aansluiten achterruitverwarming?

Lees meer
01-09-2010 22:31 #48808 door Rob Spoon
aansluiten achterruitverwarming? is gemaakt door Rob Spoon
Wie heeft een gouden tip hoe ik de achterruitverwarming in mijn 145 weer kan aansluiten? De contacten van de achterruit zijn eraf. De koper(?) banen met de aansluitvlakken zijn nog intact. Is er een zelfklevend materiaal om een goed geleidende verbinding te maken? Ik wil de ruit er niet uithalen, uiteraard.

bij voorbaat dank,

Rob

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-09-2010 07:43 #96413 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic aansluiten achterruitverwarming?
Misschien is dit iets: www.shieldingsystems.eu/index.php?p=Nieu...mE6KMCFY0sDgodmErD4Q . Anders zoeken op conductive glue/adhesive. Succes.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2010 17:55 #96412 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic aansluiten achterruitverwarming?
<p>Hallo Rob,ik heb bij mijn achterruitverwarming het zelfde probleem gehad,van alles geprobeerd ,geleidende elektra lijm van bison,een stukje koperfolie met lijm laag, van een mede lid gekregen,werkte een korte tijd en lied weerlos nu heb ik hetvolgende gedaan een stukje latoen koper van ongeveer 1 cm breed en 10cm lang in het midden een amp schuifje gesoldeerd ,daarna het stripje tussen het raamrubber en kontactvlak geschoven en met een dun reepje kunstof lekker klem gedrukt, dit zit nu 1jaar en werkt perfect </p><p>Gr Jan Oudijk.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2010 08:01 #96411 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic aansluiten achterruitverwarming?
Dank voor de reacties. Ik ga in ieder geval een stukje koper maken om de aansluiting te kunnen maken. De leverancier die Danny gevonden heeft, kan alleen een weeshuisvoorraad leveren. Ik heb wel een paar andere geleidende lijmen gevonden. E&eacute;n daarvan is gemaakt voor achterruitverwarmingen. En levert vanuit Nederland. Een ander komt uit de US en is ook weer veel grotere verpakking.
To be continued...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2010 11:15 #96410 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic aansluiten achterruitverwarming?
941901300 REAR WINDOW DEFOGGER REPAIR KIT 1 &euro; 12,15 (ex. BTW)
van groothandel VIBA moet leverbaar zijn via Brezan. Ik ben benieuwd...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2010 22:37 #97798 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic aansluiten achterruitverwarming?
Nou, het zit erin en het werkt... een beetje. Ik heb stukjes koper geknipt om met de zilverlijm een contact op de ruit te maken. Dat deel werkt goed. Maar ik heb het sterke vermoeden dat de draadjes op de achterruit wat poreus zijn. Ik zie niet echt heldere strepen in een beslagen ruit ontstaan. Maar blijkbaar maakt het de ruit toch net wat warmer, hoe kan anders de achterruit wel helder worden als de zijruiten van mijn 145 vol beslagen blijven?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2024 19:41 #1044914 door Wijnand Kralt
Beantwoord door Wijnand Kralt in topic aansluiten achterruitverwarming?
Hoi Rob,

Maak je zowel li, ik neem aan met de blauwe draad een contakt plaatje, en rechts ook voor de aarde,of is dat al ingebouwd met de carosserie?
Ik zie in mijn volvo 145//1972 een blauwe draad en een rode draad loshangen in de klep. De blauwe komt overeen met de + draad volgens het schema bij Haynes, de min draad wordt in het schema niet benoemd qua kleur, dus is die gelijk met de carosserie verbonden? 

Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.