welk merk navigatie

  • Marcel Jonges (GAST)
  • Marcel Jonges (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-05-2013 21:22 #127780 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic welk merk navigatie
Hangt geheel af van je wensen, eisen en ambities. Komt het allemaal niet zo nauw, maar wil je gebruiksvriendelijk dan is TomTom perfect. Prima GPS en een vindingrijk soort gyroscoop binnenin. Telefoons zijn voor de fun. Werkt ok, totdat GPS signaal slecht wordt en bent vaak afhankelijk van dure data abonnementen in buitenland. Wil je het goed aanpakken, is Garmin perfect. Veel zélf in te stellen, programmeren, geweldige GPS, routeberekening en navtech kaarten welken super nauwkeurig en informatief zijn. Dit alles komt natuurlijk met een prijskaartje. En is afhankelijk van je wensen.


Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ben Ekeler (GAST)
  • Ben Ekeler (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-05-2013 22:18 #127784 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic welk merk navigatie
Ik heb een Nokia Lumia 800
Daar zit standaard een navigatie in.
Geen negatieve ervaringen totnutoe.
Maar ik gebruik het alleen als ik de weg écht niet meer weet.

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-05-2013 08:25 #127793 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic welk merk navigatie
Met tomtom op de iphone ben je niet afhankelijk van data verkeer, kaarten staan gewoon op de telefoon. GPS ontvangst van andere merken telefoons ben ik niet bekend mee maar ben zeer tevreden over de iphone.

Ik zet altijd data roaming uit voordat ik de grens overga, better safe then sorry ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2013 15:22 #127816 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic welk merk navigatie
Ik gebruik een losse TomTom, type weet ik niet uit m'n hoofd maar in ieder geval eentje met een 4.3 inch scherm (geloof ik..). Vind ik veel prettiger werken dan navigatie op m'n telefoon. Duidelijker scherm, prima aan de voorruit te bevestigen, goede ontvangst, simpele bediening. Het TomTom touch screen vind ik ook beter werken met koude vingers in een trillende auto dan het touch screen van m'n telefoon.

De 'navfree' navigatie die ik op m'n telefoon heb gebruik ik alleen in noodgevallen (lees: als m'n vriendin de TomTom mee heeft). Navfree heeft ook de kaarten vast op de telefoon dus geen dataverkeer tijdens het navigeren. Kent alleen geen huisnummers, dus je komt wel in de straat maar vanaf dan mag je 't zelf uitzoeken.

Ik gebruik het liefst dingen waar ze primair voor ontworpen zijn: een telefoon om te bellen, en dus niet als zaklamp/navigatie/liniaal/bieropener/kompas. Voor die laatste dingen heb ik namelijk een zaklamp/tomtom/liniaal/bieropener en een kompas. Werkt toch fijner dan alles maar met die telefoon te doen.. neemt alleen wat meer ruimte in ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2013 12:02 #133991 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic welk merk navigatie
Als je al een SmartPhone gebruikt met Android als OS (dus geen Apple) dan is er maar een de beste, vind ik:

Sygic Navigon

Snel en accuraat, en niet online; dus alle kaarten op de telefoon voor zover er ruimte is op SD-kaart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2013 14:20 #133996 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic welk merk navigatie

"F Bouv" schreef:
Als je al een SmartPhone gebruikt met Android als OS (dus geen Apple) dan is er maar een de beste, vind ik:
Sygic Navigon
Snel en accuraat, en niet online; dus alle kaarten op de telefoon voor zover er ruimte is op SD-kaart.


Ik heb dit topic een half jaar geleden geopend en toen gekozen voor Sygic op mijn smartphone.
Na een half jaar ervaring met veel vakantiekilometers op vrijwel allemaal binnenwegen sluit ik me helemaal aan bij de conclusie van F.Bouv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2013 14:54 #133997 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic welk merk navigatie
Ik gebruik al een hele tijd ALK CoPilot. Heeft geen internet en kaartupdates nodig, alleen GPS. Met een database van max. snelheden en flitsers in heel Europa. Bevalt me prima. De gratis download heeft de hele Benelux.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 23:39 #134026 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic welk merk navigatie
Een jaar of 10 geleden kocht ik bij Orange een Q-teck telefoon met Tomtom en een losse GPS-module erbij. Dat werkte toen best goed. Sindsdien heb ik Tomtom mobile gehad op een HTC en later op de IPhone zonder losse Gps-module. Op dit moment op een Iphone 5. Duidelijk scherm met goede kaarten. Geen gebruik van data, alleen gps. Werkt perfect in het buitenland, ook op bv Corsica en in de noordelijke delen van Noorwegen. Werkt dus zonder verdere kosten onderweg. En het hele grote voordeel is dat ik hem altijd bij me heb. Als ik door een vreemde stad loop, op de fiets zit, of bij iemand anders in de auto stap. En ik kan hem in diverse eigen auto's gebruiken. Ik wil niet anders. Tussendoor heb ik (heel kort) Navicon gebruikt en een keer een Mio. Maar Tomtom blijft.

PV444 - 1955

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2013 10:20 #134029 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic welk merk navigatie

"Jacques Smeets" schreef:
Ik heb dit topic een half jaar geleden geopend en toen gekozen voor Sygic op mijn smartphone.
Na een half jaar ervaring met veel vakantiekilometers op vrijwel allemaal binnenwegen sluit ik me helemaal aan bij de conclusie van F.Bouv

nog als aanvulling: Sygic op de smartphone werkt off-line, dus zonder internet verbinding. Thuis kaarten downloaden en levenslang gratis update. Eenmalige betaling voor alles was meen ik 39 euro. Onderweg op vakantie wilden we nog een grens over waarvan ik de kaart niet had, even via wifi kaart (gratis) downloaden en weer verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.