wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
26-03-2018 15:33 #176046 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Nou Rob ook daar heb ik over na zitten denken. Ik heb een goede fiets en die zou ik met deze kit om kunnen bouwen. Alleen ben ik een beetje huiverig om dit soort bedragen eerst uit te gaan geven en pas later iets te krijgen. Ik koop zoiets liever bij een winkel maar dan ben je voor zo een set al gauw €750 tot €1000 kwijt. Het hoeft van mij ook niet zo een supersonisch uitziende fiets te zijn hoor. Hij moet degelijk zijn en lekker fietsen maar dan ff sneller en dan is zo een kit wel interresant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2018 16:29 #176048 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Rene, misschien heb je hier , als je naar beneden scrolled dan zie je de maatvoering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2018 23:17 #176584 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Er is de afgelopen tijd heel veel gebeurt. En ik heb verzuimd om dat hier bij te houden dus ik zal het zo kort mogelijk houden.

Ik ben al weer een weekje aan het werk. Ondertussen is de scooter ook weer gemaakt. En heb ik er een ander motorblok onder gegooid. Het is ook een kymco maar dan van een people S model. Dit blok is veel sterker, sneller en gaat langer mee. Mijn oude blok had een 14 inch achterwiel terwijl het voor wiel weer 16 inch was. Opvoeren ging niet bij het oude blok, dit was volledig dichtgetimmerd en mede door het kleinere achterwiel en diff ook de CDI kon je niks mee. Blok maakte veel toeren maar snelheid en trekkracht ho maar. Ik had nog wat kinderziektes na de motorswap maar ik heb er al weer een paar honder km mee gereden en dit had ik eerder moeten doen.

Verder ben ik vorige week ook weer voor het eerst naar mijn werkplaats gegaan en ben ik de plek aan het voorbereiden waar het terras moet komen. Echter daar ligt een partij hout van heb ik jou daar. Het ene deel moet bewaard blijven en het ander deel is voor de kachel. Eerst maar het deel wat bewaard moet blijven verplaatst naar het nieuw gedeelte wat ik heb gestraat. Veel werk en zwaar vooral als je nog last van je ribben hebt. De week erna begonnen met het herstellen van het recent gelegde straatwerk want als de auto’s een bocht maken drukken ze het straatwerk weg. En dat komt omdat ik nog een stukje moest doen. Dus vrijdag 20-4-18 eerst dat hersteld en toen het laatste stukje bij de werkplaats gelegd, maar wat was het warm zeg. De dag erna heb ik een deel van het sloophout wat niet gebruikt word verzaagd tot brandhout. Er eentonig werk dus na het middag eten ben ik begonnen met het vlak maken van het terras gedeelte. Daarna ook gelijk maar weer wat tegels gehaald met de kruiwagen. Komende week ben ik vrij en dan ga ik thuis weer de draad oppakken en zal ook wat dagen bij de werkplaats zijn.

Wat betreft de speedbike, ik heb een testrit gereden op een Flyer en man wat trekt dat op zeg. Het is een fiets van €4400 met een 700 wat accu en daar kan ik mee op en neer naar mijn werk. Het is buiten de pont om dus via amsterdam noord ben ik met een uurtje op mijn werk. Echter vind ik het wel een klap geld. Het verhaal van mijn eigen fiets ombouwen naar een speedbike laat ik maar uit mijn hoofd want A dat kost bijna net zoveel en B hij is er niet voor gebouwd. Op mijn werk hebben we geen fietsplan maar wel een budget van €5000 voor 5 jaar voor persoonlijke en vitale ontwikkeling. En ik ben nu mijn leidinggevende aan het kneden om hem zover te krijgen dat hij instemd om met dit bedrag een speedbike te kopen. Aangezien we hier beide baat bij hebben lijkt mij het een mooi een goede ontwikkeling. In de ochtend en eind van de middag sporten door 66 km retourtje te fietsen. In eerst instantie stond ie niet te juichen ook de directie niet maar als ik iemand binnen het bedrijf kan vinden die ook met dit geld een speedbike heeft kunnen kopen kan hij niet achterblijven.

