- Berichten: 87
Ethanol in benzine
- Rudi de Groot
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium Member
-
Ik heb geen commerciële belangen bij genoemde merken maar wil dit gewoon delen.
www.knac.nl/moderne-benzine-zelden-goed-voor-klassieke-auto/
Mvgr Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Evert van Rossum
- Offline
- Junior Member
-
- Berichten: 29
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans
-
- Offline
- Platinum Member
-
- Berichten: 1922
Bio-ethanol zal wel goedkoper zijn (of beter gesubsidieerd) dan benzine, dus het zal graag -en in voor ons oncontroleerbare hoeveelheden- worden toegevoegd.
Vroeg of laat zullen ook onze klassiekers -bewust of onbewust- die E5 of E10 troep te drinken krijgen.
De moraal van dit verhaal: vervang iig benzineslangen door ethanolbestendige; voor pakkingen in bv je carburateur ligt dit waarschijnlijk wat lastiger ivm de mogelijk niet verkrijgbare ethanolbestendige materialen daarvoor.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium Member
-
- Berichten: 87
Voor onze oldtimers minder goed. Lees daarom onderstaand bericht.
fehac.nl/benzine-e10-en-het-brandstofsys...lassieke-voertuigen/
Mvgr Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Samsma
-
- Offline
- Elite Member
-
- Berichten: 230
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Don Hermanns
-
- Offline
- New Member
-
- Berichten: 7
Bij grote tankstations kan dat snel gaan, dus tanken bij klein station.
Eigenlijk moesten alle oldtimers verplicht worden om alleen maar op gas te rijden.
Goed voor milieu en geen problemen met E-10.
Mvg. Don
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Offline
- Platinum Member
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 556
Bij nader onderzoek bleek dat de afdichtingsrubbertjes van de SU carburateurs volledig waren opgelost en tot snot waren vergaan. Ik had toendertijd revisiesetjes uit Engeland gebruikt en die waren bepaald niet geschikt voor Ethanol.
Gelukkig rijden de andere auto""s van mijn collectie op LPG en nu overweeg ik ook in de P1800, ondanks de kleine bagageruimte, ook maar LPG in te bouwen.
Ben het dus van harte met Don eens, niet alleen uit milieu oogpunt maar ook om praktische redenen. voor de E5 en E 10.
gr, Cor(enDon)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Zon
-
- Offline
- Elite Member
-
- Berichten: 205
Daarin werd een mogelijke link gelegd tussen E10 en de toename van het aantal autobranden van oldtimers de laatste tijd.
Ik weet niet of er inderdaad meer oldtimers in de brand vliegen, maar het kan wel zo zijn dat ze al een paar weken/maanden E10 serveren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Offline
- Platinum Member
-
- Berichten: 338
Vindt je motor ook fijner.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum Member
-
- Berichten: 2339
Het schijnt dat de nieuwe revesie setjes van SU wel geschikt zijn voor bioethanol (setjes van de laatste 10 jaar).
Slangen zijn allemaal wel vervangen.
Wat Bioethanol voor de rest met de motor doet weet ik niet, maar met 1500 km per jaar zal dat wel loslopen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.