temperatuurmeter 164 blijft links in de schaal hangen

Lees meer
02-03-2023 18:03 #202339 door Robert Zunderdorp
Beantwoord door Robert Zunderdorp in topic temperatuurmeter 164 blijft links in de schaal hangen
Roland, dankje wel voor je heldere beschrijving. Ik ga er het weekend mee aan de slag. Vanavond maak ik eerste een ander tellerhuis open om te kijken of ik een stelschroef kan ontdekken op de achterzijde van de meter. Bedankt zover! Ik laat je weten of het gelukt is. Fijne avond! met vr, groet, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
02-03-2023 22:12 #202341 door BartJu
Er bestaan ook oplossingen die aanpasbaar en met meerpuntscalibratie instelbaar zijn. Zie bv deze:
spiyda.com/fuel-gauge-wizard-mk3.html
Ik heb deze in de 240 zitten en zo geschakeld dat de LPGtank voeler de originele tankmeter aanstuurt (ipv die stomme ledjes)
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2023 08:48 #202355 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic temperatuurmeter 164 blijft links in de schaal hangen
Dit zou volgens mij ook de spanningsstabilisator achter op het tellerhuis kunnen zijn.
Komt de meter van je benzinetank ook niet over het midden ondanks volle tank? (of is je dit niet opgevallen ivm de LPG?) 

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2023 10:09 #202365 door Robert Zunderdorp
Beantwoord door Robert Zunderdorp in topic temperatuurmeter 164 blijft links in de schaal hangen
Beste, bedankt voor uw reactie. De benzinemeter lijkt een normale waarde aan te geven (voorbij het midden). Ik zou de tank helemaal moeten afvullen om te zien of de meter dan ook helemaal naar rechts gaat. Mvg Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2023 13:40 #202441 door Robert Zunderdorp
Beantwoord door Robert Zunderdorp in topic temperatuurmeter 164 blijft links in de schaal hangen
Ik heb de benzinetank helemaal afgevuld. De benzinemeter staat nu helemaal rechts, zelfs voorbij het rechtereinde van de schaal. De benzinemeter lijkt dus te werken.... nu de temperatuurmeter nog ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.