Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp Duett in brand

Duett in brand 29 aug 2015 18:39 #153748

• Perro
  •  Perro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
RTVNH van 29-08-15 (foutjes uit bericht gehaald en een aanvulling gemaakt)
Foto plakt hier niet, kijk maar op de site van RTVNH. Vele oudgedienden kennen de eigenaar uit de regio NW vast wel.

SINT PANCRAS Een beroerde start van het weekend voor de eigenaar van een oldtimer in Sint Pancras. Zijn oude auto, een Volvo Duet uit 1962 die hij dagelijks gebruikte, ging vannacht in vlammen op.

De auto stond geparkeerd onder een carport voor z'n woning aan de Van de Vijzellaan. Rond 4.10 uur werd ontdekt dat de auto vlam had gevat. Op dat moment stond de carport ook al in brand.

Door de brand ontstond kortsluiting in de auto. Omdat de auto in z'n achteruit stond, reed deze vanzelf de straat op. Hierdoor werd het pand naast de carport, een garage, behoed voor de vlammen.

De brandweer had de brand snel onder controle. De eigenaar gelooft niet dat de brand is veroorzaakt door een technisch mankement en vermoedt brandstichting. De politie doet onderzoek naar de oorzaak van de brand.

Deze eigenaar is al eerder slachtoffer geweest van brand.
Last edit: door Perro.

Duett in brand 29 aug 2015 19:36 #153749

• Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
En de link: http://goo.gl/kQZTc8
Overigens is het een Duett en geen Duet.

Duett in brand 30 aug 2015 10:59 #153761

• Rob Vijgenboom
  • Rob Vijgenboom's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Heel trieste gebeurtenis natuurlijk, te meer daar er mogelijk sprake is van opzet :shock:

Wel een opmerkelijk journalistiek gehalte :

Door de brand ontstond kortsluiting in de auto. Omdat de auto in z'n achteruit stond, reed deze vanzelf de straat op

Het eerste kan nog, technisch gezien, alleen vraag ik mij dan af hoe deze journalist dat vastgesteld heeft; het tweede lijkt me toch wel heel bijzonder .... of schrijven die lui zo maar willekeurig wat ?

Duett in brand 30 aug 2015 12:23 #153765

• Marijn de Koning
  • Marijn de Koning's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
Bah wat een vervelend bericht!
Volgens mij is van de eigenaar ook al eens een hele hal met mooie volvo's afgebrand. :cry:

Duett in brand 30 aug 2015 13:59 #153770

• Ruud Klok (GAST)
  • Ruud Klok (GAST)'s Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
kan de auto niet achteruit rijden door kortsluiting dan?

Het lijkt mij dat de auto in zijn achteruit stond en op de startmotor achteruit gebokt is...

Wel vreselijk van de auto en schuur...
Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...
  • Pagina:
  • 1