Coenen schuifdak

Lees meer
28-12-2023 14:05 - 08-01-2024 21:29 #1043499 door E. Haijtink
Coenen schuifdak is gemaakt door E. Haijtink
Ik heb een '67 Amazon met een Coenen schuifdak. Al het een en ander op dit forum over kunnen lezen maar ben nog op zoek naar iemand die er een reparatie aan kan verrichten; 1 van de omhoog-druk pinnen werkt niet, het schuifdak sluit dus niet (helemaal). Is een bekend probleem maar zonder onderdelen weet ik niet hoe ik dit moet fixen. Iemand ervaring mee, of kan mij doorverwijzen?

Grtz!

Inmiddels -na wat wrikken- sluit het dak weer. Toch kom ik graag in contact met diegene die meer over de werking van dit schuifdak weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2024 19:57 #1044606 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Coenen schuifdak
Hoi, ik kom terug op je vraag over het Coenen dak. Door een toeval krijg ik binnenkort mijn oude ´62 Amazon op bezoek, de nieuwe eigenaar wil onderhoud laten doen. Ik kan dus het Coenen schuifdak in detail fotograferen en de werking illustreren. Overigens ik heb ook mijn foto´s van het Hollandia schuifdak gevonden, zoals in een ´69 Amazon welke ik heb gerestaureerd. Dus als iemand vragen heeft over een van beide, laat maar horen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2024 22:11 #1044610 door E. Haijtink
Beantwoord door E. Haijtink in topic Coenen schuifdak
Ha Ed,

Ja mooi als je foto’s hebt/meer informatie over het Coenen schuifdak. Mijn schuifdak sluit weer naar behoren - pin met de hand omhoog duwen. Deze zomer wil ik het dak eruit halen om het roest te behandelen.

mvgrt
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2024 22:22 #1044611 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Coenen schuifdak
Dat is verstandig, maar bereid je er wel op voor dat de bak waar het dak in schuift, wel eens erg geroest kan zijn. Destijds heb ik deze laten vervangen door een handgemaakte RVS bak, met ook grotere diameter water afvoer nippels en slangen. Dit was een kostbare exercitie. Bij vrijwel ieder dak ontstaat vroeg of laat een drainage probleem, dit veroorzaakt de roestvorming en hoe kun je dit voorkomen ?.
Het bedrijf wat dit heeft uitgevoerd had ook mijn 1800E gerestaureerd en we wisten wel wat we aan elkaar hadden. Ze hebben het perfect uitgevoerd en ik ben heel benieuwd hoe het er na ruim 15 jaar uit ziet.
De rubbers zijn lastig te maken, maar ze hebben ze dit perfect gedaan, helaas heb ik daar weinig documentage van omdat ik in die periode uitgezonden was naar Bosnië. Vast veel succes en ik meld me als de '62 Amazon met -originele- kenteken HG-83-13 bij me is geweest.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.