Kogelman stelt zich voor

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
17-02-2019 15:21 #182012 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Vandaag een stuk getoerd over de Salland Route. Mooie weggetjes langs boerderijen en deels onverhard. En nog een paar foto’s gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2019 17:38 - 18-02-2019 17:39 #182022 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Kogelman stelt zich voor
Dat blauw blijft toch een erg gaaf kleurtje voor een Ama. En redelijk uniek, het is eigenlijk een 140 kleur die ze in het laatste productiejaar (oké "jaren" want in 1970 zijn de laatste pas echt van de band gelopen). Uit diezelfde tijd stamt volgens mij ook een grijsblauw metallic versie; nog unieker omdat dat de enige Ama's zijn met metallic lak. Of heb ik het mis en zijn die pas later in metallic gespoten (ook een 140/1800 kleur)?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2019 19:05 #182028 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic Kogelman stelt zich voor
Dat klopt, op de 123GT volgens mij. Dat was kleurnumner 102 die ook op de 144GL zat, staalblauw metallic....zoals deze....

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
19-02-2019 20:07 #182050 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor

Peter Smeets schreef : Dat klopt, op de 123GT volgens mij. Dat was kleurnumner 102 die ook op de 144GL zat, staalblauw metallic....zoals deze....


Dat is ook een mooie (metallic) kleur!
Die hemelsblauw kleur (Volvo kleur: 99) is inderdaad alleen in 1969 en 1970 geleverd op de Amazon.
P.S.: Hans, zie ik op jouw profielfoto ook die kleur niet op een 144 ?
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2019 11:36 - 22-02-2019 11:36 #182106 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Kogelman stelt zich voor
Nee, dat is kleur 104, tintje groener (turcoise), én een 145 maar dat kan je aan t neusje niet zien.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
22-02-2019 11:47 #182107 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor

Hans schreef : Nee, dat is kleur 104, tintje groener (turcoise), én een 145 maar dat kan je aan t neusje niet zien.


Turquoise blijft ook een mooie kleur, passend bij het tijdsbeeld.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
22-02-2019 17:38 #182118 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Gisteren een dagje gesleuteld met twee ooms van mijn vrouw (beiden zijn gepensioneerde automonteurs), was erg gezellig en leerzaam. De auto remt nu weer zoal het hoort, wat bleek: het probleem lag bij de achterremmen. Een trommelrem was iets vettig, daar lag ook de veer aan 1 kant los er in en van beide trommelremmen waren de moeren niet goed vastgedraaid. De boel schoongemaakt en goed bevestigd. Daarna konden we ze nog 2 tandjes verder stellen en doen ze het weer prima. De voorremmen waren al prima.
De raamslinger gefixt met een gebruikte tandwiel met stift. Meteen de raamketting gesmeerd en de binnenkant vd deur met Fluid Film vol gebaggerd. Mijn oude stift vd raamslinger even vast gelast zodat deze op de plank kan en weer te hergebruiken is.
Ook het portierslot gefixt, nu gaat hij weer op en van slot zoals het hoort en niet meer spontaan op slot als je het portier dichtdoet. Tot slot het niet meer sluitende kofferdeksel gerepareerd, door ringetjes onder de slotvanger te plaatsen zodat hij nu wel goed tussen de palletjes grijpt ipv ervoor. Ook de kierende achterklep is verleden tijd, de gasveer was de schuldige. Deze heb ik losgekoppeld zodat de klep er beter op ligt. Daarnaast hebben we een alternatieve kofferklep steun gemaakt van een stuk draadijzer a la de steun van een motorkap. De olielekkage is sinds het nieuwe vuldop rubber al een stuk minder, een vd ooms gaat een olie catch can maken om te kijken hoeveel olie er uit komt. Dat is voor de volgende keer. Het was een vruchtbare sleuteldag.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2019 10:11 #182127 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Kogelman stelt zich voor
Kijk, fijn om zo weer een aantal dingen goed werkend te maken en van het lijstje te kunnen afstrepen.
Goed bezig! En zoals eerder gezegd, prachtig kleurtje heeft de Amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
16-03-2019 17:44 - 16-03-2019 17:45 #182445 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Het water staat weer hoog aan de IJssel een meter verder doorrijden en ik reed er in. Vandaag even getoerd om te kijken in Wijhe bij de Loswal.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2019 15:31 #182457 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kogelman stelt zich voor
Ja, eindelijk weer voldoende water in de IJssel, prachtige Amazon, heb 20 jaar in eenzelfde gereden, was in dec '70 in Zwitserland op de weg gekomen, T serie, kleur 99 met blauwe bekleding en hoofdsteunen.
Zit in Doesburg, als je ooit ondersteuning nodig hebt stuur een bericht of kom eens langs
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.