Welke draad heeft de demper van een Stromberg 175CD?

Lees meer
14-12-2023 13:44 - 14-12-2023 13:45 #1043309 door Hans W.
Goedemiddag
 Ik wil kijken of ik een hulpmiddel kan maken om de vaste sproeier van een Stromberg carburateur eruit te drukken. Weet iemand welke draad er in de dop zit?


    
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2023 19:19 #1043315 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welke draad heeft de demper van een Stromberg 175CD?
Lijkt mij niet de juiste weg. Twee jaar geleden is bij iemand, die een soortgelijke methode probeerde toe te passen, de bovenkant van de carburateur gescheurd.
Die sproeierbuis kan akelig vast zitten   zeker als die er een paar decennia in zit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2023 19:41 #1043316 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Welke draad heeft de demper van een Stromberg 175CD?
Bedankt Han, ik las ( geen foto's) op het forum dat er gereedschap is om het te doen terwijl de carburateur nog gemonteerd is,  zodoende kwam ik op het idee. 
Beter is om twee stempels te maken en het voorzichtig met een pers te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2023 19:50 #1043317 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welke draad heeft de demper van een Stromberg 175CD?
Heb al heel wat carburateurs onder handen gehad. Ik demonteer ze altijd, heb je tevens de kans om de  boel goed schoon te maken.
Vervolgens carburateurhuis met een geschikt houtblok ondersteunen en met een drevel de sproeierbuis eruit tikken. Als hij erg vast zit dan moet die eerst even losschrikken.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2023 16:14 #1043328 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Welke draad heeft de demper van een Stromberg 175CD?
Ik ga het zo eens proberen bedankt,

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.