Stinky's 264TE

Lees meer
20-11-2016 20:41 #165043 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Stinky's 264TE
Aftanken, ramen op een kier, misschien op blokken zetten ipv op zijn wielen. En verder komt ie die 3 maanden heel wel goed door, hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
22-11-2016 14:58 #165077 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Stinky's 264TE
Een raadseltje. Een van mijn Volvo's wilde niet starten. Dit was de oorzaak:



Vragen:

- Over welke van mijn 3 Volvo's gaat dit?
- Welk onderdeel is dit?
- Wat is de oorzaak en hoe te repareren?
- Hoelang heeft dit geduurd en wat heeft mij dit gekost?

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2016 17:48 #165100 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Stinky's 264TE
Weerstand gesmolten? Kost bijna niets en is snel gevonden/ vernieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
25-11-2016 02:17 #165139 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Stinky's 264TE
Postjes na 12en zijn bijna nooit verstandig but here goes:

Het ging over m'n laatste aanwinst, de witte 264TE. Kort nadat ik hem had gekocht moest ik de hele
ontsteking vervangen. Bougies, rotor, kabels, verdeler kap. Maar daarna deed hij het weer. Een week.
Daarna wilde hij weer niet aanslaan. Ik boos en verdrietig. Op de garage die de reparatie had gedaan
en op de verkoper die ik nog wel zo vertrouwd had. En op mezelf. De auto maar weer naar de garage
laten slepen. Ondanks dat het een automaat is kan dat best: 2000 meter binnen bebouwde kom.
Na twee dagen belde de garage. Het was niet weer de ontsteking, vonken genoeg maar er kwam geen
benzine naar de motor. Relais kapot. Precies zoals ik onlangs ook had met mijn 240.



De garage had twee vragen. 1) Of ik zelf iets had aangepast aan de auto?
Ik had alleen een radio gekocht en geprobeerd die er in te schroeven. Was maar gedeeltelijk gelukt: ik kreeg
maar zwak geluid uit 1 speaker en kreeg de radio niet helemaal achterin de console hoe hard ik ook duwde.
Misschien heeft dit het relais beschadigd? Ik betwijfel dat.
Vraag 2) Of ik zelf een nieuw relais kon komen brengen want ik had vast connecties in de Volvo wereld?
Vond ik stom. Ze lazen het onderdeelnummer aan me voor door de telefoon. Maar ok, ik bellen. Eerst
naar Zundert, Wilpac. hadden 'm niet. Toen naar Ulvenhout, Smeekens. Ook niet. Ze zeiden dat de dealer
hem wel kon bestellen. Breda, Bluekens. Bestellen? Welnee, hoe komt U erbij. (dit is de 2e keer dat ze
me dat vertelden: ooit had ik een kabeltje nodig) Ik moest het maar bij Goos proberen, randje Breda,
Die konden hem wel bestellen, hoera! Ik mocht kiezen: uit Zweden duurde het een maand, uit Duitsland
een week. Ik zei: bestel maar in Duitsland. Na 10 dagen Goos gebeld. Was er nog niet. Konden niet zeggen
wanneer wel.
In die 10 dagen heb ik me wel een paar keer voor m'n kop geslagen. Want online lagen ze voor het oprapen.
Dit zei ik tegen Goos. Ze zeiden dat ik hem dan maar beter zelf kon bestellen.
Dus toen ben ik zelf maar naar Moergestel gereden, 36 minuten naar Scandcar. 36 minuten terug en het
groene dingetje afgeleverd bij de garage in mijn dorp. Twee dagen later was de auto klaar.

Ik heb weer een boel geleerd. Met de nadruk op weer want ik had al moeten weten dat het Internet je beste
vriend is en onwillige mensen aan de telefoon niet. En een relais vervangen had ik zelf ook gekund.
Dus. De juiste antwoorden op mijn vragen waren:

1) 264 TE
2) K-Jetronic 3523639 brandstofpomp relais
3) Te warm geworden. Moet vervangen worden.
4) Twee weken aan tijd. Veel irriterende telefoontjes. Een ritje naar Moergestel. 41,44Euro voor het onderdeel.
Rekening garage 179,99Euro.

Ja lach maar. Volgende week gaat de wagen voor 3 maanden de schuur in. Kijken of hij daarna nog wil starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2016 11:12 #165142 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Stinky's 264TE
Die benzinerelais zijn berucht: ik heb altijd een reserve in de auto, zowel in de 940 als in de 780......
Maar dat zijn witte. Meestal gaat daar een soldering kapot, en is wel te her-solderen, maar niet onderweg! :ohmy:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2016 15:06 #165149 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Stinky's 264TE
Ik heb het ook al 2 x meegemaakt; met 740 en 940. Vervangen (besteld bij EstateServices in Obdam) en daarna geen enkel probleem meer. Die relais waren inderdaad wit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2016 15:33 #165168 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Stinky's 264TE
Leuke aanwinst, Stinky! Veel Volvo voor je geld :cheer:

Zou leuk zijn mocht je er nog achterkomen waarvoor al die extra knopjes dienen. Die knopjes achteraan dienen niet toevallig voor de leeslampjes? Ik vermoed ook dat de gordels er werden uitgehaald. De 200-reeks werd standaard met gordels afgeleverd, ook achteraan.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
30-11-2016 16:21 #165278 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Stinky's 264TE
Vandaag De Witte op stal gebracht. Eerst nog even langs het pompstation. Bijna 3 Bar in alle banden gepompt en
de tank helemaal volgegooid. Blijkt dat ik de afgelopen 250 km 1 op 7,20 heb gereden. Niet zo mooi. Toch maar
iets langzamer na de winter. Is lastig want vergeleken met De Blauwe rijdt hij muisstil, ook bij 140+...
Omdat het niet meer vriest ook nog even door de wasstraat, ik was er nou toch.



Ondanks de vijfeneenhalvemeter past dat prima. Het was de eerste keer sinds ik hem heb dat hij gewassen werd
en hij had het zichtbaar naar z'n zin!



Omdat het nu nog kon, nog snel even een foto gemaakt van het hele stel. Ook de eerste keer. Zoveel auto's is
heel leuk, maar de logistiek is niet te doen. En dan heb ik het nog niet eens over de buren...



Gelukkig is er 1 straat verderop een plaatsje waar je niemand voor de deur staat. De komende maanden staat
er eentje minder en ik ga hem wel missen. Tot die tijd heel goedkoop rijden op LPG in De Blauwe en als het
heel streng wintert nemen we De Rode. Hoe meer ik De Witte mis, des te groter straks weer het plezier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.