Nieuwe veren - tips voor welke?

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
30-08-2017 14:55 - 08-09-2017 15:51 #171450 door Sanne Hagendoorn
Nieuwe veren - tips voor welke? is gemaakt door Sanne Hagendoorn
Hallo allen,

Ik wil nieuwe veren onder mijn Amazon gaan zetten.
Ik heb verschillende gevonden met uiteenlopende prijzen.
Idee is om 3 tot max 4 cm te verlagen, volgens mij moet ik dan uitgaan van progressieve veren.
Ik heb nu de volgende gevonden:
Promaxx, 40mm, €174 [promaxx.nl/catalog/product/view/id/25704...one-p122s-1956-1970/]
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...ssive-30-mm/1010273/
VP-autoparts, 30mm, (€220+40verz=) €260 [www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=653184-1]
Volvo-Klassiekers, 30 mm, €270 www.volvoklassiekerswebshop.nl/verlagings-set-p-864.html
Tinustechniek, 30 à 40mm, €295 [www.volvo-lotte.nl/volvo-onderdelen/tinu...-verlagingsveren-set]

Mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze merken? Is er kwaliteitsverschil>? prijsverschil in ieder geval wel namelijk...

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
30-08-2017 16:53 - 30-08-2017 16:57 #171455 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Hoi Sanne,

elke firma zal zeggen dat hij de beste veren levert, maar de aanbieding van de eerste (Promaxx) is wel erg scherp. Ik heb even gekeken naar de mogelijkheid van retour zenden en dan heeft dat bedrijf verreweg de beste consumenten voorwaarden: binnen 2 weken retour en geld terug! Ook dat is wat waard, al heeft onze eigen webshop nog betere retourvoorwaarden.

Mijn P1800 had ook verlaagde veren (dacht ik), maar toen ik de voortrein ging reviseren bleek er gewoon van elke veer een winding van afgeslepen te zijn en en het scherpe kantje mooi recht geslepen te zijn. Jaren gereden, nooit wat van gemerkt..

ps heeft jouw amazon LED-verlichting, en zo ja, waar heb je dat gekocht?

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
31-08-2017 09:30 - 31-08-2017 09:49 #171463 door Sanne Hagendoorn
Beantwoord door Sanne Hagendoorn in topic Nieuwe veren - tips voor welke?

Cor Kraaijeveld schreef : Hoi Sanne,

elke firma zal zeggen dat hij de beste veren levert, maar de aanbieding van de eerste (Promaxx) is wel erg scherp. Ik heb even gekeken naar de mogelijkheid van retour zenden en dan heeft dat bedrijf verreweg de beste consumenten voorwaarden: binnen 2 weken retour en geld terug! Ook dat is wat waard, al heeft onze eigen webshop nog betere retourvoorwaarden.

Mijn P1800 had ook verlaagde veren (dacht ik), maar toen ik de voortrein ging reviseren bleek er gewoon van elke veer een winding van afgeslepen te zijn en en het scherpe kantje mooi recht geslepen te zijn. Jaren gereden, nooit wat van gemerkt..

ps heeft jouw amazon LED-verlichting, en zo ja, waar heb je dat gekocht?

gr. Cor.


Ja, dat is zeker zo, iedere fabrikant zal zeggen dat ze goed zijn. Ik vraag me af wat het kwaliteitsverschil zou kunnen zijn. Is het de dikte van het staal, is het de staalsoort. Ik vind het verschil te groot om op gevoel maar voor de duurste te gaan. Die is 70% duurder.
Misschien iemand al Promaxx veren onder z'n Volvo?
Dat lijkt me een aparte verrassing om ingekorte veren tegen te komen onder je auto. Ik kan me voorstellen dat, omdat ze dan geen progressief veerkarakter hebben, de auto te ver door zou kunnen zakken? Maar dat viel dus wel mee toen?

Ik heb geen LED, toen ik de foto maakte schemerde het, waardoor het mooi oplichtte. Ik denk er zelf ook over om LED lampjes te zoeken voor de achterlichten en om een subtiel 3e remlicht te monteren.

Groet, Sanne

edit: ik heb net enig onderzoek gedaan via een echte verenfabriek en er zit in ieder geval verschil in afwerking (of de uiteinden wel of niet aangelegd en geslepen zijn) en dat zie je wel bij Promaxx bijv, maar of het in rijgedrag etc uitmaakt uiteindelijk, weet ik niet (www.roveron.nl/veren/drukveer).