Ik hoop dus binnen kort een speedbike te hebben. Het word geen flyer ik ben erg gecharmeerd van een stromer. Deze heeft een grotere accu (1000 wat) en meer versnellingen. Waardoor je zelf meer mee kan trappen. En ik vind hem ook veel mooier. Hij is wel duurder maar valt binnen het budget. En anders leg ik bij. Mocht mijn baas zeggen we doe net niet. Dan koop ik er zelf 1 alleen zal ik even moeten sparen. Maar ik ga op de fiers naar mijn werk, ik moet hoe dan ook meer bewegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2018 22:14 #176610 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic wat heb jij vandaag gedaan
Op zich hoeft er geen fietsplan te zijn, want:
“Per 1 januari 2015 is de werkkostenregeling (WKR) verplicht ingesteld voor werkgevers. De werkgever mag – binnen de WKR – 1,2% van haar totale brutoloonsom gebruiken voor onbelaste vergoedingen en verstrekkingen aan haar werknemers. Daar valt de ‘fiets van de zaak’ onder.”

Wellicht een idee om hier eens naar te kijken en de fiets onder te laten brengen in de werkkostenregeling.

www.fiscfree.nl/fietsplan

e-bikez.nl/service/fietsplan?gclid=EAIaI...AEAAYAiAAEgKSefD_BwE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2018 22:24 #176611 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Goeie tip,

Maar als ik dit lees

Met de werkkostenregeling heeft uw werkgever de keuze om een elektrische fiets te kopen en te betalen van uw bruto salaris.

Lees ik dan dat mijn bruto salaris gebruikt word om een fiets aan te schaffen. Lees ik dan goed dat ik geen salaris ontvang??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2018 23:42 #176616 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ja, dat lees je goed. Het voordeel is duidelijk: als je voor 1000,- van je brutosalaris een fiets kunt kopen, zie je dat netto op je rekening maar als zo'n 600,- minder salaris (ongeveeer). Zoveel korting geeft de fietsenzaak je niet, dus dat lijkt me een goede deal. Misschien is er zelfs wat mogelijk dat je dat bedrag (deels) kunt betalen met je vakantiedagen? Als je die tenminste 'over' hebt.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2018 08:47 #176619 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hmmmm Ik ga daar is over nadenken. Maar ik zal geen Hollander zijn als het op een andere manier kan. En die heb ik reeds gevonden. Een van mijn 2000 collega’s heeft ook een speed bike via zijn persoonlijk budget gekocht. En mijn teamleider zei vorige week tegen mij als je iemand binne het bedrijf vind die dit voor elkaar heeft gekregen dan kan ik ook niet weigeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2018 20:51 #176625 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag was ik op tijd bij de werkplaats maar het was vies weer, dan weer hevige regen en dan weer motregen. Geen weer om buiten te werken dus. Eerst maar rustig een bakkie en een ontbijtje en de ipad erbij en relax. Om 10:00 zag het ernaar uit dat het droog bleef dus volvo naar buiten en al het gereedschap wat ik nodig had. Balken gepakt en die maar eerst is ontspijkeren. Ze zijn bij ons een 40 tal arbeiders woningen aan het renoveren incl de fundering. Dus balklaag eruit en beton erin ff kort gezegd. De balken (niet allemaal) heb ik bij de werkplaats liggen. Zijn 113 jaar oud, niet verrot, geen houtworm en de carboleum ruik je nog als het zonnetje erop schijnt. Top product geweest.

Eerst ff een 2 tal inkepingen gemaakt om de richting te bepalen en de gok bleek goed te zijn dus de rest ook gezaagd.

Al met al is er 1 bijna af er moeten nog wat verstevigingen in gemaakt worden. Maar ik heb nu een skraag die mijn hele leven mee gaat. Gaat toch best wat tijd in zitten. Ik had mij voorgenomen om ook wat hout te kloven maar dat doe ik morgen wel.

Gister ook nog een vintage lamp aan het plafond van de gang gehangen. Is een oost Europees product en wat ik mij heb laten vertellen is dat dit soort lampen in de mijnbouw is gebruikt. Zwart emaille aan de buitenkant en wit aan de binnenkant. Heeft hier en daar beschadigingen en roest maar dat geeft net ff die touch naar het strak afgewerkte van de hele gang.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:
img host

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-04-2018 22:21 #176638 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dat is nog eens een schraag, hier onderscheiden zich de mannen van de jongens!!!

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2018 22:46 #176640 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zie nu dat ik het woord schraag op zijn Zaans heb geschreven. Skraag is dus een schraag. Ja dit is een stevige jongen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.