240, ruitenwissers kapot

Lees meer
04-01-2024 15:01 #1043605 door Hans Vooren
240, ruitenwissers kapot is gemaakt door Hans Vooren
Ik heb recent een 240 Turbo van 1982 aangeschaft. Met de recente regen en storm hielden plots mijn ruitenwissers ermee op.
Je hoort de motor wel lopen, maar het mechaniek met stangen en kabel lijkt volledig los of kapot. Via het verwijderde dashboardkastje kun je wel wat mechaniek zien, maar je komt er onmogelijk bij om te repareren.
Betekent dit dat het hele dasboard gedemonteerd moet worden of heeft iemand een tip hoe dit op te lossen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 15:21 #1043606 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 240, ruitenwissers kapot
Nu ben ik absoluut geen 240 kenner, maar wellicht krijg je een goed zicht op het mechaniek als je de zogenaamde schopplaten aan bestuurder en passagierkant verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 15:26 - 04-01-2024 15:28 #1043607 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic 240, ruitenwissers kapot
Hoi,

check deze even (helemaal naar benden scrollen voor het mechaniek)
cleanflametrap.com/wiper.html

Laatst ook gehad dat de kabel was losgeraakt.
Met heeeeeeeeeeeel veel moeite en vloeken is dat te doen zonder het dashboard te verwijderen (tenminste als het aan de passagierskant is.
Dashboard kastje eruit, en een paar luchtslangen weghalen  en ook meteen even de passagiersstoel, anders kun je er echt niet bij.

Succes, enne, kijk anders ook even op volvolvo.nl, daar zitten alleen maar 240 gekken.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 16:24 #1043609 door Hans Vooren
Beantwoord door Hans Vooren in topic 240, ruitenwissers kapot
Rob, super, dank, ik ga het bekijken.
m.n. de link is heel verhelderend met veel goede foto's. Wordt nog een hele klus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.