Overlijden Klaas Postma

• Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
03-04-2020 10:28 #187736 door Ed van der Zee
Overlijden Klaas Postma is gemaakt door Ed van der Zee
Gisteren bereikte mij het nieuws van het overlijden van Klaas Postma, onverwacht en na een kort ziekbed. Vandaag wordt hij begraven en daar zullen ca. 50 Volvo's bij zijn.
Helaas moet ik werken, zit momenteel op de Spoed Post Corona van de huisartsen in Apeldoorn, was er graag bij geweest.
Klaas is oud voorzitter van de vereniging en o.a. verantwoordelijk voor de Jubileum Ritten naar de Noordkaap, Marokko, Moskou, China, N-Amerika, Zuid Amerika en de laatste zou dit jaar naar Zuid Afrika gaan, hij mocht deze laatste niet mee maken.

Het nieuws van zijn heengaan raakte mij enorm, mede daarom plaats ik dit schrijven opdat iedereen - ook de nieuwe leden die hem niet hebben gekend - op de hoogte woerden gesteld en weten wat een bijzonder mens hij was, ik heb destijds als PR manager van de V44 de Moskou Challenge in 2000 mogen helpen voor te bereiden en als medische ondersteunend team/ equipe ook gereden.
Heb Klaas goed leren kennen, was qua achtergrond - organisatie leer - een heel geschikte persoon om die reizen te doen gedreven, open en zeer aimabel mens, echte Fries, stoer en recht door zee.
Hij wilde herinnerd worden als de voorzitter die met oude Volvo's op ieder continent is geweest, dat is bijna gelukt maar ik geef hem de credits hiervoor.

Op de laatste Volvo Klassieker Beurs in het Autotron kwam ik hem nog tegen, wederom die klik tijdens het gesprek...

Klaas, rust in vrede

Ed van der Zee

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
03-04-2020 15:51 #187741 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Overlijden Klaas Postma
Net terug uit Friesland, was indrukwekkend en inderdaad een stoet van ongeveer 50 klassieke Volvo’s achter de rouwstoet aan. Voornamelijk leden die een of meerdere ritten met Klaas hadden gereden en leden van de technische teams. Klaas heeft veel betekend voor onze klassieker vereniging. Voeg nog wat telefoon foto’s toe voor een indruk van vandaag.
Bijlagen:

Meer
03-04-2020 22:51 #187746 door Hans
Beantwoord door Hans in topic Overlijden Klaas Postma
Een ludiek organisator is heengegaan.

Klaas, bedankt voor de onvergetelijke ritten naar de Noordkaap in '95 en Marokko in '02 !

Groet, Hans