133 GT verkocht

• Robert van Es
  • Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
Meer
03-06-2019 17:30 - 12-06-2019 14:09 #183668 door Robert van Es
133 GT verkocht is gemaakt door Robert van Es
Met pijn in mijn hart moet ik helaas afscheid nemen van mijn Amazon.

Het is een origineel Nederlandse 133 GT (typenummer: 1333941P) op LPG met kenteken uit 1968 met een B20B met oliekoeler en overdrive. Voorzien van origineel GT-stuur, slaapstoelbeslag, centrale toerenteller, nieuwe radiator, brede velgen en Coenen schuifdak (de bak hiervan is geheel intact en het dakdeel zelf is roestvrij en nieuw overgespoten). Het kenteken is geschorst.
Een foto uit betere tijden:

De auto is deels gedemonteerd, maar nog rollend. Slechte plekken zijn A-zuilen en buitendorpels. De achterzijde en bodem zien er goed uit (in het verleden al eens aangepakt).
Alle los genomen elektrische aansluitingen heb ik gelabeld, alle kleine delen en bevestigingsmaterialen zitten separaat in zakjes en zijn ook gelabeld.

Hiernaast heb ik een rollende carrosserie die geheel gestraald, gelast en in de primer is gezet. Het achterpaneel (onder het kofferdeksel) heb ik er uit geslepen omdat dat niet van voldoende kwaliteit was. Een nieuw paneel zit bij de onderdelen. Her en der zit ondertussen wel wat vliegroest.

Naast deze 2 auto's heb ik in de loop der jaren aardige voorraad nieuwe en gebruikte onderdelen opgebouwd (waren bestemd voor de wederopbouw). Dit zijn onder andere absoluut roestvrije voorspatborden, portieren en motorkap, rubbers, overig plaatwerk, elektra, remdelen, veren en schokdempers, een compleet nieuw rood-lederen (echt leer, geen skai!!) interieur, stuurbekrachtigingsset, nieuwe Weber 32/26 set met spruitstuk etc. etc.
Bij de onderdelen zit enige in Nederland bekende rubberset voor het Coenen-schuifdak.
Ik heb de aangeschafte onderdelen op een lijst bijgehouden (deze is 95% compleet) met de aanschafbedragen erbij. Totaal hebben de onderdelen mij ruim € 7.000,- gekost.

Ik wil er in 1 koop vanaf, dus doe een serieus bod voor het geheel.
Extra foto's en de onderdelenlijst kan ik ook aan een serieuze gegadigde sturen.
Laatst bewerkt 12-06-2019 14:09 doorRobert van Es.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Robert van Es
  • Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
Meer
12-06-2019 14:04 #183786 door Robert van Es
Beantwoord door Robert van Es in topic 133 GT verkocht
Prijsidee: € 8.000,-

• Robert van Es
  • Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
Meer
29-06-2019 15:21 #183987 door Robert van Es
Beantwoord door Robert van Es in topic 133 GT verkocht
De 133 GT is verkocht; het onderwerp mag gesloten worden

Meer
29-06-2019 16:20 #183988 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic 133 GT verkocht
En ik ben de nieuwe eigenaar van deze toch wel speciale 133GT... :) Het is een auto met aardig wat werk, maar een originele Nederlandse GT met bijna alle opties kon ik niet laten staan.... Iets met volvo en virus ...

Meer
29-06-2019 20:48 #183993 door Simon. S.
Beantwoord door Simon. S. in topic 133 GT verkocht
Ik snap niet wat je bedoeld.
Gefeliciteerd btw.

Duett1964-Amazon1964-145(1970)-P1800(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Meer
30-06-2019 14:34 #184004 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic 133 GT verkocht

Simon. S. schreef : Ik snap niet wat je bedoeld.
Gefeliciteerd btw.

Dank je. Ik heb nu meerder Volvo's ( p1800 amazon 245) en was eigenlijk niet van plan iets erbij te kopen, maar toch gedaan met deze 133GT. En zo voelt het soms als een soort (volvo) virus waar je geen weerstand aan kan bieden en je er toch weer een Volvo bij koopt. Ik bezit nu al 10 jaar diverse klassieke Volvo's , en vind het nog steeds leuk om er aan te sleutelen en restaureren.