ontstoren radio

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2001 09:11 #57705 door
ontstoren radio is gemaakt door
Mijn radio stoort ontzettend, vooral bij stationair draaiende motor en optrekken moet ik hem noodgedwongen uitzetten vanwege keiharde knallen/tikken en wegvallen van het geluid (ook bij CD). Na het afstellen van de ontsteking is het al een stuk minder, maar toch nog niet weg. Waar moet ik beginnen met zoeken om dit probleem op te lossen!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2001 12:03 #58132 door
Beantwoord door in topic ontstoren radio
Je zou het eens kunnen proberen om een onstoorspoel in serie te zetten. Lage ohmse weerstand en hoge inductie heeft de voorkeur. Indien de spanning op de radio niet te ver zakt kun je er zelfs enkele in serie zetten. De spoelen vormen voor hoge frequenties zoals ontstekingspieken en hebben alleen de ohmse weerstand voor de normale voedingstroom naar de radio.Vraagje van mij: ik heb van mijn Amazon alleen het chassis antenne deel (wordt op rechter flank gemonteerd) met daarop een schroefeindje voor de eigenlijke antenne. Heb je enige idee of dit schroefeind-ding origineel is en waar de mogelijke antenne uit te halen is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2001 20:52 #58131 door
Beantwoord door in topic ontstoren radio
Ik zou met die antenne van je eens langs gaan bij een automaterialenzaak. Misschien kunnen ze je een passende antenne leveren voor op dit draadeind. Kies gewoon voor een mooie chrome op een soort van veer. Deze antennes werden in die tijd veel gebruikt en passen erg bij Volvo's naar mijn mening.Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.