Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 01 dec 2018 20:50 #180578

• Zon
  •  Zon's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
Heeft iemand nog een mooie Volvo P1800 / 1800S / 1800ES te koop?

Hoeft niet perfect, mag wat gebruiksporen hebben.
Misschien staat er ergens eentje in een hoekje van de schuur, die eigenlijk te weinig wordt gebruikt?

Reactie graag via PB (persoonlijk bericht).

(Foto ter illustratie, bron: wikipedia)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Zon.

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 17 dec 2018 10:58 #180867

• Harm Slump
  • Harm Slump's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
Geachte heer Zon,

Ik heb inderdaad nog een rode P1800S uit 1963 staan, dus net geen Jensen maar wel het model met koehoorn bumper en kromme strippen op de deuren.

Auto is gewoon rijdbaar en APK gekeurd tot 8 2020 maar niet super strak, hier en daar bijgewerkt en gespoten en er is in het verleden aan gelast, is een Amerikaan uit CA, waarbij de originele bekleding is vervangen door een comfortabele set met hoofdsteunen van een P1800E en er zit geen kachel in was daar niet nodig, deze heb ik er overigens wel bij.

Ik rijd er niet meer dan 500 km per jaar mee, dus staat grotendeels van de tijd gestald in Wassenaar.

Ik hoef er niet van af want overweeg nog steeds de auto volledig te restaureren, aan de andere kant als ik er een goede prijs voor kan krijgen doe ik de auto wellicht van de hand. Let wel dit is het meest geliefde model.

Mvg

Harm 06-51525990

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 24 dec 2018 12:45 #180991

• Jaap Koning
  • Jaap Koning's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
Beste Harm,

Dat is dan een mooie, een Jensen is een roestbak (heb er eentje gehad).
Interieur snap ik, maar laswerk bij een auto uit Californie of al lang in NL?
Tenslotte wat is de kleur en jouw vraagprijs?

Groeten,
Jaap Koning

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 25 dec 2018 09:28 #181004

• Harm Slump
  • Junior Member
  • Junior Member
Radiator balkje is nieuw ingelast (radiator zal wel gelekt hebben) en de vloerplaten, netjes gedaan. Verder zitten er wat bubbeltjes in het rechter bakje van de kofferbak onder de bumper, bij de amazon de geribbelde plaat, daar heb ik al vervangingsplaatwerk voor. De kleur is rood. Auto is ondertussen al weer 10 jaar in NL. Is verder een harde Amerikaan, motor en overdrive lopen voorbeeldig, maar is een typische Amerikaanse auto niet mooi overgespoten maar hier en daar zijn beschadigingen gewoon met de hand bijgewerkt, eigenlijk een hele mooie eenvoudig restauratie kandidaat. Ik overweeg nog steeds dat te doen tenzij iemand met een heel goed bod komt, mij ontbreekt het namelijk aan tijd en heb te veel projecten.

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 26 dec 2018 08:44 #181020

• Zon
  • Elite Member
  • Elite Member
Ik zal maar even reageren, anders lijkt het net alsof ik niet geinteresseerd ben.

Afgelopen week de auto even snel bekeken om een eerste indruk te krijgen. Hij stond tegen de muur, dus ik heb een zijkant en de achterkant niet kunnen zien.

Ik was ook wel een beetje verbaasd over de roest bij een auto uit Californie. Misschien dat hij oorspronkelijk uit een andere amerikaanse staat komt? Of hij heeft in NL veel buiten gestaan?

We hebben na de kerst nog even contact.

Gezocht: Zwitserland. 26 dec 2018 13:54 #181030

• Wytze Broerze
  • Wytze Broerze's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
Staan er een paar in Zwitserland te koop.
auto.ricardo.ch/de/s/?models=78®istra...date&sort_order=desc

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 27 dec 2018 08:30 #181037

• Harm Slump
  • Junior Member
  • Junior Member
Tja een auto uit 1963 dat is 55 jaar oud, ik ben na 55 jaar ook niet meer de mooiste, zelfs in California regent het wel eens en zijn onze geliefde Volvo's niet altijd waterdicht en kan er over de uitgedroogde rubbers wel eens wat water naar binnen lekken, wie zal het zeggen ik heb er niet 55 jaar naast gestaan, feit is dat er wat roest is, de auto zal dan ook geen 25 to 40 mile kosten. Dus misschien Richard is het toch toch handig om een budget aan te geven waar binnen je zoekt, onze geliefde P1800 is te koop tussen de 10 en 50 mile, we blijven tenslotte allemaal dromers zowel de koper als de verkoper.

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 27 dec 2018 11:11 #181041

• Zon
  • Elite Member
  • Elite Member
Ik dacht altijd dat Californie een heel droog klimaat had, maar wat blijkt:

Op het gebied van de jaarlijks hoeveelheden neerslag die in Californië gemeten worden, zijn er aanzienlijke verschillen.
Het zuidoostelijke deel van Californië dat bestaat uit woestijngebieden en bergen is erg droog. De hoeveelheden neerslag zijn hier beperkt tot maximaal enkele centimeters per jaar. Dit gebied behoort tot de droogste gebieden van de Verenigde Staten.
[...]
Het noordwesten van Californië is het natste met hoeveelheden neerslag die op sommige plekken zelfs boven de drieduizend millimeter per jaar uitkomen.

bron: www.klimaatinfo.nl/verenigde-staten-van-amerika/californie/

Er zijn dus gebieden waar het heel droog is, maar ook gebieden met veel neerslag.

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 28 dec 2018 16:21 #181082

• Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja, en dat niet alleen .... West Coast van California heeft de koele Pacific wind, maar deze is wel zout.
In USA hebben vrijwel alle 1800's aanrijdschade doordat de bumpers van de bakken hoog zitten, hierdoor altijd vervormde voorzijde en extra gelegenheid tot roesten.
Onderzijde voorschermen naar de dorpel toe is kwetsbaar, bodem bij voorste dwarse balkjes en interieur door inwateren via de luchtventilatieklepjes
Tevens zijn de vroege 1800's erg gevoelig voor roest, zeker de Jensens, daarom heeft Volvo ook de productie naar Sweden gehaald. Heeft niet veel geholpen, heb er ook een uit '63 een 'S en moet erg veel worden gelast....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Laast bewerkt: door Ed van der Zee.

Gezocht: Volvo P1800 / 1800ES 28 dec 2018 18:39 #181084

• Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Laast bewerkt: door Leo Foederer.
  • Pagina:
  • 1
  • 2