Jonge pensionada (61) begint aan zijn restauratie project

  • Gerko van den Brink
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
02-01-2024 21:29 #1043581 door Gerko van den Brink
Jonge pensionada (61) begint aan zijn restauratie project is gemaakt door Gerko van den Brink
Hallo beste lezer,mijn naam is Gerko van den Brink en ben sinds 1 januari een jonge pensionada die dus tijd over heeft om IETS te gaan ondernemen.Kids allang de deur uit dus tijd zat.Sinds vorig jaar juli heb ik een restauratie project aangeschaft in de vorm van een Volvo amazon uit 1966. Zeg maar een toekomstig kadootje voor de vrouw Er moet wel wat aan gebeuren dus ben ik al begonnen met eea voor te bereiden. Verslaggeving zal ik onder de andere rubriek doen.Oh ja ik ben al naar de beurs in Rosmalen geweest om hier ook mede Volvo liefhebbers aan te treffen.Ik heb er zin in en de tijd zal leren of dit ook zo zal blijven.vr.gr. Gerko van den Brink
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2024 23:32 #1043585 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Jonge pensionada (61) begint aan zijn restauratie project
Succes Gerko, zo te zien lijkt het een leuk restauratie project niet te rot.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2024 10:23 #1043587 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jonge pensionada (61) begint aan zijn restauratie project
Hallo Gerko, geniet van je pensioen en de restauratie van jouw Amazon!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2024 22:35 #1043633 door Hans van Horssen
Beantwoord door Hans van Horssen in topic Jonge pensionada (61) begint aan zijn restauratie project
Hallo Gerko,

Ik ben een jaar geleden met pensioen gegaan en dus ook aan een volvo amazon begonnen (4 deurs sedan uit 1967).
Ik heb besloten om de auto volledig te strippen en dan de carrosserie op te gaan knappen Daarna ga ik hem stukje bij beetje weer opbouwen.
Dit gaat wel een tijdje duren maar het is per slot van rekening ook een hobby.
Foto geeft indruk van staat carrosserie nu.
Om de onderkant helemaal te kunnen schoonmaken en opnieuw te behandelen ben ik een kanteltool aan het maken (zie foto). Hiermee kan ik carrosserie met stappen van 45 graden draaien.
Ik hoop dit binnen 2 weken af te hebben en dan kijken of het ook werkt 


Groeten,
Hans van Horssen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gerko van den Brink
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
06-01-2024 13:07 #1043638 door Gerko van den Brink
Beantwoord door Gerko van den Brink in topic Jonge pensionada (61) begint aan zijn restauratie project
Beste Hans,

leuk om een mede pensionada te horen die ook is begonnen met de restauratie. Heb mijn auto ook op een draaispit staan en er wel voor gezorgd dat de verstellingskokers die in de bumpersteun gaan wel vastgebout kan worden. Je wilt niet dat de auto naar beneden glijdt als je heb 180 graden heb staan. Moet zeggen dat ik het zelf heel prettig vind om de auto ook op verschillende standen te kunnen zetten en niet alleen op 45 graden. Mogelijk kan je hier nog een tussenstap in maken. Als ik veel horizontaal werk moet verrichten leg nik voor de veiligheid nog wel wat opvulling(houten blokken) onder de auto.
Veel plezier toegewenst.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.