OPGELOST waar onder de achterklep van de Amazon Combi moeten de rubbers 667048?

Lees meer
18-12-2023 14:05 #1043358 door Lo Bouwens
Ik heb voor de restauratie van mijn Amazon Combi voor zover ik weet alle benodigde rubbers gekocht en ze zitten er bijna allemaal in. Was nog een behoorlijk lastige klus, maar het is gelukt.
Voor de plaatsing van het lange rubber dat helemaal rond de achterklep gaat heb ik de onderklep al gedemonteerd omdat ik anders niet bij het gootje langs de onderkant op de carrosserie kon, dat deel waar de uitsparingen zitten voor de scharnieren. Aan dat rubber zitten ook verdikte blokjes; ik moet nog uitvinden waar die voor dienen en waar ze gaan zitten. Maar ik denk dat dat rubber er nu wel in zal gaan. 
Ik heb dan ook nog twee platte gladde rubbers in verpakking (34 cm lang, 3 cm breed) die over de hele lengte aan de ene kant slechts een heel klein beetje dikker zijn dan aan de andere kant, maar zonder profiel. Er zit dus niet zo'n kraagje aan waarmee je ze kunt aandrukken zodat ze vast zitten. Bij de beschrijving staat dat deze rubbers "aan de onderkant" zitten, maar hoe bevestig ik die?
Aan de zijkant van de onderklep zit links en rechts verticaal wel een gootje waar een rubber strip in zou passen met zo'n profiel zoals ook aan alle andere rubbers zit, maar die twee rubbers heb ik juist niet (had ik de oude rubbers maar niet weggegooid, daar had ik zeker nog twee bruikbare stukjes vanaf kunnen snijden).
Maar mijn concrete vraag nu is dus: waar en hoe moeten die twee platte rubbers onder de achterklep?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2023 14:29 #1043359 door Lo Bouwens
Volledigheidshalve geef ik nog even de productie nummers door van de rubbers waarover ik in mijn bericht schreef:
de twee platte rubbers die ik al heb en die onder de klep horen hebben nr. 667048,
de twee verticale rubbers links en rechts die ik nog moet bestellen hebben nr. 662645 
in het onderdelenboek staat er ook nog een kort stukje naast deze twee nr 671866, maar ik weet niet of dit er ook nog bij hoort of voor een ander type/jaartal is. De mijne is van 1865.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
18-12-2023 17:49 #1043364 door Cor Kraaijeveld
Hallo Lodewijk,

rubber 667048 zit aan de onderzijde van de onderste klep gemonteerd, tussen een metalen aangelaste strip en de onderkant van de klep, het is de bedoeling dat dit rubber de kier tussen de klep en het daar onder liggende plaatwerk afsluit.

gr. Cor.


  
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2023 18:12 #1043366 door Lo Bouwens
Bedankt Cor, probleem opgelost!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.