Chassisnummer 4e cijfer

Lees meer
01-03-2021 20:02 #192780 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Chassisnummer 4e cijfer

JK schreef : Als je een special hebt, zie je onderaan het typeplaatje een S staan; hier staat weer een code achter wat weer een uitrusting betekend.

 

Dat is pas ná week 33 van 1966 zo, voor week 33 van 1966 is er geen S nummer maar duidt het 4e cijfer op special. Ik heb nog even gezocht op Volvo Amazon Pictues en vond toen dit:
www.volvoamazonpictures.se/modelyears/modelyears.php
Mijn vermoeden was dus juist, de niet-Favorit versie is de Special.
Dat onderscheidt werd kennelijk pas in 1966 duidelijk:
''1966- The Volvo Amazon Favorit is introduced on some markets this year as a more economic alternative to the Volvo Amazon 121 as a way to compensate for the discontinuation of the PV 544 in the previous model year, and is prices SEK 1,500 lower than a 121. Just like the PV had, the Amazon now gets a standard edition from earlier only having a special edition (121) and a sport edition (122 S).''

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2021 10:37 #192802 door 17081-dummy
Beantwoord door 17081-dummy in topic Chassisnummer 4e cijfer
Bedankt beide. In mijn geval is het een maart 67-er. Maar geen S code onderaan het type-plaatje? Maar zal waarschijnlijk wel kloppen dat de niet favourit een special is. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2021 10:43 #192803 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Chassisnummer 4e cijfer

Wilbert Pecht schreef : Bedankt beide. In mijn geval is het een maart 67-er. Maar geen S code onderaan het type-plaatje? Maar zal waarschijnlijk wel kloppen dat de niet favourit een special is. 
 

Dat is wel vreemd dan. Wellicht is het ooit door een eerdere eigenaar vervangen aangezien het gewoon een plaatje is dat je kan losschroeven. Wellicht heeft hij ooit een andere kleur gehad en is het daarom aangepast.
Je kan, na de Coronapandemie, eventueel de gegevens opvragen bij het Volvo Museum in Zweden (even zoeken op het forum voor het e-mailadres).
Waar zit het VIN / chassisnummer van jouw auto? Aan de linkerkant van de kachel of boven de kachel (als je voor de auto staat)?

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.