B30E loopt niet op benzine

Lees meer
10-03-2024 17:36 #1044348 door Martien van Beek
B30E loopt niet op benzine is gemaakt door Martien van Beek
Wie kan mij helpen. 
Heb onlangs een 164 aangeschaft met B30 E motor. Geen LPG 
Heeft lang stilgestaan en start niet meer. 
Heb inmiddels benzine genoeg en bougies vonken. Voordat ik benzine vanuit de tank kreeg middels benzine inspuiten rechtstreeks in venturi wilde hij aanslaan. Mijn vermoeden is dat injectors niet inspuiten. Als ik de contacten van injector meet heb ik op beide een massa. Dit is volgens mij niet goed want een contact moet stroom krijgen via ECU.
Althans dat denk ik. 
klopt mijn redenering ?
Alvast bedankt. Gr. Martien 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2024 14:04 #1044433 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic B30E loopt niet op benzine
Hallo Martien,

Klopt, ze moeten pulsen krijgen vanuit de ECU, maar ik vind dit altijd lastig te meten. Vanwege het lange stil staan zouden ze zomaar verstopt kunnen zitten. Het gemakkelijkste is om de injectoren even los te halen en dan de motor even rond te laten draaien.
De injectoren kun je gemakkelijk demonteren door de grote metalen ring naar links te draaien (soort bajonetsluiting). Check meteen even de rubbers van de injectoren (je hebt een grote en een klein rubber). Deze zijn vaak uitgedroogd en dan heb je veel kans op valse lucht.
Tijdens de test is het wel verstandig om even het draadje vanaf de bobine naar de verdeler eraf te halen, zodat je geen vonk hebt.

Op deze website kun je veel informatie vinden; jetronic.org/index.php/en/d-jetronic/72-troubleshooting

Succes met de puzzel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2024 14:12 #1044434 door Martien van Beek
Beantwoord door Martien van Beek in topic B30E loopt niet op benzine
Dankjewel,
ga ze demonteren en dan eens kijken of ze een puls geven 
Groetjes 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.