Extended cover op M40 in Amazon?

Lees meer
30-08-2023 01:36 #204471 door Raf Soef
Extended cover op M40 in Amazon? is gemaakt door Raf Soef
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een extended cover op een M40 in een Amazon? Ik zou graag de versnellingspook dichter bij de bestuurder plaatsen zodat er meer plaats is onder het dashboard om daar enkele dingen bij te zetten. 

Ik vind onderdeel 381157 van de Volvo 140 en onderdeel 254226 van de P1800. Het laatste lijkt me iets langer dan het eerste. Voor zover ik begrijp zijn beide geschikt voor de M40. 

Richting de voorste stoelen gaat de transmissietunnel een klein beetje naar beneden, dat moet mogelijk een beetje verhoogd worden. 

In bijlage een foto van een M41 met D type overdrive met de betreffende verlenging 381157. Een van de weinige foto's die ik op het internet kon vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Groetjes! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2023 08:47 - 30-08-2023 08:48 #204472 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Extended cover op M40 in Amazon?
Hallo,

er zijn twee mogelijkheden om een korte schakelpook in een Amazon te krijgen:

- versnellingsbakdeksel van een P1800 of 140 (trouwens weliswaar verschillende types, maar lengte / plaats schakelpook hetzelfde) plaatsen, maar om die te kunnen plaatsen moet de tunnel meerdere cm hoger zijn:  dus slijptol- en laswerk om de huidige tunnel aan te passen of om het passende tunneldeel van een P1800 of 140 erin te zetten.

- alles in/van de amazon laten zoals het is (op een paar montagegaatjes boren na), de originele schakelpook eraf halen en een Speed-Shift plaatsen, dat is een toebehoren van vroeger, zie bijgevoegde afbeelding. Het linkse deel ervan op de afbeelding wordt op de originele schakelpookplek geplaatst, het rechter deel ervan op de afbeelding verder naar achteren op de tunnel geschroefd. Dat was ik eens van plan met mijn Amazon en heb er eens een in Zweden kunnen kopen, maar zal deze toch niet plaatsen en kan ik dus verkopen (heeft wat minder dan de orginele folderprijs maar dan in Euro's gekost, dat zou ik er ook weer voor willen hebben).

groeten,
Rudi

 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2023 11:20 - 30-08-2023 11:22 #204475 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Extended cover op M40 in Amazon?
Beste Raf,
Heb ooit in '98-2000 zo'n lang deksel met een overdrive in een combi gebouwd.** En zoals Rudi al vermelde moet er toch  wel het eea uitgelsepen en weer gelast worden. Heb er foto's van helaas geen digitale, zal ze bij interesse in scannen. Bijgaand een plaatje van zo'n lang deksel, heb er een over.
 
Mvg Fred Kok

** vlgs RDW rijd de combi die toen ook geheel door mij gerestaureerd is nog steed (donkerblauw)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2023 00:58 #204487 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Extended cover op M40 in Amazon?
De Volvo Amazoen van mij is omgebouwd naar een korte pook, heb ik zo gekocht.
Zover ik kan zien heeft men de tunnel aangepast voor een deksel met korte pook.
Als je interesse heb in die constructe kan ik wel wat Fotos maken, ik moet nogal wat bekleding weg halen om dit te doen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2023 01:09 #204502 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic Extended cover op M40 in Amazon?

Hallo,

er zijn twee mogelijkheden om een korte schakelpook in een Amazon te krijgen:

- versnellingsbakdeksel van een P1800 of 140 (trouwens weliswaar verschillende types, maar lengte / plaats schakelpook hetzelfde) plaatsen, maar om die te kunnen plaatsen moet de tunnel meerdere cm hoger zijn:  dus slijptol- en laswerk om de huidige tunnel aan te passen of om het passende tunneldeel van een P1800 of 140 erin te zetten.

- alles in/van de amazon laten zoals het is (op een paar montagegaatjes boren na), de originele schakelpook eraf halen en een Speed-Shift plaatsen, dat is een toebehoren van vroeger, zie bijgevoegde afbeelding. Het linkse deel ervan op de afbeelding wordt op de originele schakelpookplek geplaatst, het rechter deel ervan op de afbeelding verder naar achteren op de tunnel geschroefd. Dat was ik eens van plan met mijn Amazon en heb er eens een in Zweden kunnen kopen, maar zal deze toch niet plaatsen en kan ik dus verkopen (heeft wat minder dan de orginele folderprijs maar dan in Euro's gekost, dat zou ik er ook weer voor willen hebben).

groeten,
Rudi

 
 
Die speed shift lijkt me wel leuk, maar dat is best wel een hele console die er bovenop staat. Dat maakt de gewonnen plaats weer ongedaan, en deze heb ik net nodig. Dan zou ik liever voor optie 1 gaan, ondanks dat er slijp- en laswerk aan te pas komt 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2023 01:12 #204503 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic Extended cover op M40 in Amazon?

Beste Raf,
Heb ooit in '98-2000 zo'n lang deksel met een overdrive in een combi gebouwd.** En zoals Rudi al vermelde moet er toch  wel het eea uitgeslepen en weer gelast worden. Heb er foto's van helaas geen digitale, zal ze bij interesse in scannen. Bijgaand een plaatje van zo'n lang deksel, heb er een over.
 
Mvg Fred Kok

** vlgs RDW rijd de combi die toen ook geheel door mij gerestaureerd is nog steed (donkerblauw)
 
Zou aardig zijn als je deze foto's kan inscannen, dan heb ik in ieder geval al een idee van het werk dat we gaan moeten doen. Dat lange deksel waarvan u een foto post, zoek ik inderdaad nog. Ik zou er graag eentje overnemen als dat kan. Hoe kan ik u contacteren? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2023 01:13 #204504 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic Extended cover op M40 in Amazon?

De Volvo Amazoen van mij is omgebouwd naar een korte pook, heb ik zo gekocht.
Zover ik kan zien heeft men de tunnel aangepast voor een deksel met korte pook.
Als je interesse heb in die constructe kan ik wel wat Fotos maken, ik moet nogal wat bekleding weg halen om dit te doen.

m.vr.gr.

Johan Geers
 
Als het niet te veel werk is, zou ik graag wat foto's ontvangen 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2023 21:04 #204514 door Arnout Kwant
Beantwoord door Arnout Kwant in topic Extended cover op M40 in Amazon?
Er is nog een tunnelbak te koop op marktplaats. Zie  link.marktplaats.nl/m2017810541?utm_sour...&utm_content=app_ios

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2023 02:57 #204516 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Extended cover op M40 in Amazon?
Beste Raf, hierbij wat fotos.
Wat ik zou doen bij zo een ombouw net als ik heb gedaan de pookhoes vast in de rubberren mat lijmen, dingen komen altijd los of op dat stuk waar de pook uit komt een stuk rubberren mat leggen en het daar in vast lijmen.
Voor deze ombouw heb je niet alleen een deksel nodig maar ook het pook mechenisme naar de versnellingsbak zie bijgevoegd korte pook file.
Waar mijn korte pook uikomt weet ik niet misschien dat iemand binnen de club je dat kan vertellen.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.