Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp Aanschaf 245

Aanschaf 245 19 juli 2019 16:48 #184265

• Ewald Kuiper (GAST)
  • Ewald Kuiper (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Goedendag klassieke Volvo rijders het is dan zover de zoektocht naar(vermoedelijk) een 245 is begonnen....fietste begin juni door het groene hart langs een camping waar toevallig een Volvo bijeenkomst was en volgens de 142 rijder die ik daar sprak is af te raden een 142/44/45 te kopen ivm roest en dagelijkse bruikbaarheid.
Maar goed nu ben ik autoscout/marktplaats /gaspedaal aan het af zoeken en vraag ik mij af is dat de juiste manier om er een tegen te komen of is er hier wellicht iemand die overweegt zijn of haar 245 weg wil doen ?
Het is puur een 2e/hobby auto om de kinderen mee naar hun oppas oma te brengen dus volledig wegenbelastingvrij is een pre en dat geldt tevens voor de aanwezigheid van een overdrive.
En dan het gas topic, omdat het mogelijk is om ook belastingvrij lpg te rijden wil ik dat ook wel, zijn er dan nog specifieke zaken om op te letten ?
Het gaat al door mijn hoofd om er een donor 740 met 2.3 motor en lpg aan te schaffen en de aandrijflijn over te zetten, maar liever niet...
hoe dan ook het zou fijn zijn enkele reacties te mogen ontvangen die mij op het goede spoor zetten !

Een fijn weekend gewenst

Groet Ewald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Aanschaf 245 19 juli 2019 18:52 #184267

• Simon. S.
  •  Simon. S. 's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Op dit forum zitten de 2-serie volvisten:
volvolvo.nl/index.php
Duett1964-Amazon1964-145(1970)-P1800(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Aanschaf 245 19 juli 2019 22:00 #184269

• René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ewald Kuiper (GAST) schreef : Goedendag klassieke Volvo rijders het is dan zover de zoektocht naar(vermoedelijk) een 245 is begonnen....fietste begin juni door het groene hart langs een camping waar toevallig een Volvo bijeenkomst was en volgens de 142 rijder die ik daar sprak is af te raden een 142/44/45 te kopen ivm roest en dagelijkse bruikbaarheid.
Maar goed nu ben ik autoscout/marktplaats /gaspedaal aan het af zoeken en vraag ik mij af is dat de juiste manier om er een tegen te komen of is er hier wellicht iemand die overweegt zijn of haar 245 weg wil doen ?
Het is puur een 2e/hobby auto om de kinderen mee naar hun oppas oma te brengen dus volledig wegenbelastingvrij is een pre en dat geldt tevens voor de aanwezigheid van een overdrive.
En dan het gas topic, omdat het mogelijk is om ook belastingvrij lpg te rijden wil ik dat ook wel, zijn er dan nog specifieke zaken om op te letten ?
Het gaat al door mijn hoofd om er een donor 740 met 2.3 motor en lpg aan te schaffen en de aandrijflijn over te zetten, maar liever niet...
hoe dan ook het zou fijn zijn enkele reacties te mogen ontvangen die mij op het goede spoor zetten !

Een fijn weekend gewenst

Groet Ewald

Een mrb vrije 245 dus van 1979 kunnen net zo hard roesten als een 145. Een mooie en goede mrb vrije 245 beginnen aardig duur te worden. Je kan er ook voor kiezen een jaren 80 245 te kopen. Veelal zijn die als met een 2,3 en 5 bak of 4 traps automaat, dat rijd net even fijner dan een 2.0 of een 2,1. Koop geen K-jet injectie. Een carburatie motor of de modernere injectie is beter. Deze volvo ‘s zijn een stuk goedkoper omdat ze nog in de overgang regeling zitten alleen moet je er geen gasin hebben want dan gaat de regel niet op en betaal je de volle mep en als je hem als 2e auto of hobby auto gebruikt is rijden op benzine wel te overzien. Je betaald in de overgangsregeling 120 euro per jaar en en je mag dan in dec-jan-feb niet rijden en hij moet op particulier terrein staan. Ook de jongere 245’s kunnen roesten maar in mijn beleving zijn die toch beter bestand tegen roest dan de 140 en de vroege 240 serie. Ik had een california import die op de kritieke punten keihard was. Maar meestal zijn deze auto’s erg dof en hebben toch wel her en der een deuk of een kras. Maar iedere waar naar zijn geld natuurlijk. Verder rijd een 245 strakker dan een 145. Een 245 heeft een heerlijke stuurbekrachtiging, zijn 9 van de 10 keer uitgerust met CV, airco, stoelverwarming voor, toerenteller, hoofdsteunen op de achterbank, rolhoes, hondenrek, ruitenwisser met interval, elektrische ramen voor en achter. En er zijn heel veel onderdelen te koop en ook uit te wisselen met bijvoorbeeld een jaren 90 model. Let bij een 245 ook op dat je de bekabeling in de motorruimte goed bekijkt. Veelal ziet het er goed uit tot je de bedrading vastpakt dan brokkelt de isolatie er zo vanaf. Nieuwe kabel bomen zijn te koop trouwens.

En het is al geschreven door Simon op het volvolvo forum zitten de experts mbt de 2 serie. Ik zou daar ook is informeren. Niet dat je hier niet welkom bent maar hier kom je niet zoveel 2 serie tegen terwijl dit model wel in de club is opgenomen.

• Pagina:
  • 1