wel heel praktisch. 
Volgens mij is hij ooit overgespoten en ik denk dat de voorruit toen niet netjes geplaatst is want daar flink wat blaasjes, en ook rondom begint hij wat plekjes te tonen, daar wil ik binnenkort naar laten kijken.
De motor is sinds 2 jaar een B21, de oude originele 6 cilinder PRV motor liep helaas nog maar op 4,5 cilinder. Mijn ervaring met mijn andere 240's heeft me doen besluiten voor de oerdegelijke B21 te gaan.
4 versnellingen, geen overdrive meer (helaas).

Ik ben geen techneut, dus heb vaak hulp nodig. Een anderhalf jaar geleden had ik wat problemen met stotteren bij vochtig weer, dit kende ik terug uit al mijn vorige 240's. Dit is goed opgelost door een elektronische  1-2-3- ontsteking, die upgrade kan ik iedereen aanraden. Loopt en start altijd goed! Hij rijdt op LPG en benzine, alleen heb ik helaas een lekkende tankdop (nieuwe pakking mocht niet baten) dus er bleef benzine uit komen. Tank leeg gereden en nu dus 100% LPG. Tankdop goed sluitend maken staat nog boven op verlanglijstje want het geeft rust als je weet dat je een extra reserve hebt. Eergisteren na reparatie aan fusékogel en kentekenplaatverlichting toch wel fluitend door zijn allerlaatste keuring! 

Bijgevoegd wat foto's van mijn oude liefdes.          

Ik zal eens foto's maken van het - lichtgrijze - interieur. Fijne dag allemaal!

Groet!
Leonard
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2024 09:23 #1044525 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Ik stel me graag voor als nieuw lid
Hoi Leonard,
Welkom bij onze vereniging. 
vriendelijke groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.