Rubbers voor kofferbak zijruiten van de 145

  • Jasper Jasper (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-02-2024 08:04 #1043934 door Jasper Jasper (GAST)
Rubbers voor kofferbak zijruiten van de 145 is gemaakt door Jasper Jasper (GAST)
Goedemorgen allemaal,

Voor mijn 145 ben ik me aan het oriënteren om de rubbers van de twee grote zijruiten achterin de kofferbak ruimte te vervangen. Er komt soms wat water binnen dus wil ik de ruit los halen, eventueel laswerk verrichten en terug plaatsen met een nieuw rubber dat minder droog is.

Online heb ik nummer 1372714 gevonden maar deze kan ik niet terug vinden in een andere webshop. Weet iemand of dit het rubber is dat ik moet hebben? De ruit bestaat uit één geheel.

Verder ben ik er van uit gegaan dat de rubber (de-) monteren gewoon met een stuk touw kan, ik kon dit niet terug vinden in mijn Haynes boek.

Mvg,

Jasper
​​
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2024 12:48 #1043936 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Rubbers voor kofferbak zijruiten van de 145
Er zijn door Volvo een aantal nummerwijzigingen doorgevoerd voor deze rubbers.
Het onderdeelnummer die je hebt gevonden is de juiste, voor L/R is dit dus 1372174/1372175.
Een oud nummer voor L is 1202804. Hiervan is er één op voorraad in de webshop. Rechts niet.
De rubbers van de 245 zijn dezelfde, alleen de laatste bouwjaren hebben een ander nummer, nl. 1372287/1372288.
Deze laatste nummers kun je nog wel ergens is een webshop vinden, wat het verschil exact is weet ik niet zo.
Ik denk dat deze geen uitsparing hebben voor de chroomlijst.
Monteren is volgens mij inderdaad gewoon met een koord er in trekken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.