Het belang van taxatie

Lees meer
27-01-2024 15:36 #1043880 door Joop van Putten
Het belang van taxatie is gemaakt door Joop van Putten
Bijna 10 jaar geleden kocht ik mijn Amazon 122S. Na een maand liet ik die taxeren en dat kwam uit op € 16.000. Tien dagen erna reed een stadsbus de achterkant aan gort. Schade ca € 7.000. Zonder de taxatie was ik het schip ingegaan.
In de afgelopen jaren ben ik zuinig geweest, heb er zomers altijd mee gereden, ben ermee naar de Noordkaap geweest, maar heb ook geïnvesteerd in verbeteringen en vervanging van gammele onderdelen, geen restauratie. Inmiddels is mijn Amazon opnieuw voor de verzekering getaxeerd (iedere 2 jaar opnieuw) en heeft nu een verzekeringswaarde van € 23.000. Ik moet er niet aan denken nog eens een aanrijding te krijgen zonder deze waardevaststelling. De dagwaarde is niet veel meer dan de oud-ijzer-prijs en die is € 0,21 cent p/kg, dus voor een beetje Amazon rond de € 250,00.
Op de homepage van deze website staat niet voor niets de aanbeveling om te laten taxeren. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2024 23:24 #1043885 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Het belang van taxatie
Ja in Nederland kan dat hier in de Filippijnen ben je alleen verzekerd voor als iemand gewond raakt door jou schuld.
Materiele schade moet je claimen als blijkt dat je geen schuld hebt bij de tegenpartij.
En als de tegenpartij niet rijk is  kan dat een lange adem worden.
Je kan ook een zaak aanspannen en alles claimen wat de tegen partij aan bezittingen heeft maar hoeverre dat de rechter daar in meegaat als hij ziet dat jij vermogend bent is nog maar de vraag die zal ook op een regeling aansturen.
Laats had mijn vrouw een ongeluk een politieagent reed vanachter op haar in, ik heb het maar zo geregeld dat ieder voor zijn eigen schade opdraait want dat had een lang lopende zaak geworden waarbij ik dan elke keer om een paar centen kon..
De auto was uitgedeukt voor 250EURO ben hem nu helemaal aan het schuuren om hem geheel over te laten spuiten.
Door het zo te regelen ben ik nu wel de held van het politie bureau.
Ik krijg een leven lang geen bekeuringen want het is nu geen Johan maar Don Johan.

m.vr.gr.

Johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
29-01-2024 22:07 #1043900 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het belang van taxatie
Dan heb je het kennelijk goed geregeld (of te coulant, als ze nu zo blij zijn?).
Overigens komt het wel breder voor. Ook in landen met meer westerse insteek. In de USA kun je je huurauto ook extra verzkeren voor aanrijding veroorzaakt door een on(der)verzekerd persoon. WA minimum is in veel staten 35-40000$.
Genoeg voor schadeherstel, maar niet voor letstelschade, die je dan ook met lange en dure processen moet zien te verhalen. De Uninsured motorist protection vergoed dan en neemt die claim (en zaak) tegen schuldige over.


  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.