versnellings bak 45

Lees meer
01-08-2023 14:20 #204035 door Fred Kok
versnellings bak 45 is gemaakt door Fred Kok
Wie oh Wie heeft een redelijke M45 versnellingsbak in de aanbieding??
Heb een mooi  Bell-House voor dacht  ik  een M410 aangeschaft, maar ondanks de ervaringen toch mis blijkt allen voor een M45 te passen en dat in zijn geeheel op ee amazon. _ Uiteraard met een overdrive, maar allen de bak met lange as is ook goed
Fred Kok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2023 15:28 #204036 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic versnellings bak 45
Hallo Fred,
jammer dat het niet het benodigde koppelinghuis M410 passend op B18/B20 is, dit werd maar 1 bouwjaar van de 1800E gebruikt en is navenant zeldzaam.
Koppelinghuis M45 passend op B18/B20 werd in enkele (maar niet alle) vroege 240 met B20 gebruikt en is ook zeldzaam, werd naar mijn weten origineel nooit met een M46 gecombineerd maar dat gaat wel.
Bij een dergelijk koppelinghuis is op het volgende te letten bij het plaatsen op een M45 (geen overdrive, zoals M40/400) of M46 (met overdrive, zoals M41/410):
er is een ouder type M45/M46 met prise-as met grove vertanding zoals de Amazon en bol deksel en drie schakelstangen erin: daarop past dit koppelinghuis direct zonder problemen.
er is een nieuwer type M45/M46 met prise-as met fijne vertanding zoals normaal bij de 240 en relatief vlak deksel en 1 schakelstang erin: daarop past dit koppelinghuis weliswaar maar er is dan een aanpassing van het koppelinghuis nodig (plek maken voor die ene schakelstang als deze bij het schakelen uit de bak schuift) anders kun je dan niet in alle versnellingen schakelen, en je hebt voor de Amazon een speciale koppelingplaat nodig (fijne vertanding 240 maar diameter Amazon).
Een M45 (maar die heeft dus geen overdrive en dus nooit een lange as) vinden zal geen probleem zijn, anders moet ik er nog wel een hebben liggen (oudere type en nieuwere type).
Een M46 zal ook wel te vinden zijn, een ouder type waarschijnlijk moeilijker dan een nieuwer type (latere daarvan hebben geen kilometertellerkabeluitgang, zo een heb ik ook liggen).
Ik moet ook nog ergens een lange as en waarschijnlijk ook een verbindingsflens van een M46 hebben liggen, maar zou moeten kijken of van een ouder of nieuwer type M46.
groeten,
Rudi
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
01-08-2023 16:02 #204037 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic versnellings bak 45
Hoi Fred,

Ik heb een M46 liggen die weg mag, mocht je daar wat aan hebben. Zonder (J-type) overdrive, dat is namelijk de overdrive die we samen onder handen hebben genomen en in mijn M41 terecht is gekomen. Je hebt m'n gegevens, bel of app even als je wilt overleggen. Zie evt ook m'n advertentie hier op het forum.

Groeten,

Daan

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.