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-08-2017 21:01 #171483 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Hoi Sanne,

De "verlaagde" veren onder mijn P1800 heb ik vervangen door originele veren, niet omdat het rijgedrag mij niet beviel, maar ik reed op de hobbels op de toeristische routes de uitlaat eronderuit. Vergeet niet bij montage van kortere veren, dat de uitlijning van je voorwielen veranderd moet worden.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2017 21:44 #171484 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Een 1800 verlagen is alleen mogelijk als je de eerste demper weg haalt..., anders blijf je overal achter hangen.
De combinatie standaard veren met Koni Classics of Billstein is een goede optie

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-08-2017 22:00 #171486 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Nu ben ik het met je eens Ed; de amazon van mijn eega heeft de originele veren en Bilsteins, en ligt daarmee als een blok op de weg ---en geen last van drempels en dat soort ongein.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2017 22:57 #171488 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Nieuwe veren - tips voor welke?

Sanne Kwintijn schreef : ...Ik heb nu de volgende gevonden:
Promaxx, 40mm, €174 [promaxx.nl/catalog/product/view/id/25704...one-p122s-1956-1970/]
VP-autoparts, 30mm, €220 [www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=653184-1]
Tinustechniek, 30 à 40mm, €295 [www.volvo-lotte.nl/volvo-onderdelen/tinu...-verlagingsveren-set]

Je kunt nog een vierde optie aan het lijstje toevoegen:
Volvo-Klassiekers, 30 mm, €270 www.volvoklassiekerswebshop.nl/verlagings-set-p-864.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-08-2017 23:57 - 01-09-2017 00:05 #171490 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Gert,

Als ik dan toch bezig ben met consumentenvoorlichting, de voorwaarden van deze webshop zijn aanmerkelijk slechter dan de eerder genoemde webshop; slechts 7 dagen bedenktermijn en in sommige gevallen geen volledige restitutie. Zie hiervoor de algemene voorwaarden van deze webshop, in het bijzonder hoofdstuk 6. Ik zou deze webshop niet aanbevelen als je nog niet weet of de artikelen die je hier bestelt, bevallen. Zie onderstaande kopie van de algemene voorwaarden.

""
6 Retour en garantie

6.1 Nadat de klant de door hem/haar bestelde producten heeft ontvangen, heeft hij/zij de bevoegdheid om binnen zeven (7) werkdagen na ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met Volvo Klassiekers te ontbinden. Ontbinding is alleen mogelijk voor niet elektronische producten of voor producten die speciaal zijn besteld of geproduceerd. De klant hoeft hiervoor geen reden op te geven.

6.2 Indien de klant de overeenkomst op grond van het bepaalde in artikel 6.1 wenst te ontbinden, dient de klant dit per mail en telefonisch aan Volvo Klassiekers te melden. De klant kan de producten terugbrengen bij Volvo Klassiekers De klant is hiervoor geen kosten verschuldigd. Het retourneren van elektronische onderdelen, alsmede producten die speciaal zijn besteld of geproduceerd, is niet mogelijk.

6.3 Indien de klant reeds heeft betaald, op het moment dat hij/zij de overeenkomst met Volvo Klassiekers heeft herroepen, zal Volvo Klassiekers deze betalingen binnen dertig (30) dagen nadat Volvo Klassiekers de door de klant geretourneerde of teruggebrachte producten heeft ontvangen, aan de klant terugbetalen.

6.4 Volvo Klassiekers behoudt zich het recht voor om geretourneerde of teruggebrachte producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te incasseren, wanneer het vermoeden bestaat dat de producten reeds zijn geopend, gebruikt of door de schuld van de klant (anders dan die van Volvo Klassiekers of de leverancier van de producten) is beschadigd.

6.5 Indien een product dat naar Volvo Klassiekers wordt teruggebracht, naar het oordeel van Volvo Klassiekers schade heeft opgelopen die aan een handelen of nalaten van de klant te wijten is of anderszins voor risico van de klant komt, zal Volvo Klassiekers de klant hiervan mondeling of schriftelijk, in kennis stellen. Volvo Klassiekers heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan de klant terug te betalen bedrag in te houden.""


gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
01-09-2017 10:05 - 01-09-2017 10:25 #171498 door Sanne Hagendoorn
Beantwoord door Sanne Hagendoorn in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Bedankt Gert en Cor!
Gert voor de aanvulling, heb hem ter info ook erbij gezet. Ik had eerder in de webshop gekeken dacht ik, maar misschien toch niet. Die doet zeker ook mee.
En Cor bedankt voor de volledige retouropmerking. Zeker iets wat invloed heeft op m'n keuze.
Overigens, voor de volledigheid, die van 220 euro (VP autoparts), ik heb daar nu de (40 euro!) verzendkosten bijgezet, die moeten nl uit Zweden komen.

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2017 10:30 #171500 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
De algemene voorwaarden van leveranciers zijn uiteraard niet onbelangrijk, maar ik denk dat Sanne vooral ook graag kennis wil nemen van gebruikerservaringen met de diverse soorten verlaagde veren die in de handel zijn. Die heb ik zelf (nog) niet, maar hopelijk willen anderen die reeds verlaagde veren hebben gemonteerd hun ervaringen hier delen. Overigens is met de zoekfunctie ook al wel het een en ander te vinden op dit forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.