Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Vervuiling oldtimers

Vervuiling oldtimers 18 aug 2012 13:29 #116788

  • Jeroen van Vugt (GAST)
  • Jeroen van Vugt (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 10
Kan iemand mij zeggen of in de discussie over vervuilende oldtimers ook de metingen van oldtimers op lpg zijn meegenomen. Ik ben benieuwd hoe vervuilend een oldtimer op lpg is in vergelijking met huidige automobielen,

Vervuiling oldtimers 19 aug 2012 21:09 #116830

  • Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2875
Als je met discussie het rapport bedoeld dat in opdracht van Atsma is gemaakt en waar de FEHAC aan alle kanten gaten in heeft geschoten: geen idee, omdat de onderzoekers kennelijk geen idee hadden. :x
M.i. is een lpg auto weinig vervuilend,en zoals de FEHAC terecht stelt: de uitstoot van de echte oldtimers is niet interessant omdat ze zo weinig kilometers maken. De "everyday"-oldtimer gaat er langzamerhand vanzelf wel uit, doordat diesels en LPG auto's van na 1987 wegenbelastingplichtig zullen blijven. De kosten van het rijdend houden van de oudere auto's lopen na enkele jaren vanzelf zo hard op dat er geen sprake meer zal zijn van veel voordeel, zo wordt geredeneerd. :lol:
Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SportsEdition estate 1997(+MY'16 XC60 AWD) BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl

Vervuiling oldtimers 19 aug 2012 22:09 #116836

  • Rene Brandt
  • Rene Brandt's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1160
Daar ben ik het niet helemaal mee eens ;)
de handel speelt daar op in, door vooral mercedes (190) D of E van 1983- 31-12-1986 te importeren.
Naar verluid zijn er nu vanaf 01-01-2012 tot aug 2012 iets van 13000 autos met bouwjaar rond 1985 op nl kenteken gezet.
Vooral die mercedes 190 d is een taaie en deze zullen nog jarenlang op de weg te zien zijn.
Vooral de 190 serie is interessant omdat dit de eerste benz was met een acceptabel verbruik
Ook de golf is populair en dan ook weer vooral de diesel.
Het aanbod van dit soort autos uit duitsland, eigenlijk uit heel europa is gigantisch en praktisch onuitputtelijk.
Er zijn dus genoeg van deze autos met een bouwjaar van voor 1987 om aan de vraag te kunnen voldoen.

Vervuiling oldtimers 20 aug 2012 08:33 #116842

  • Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2875
En toch zegt de FEHAC dat sinds de invoering van de nieuwe regel de import al is afgenomen....
Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SportsEdition estate 1997(+MY'16 XC60 AWD) BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl

Vervuiling oldtimers 01 sept 2012 19:06 #117202

  • Jeroen van Vugt (GAST)
  • Jeroen van Vugt (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 10
Ik heb alleen nog geen antwoord op mijn vrAag. Dat ouden diesel zeer vervuilende auto zijn is helder. Oude bezineautos ook. Maar hoe zit het met LPg. Dat raakt ons volvorijders echt. Hoe vervuilend zijn wij? Wie weet dat echt.

Vervuiling oldtimers 01 sept 2012 19:38 #117204

  • Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2875
Nou, als je gewoon even googled kun je bijvoorbeeld als eerste hit dit vinden: http://www.groenopweg.nl/energiebronnen ... het-milieu
Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SportsEdition estate 1997(+MY'16 XC60 AWD) BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl

Vervuiling oldtimers 01 sept 2012 21:34 #117206

  • Jeroen van Vugt (GAST)
  • Jeroen van Vugt (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 10
Deze informatie ken ik. Ik weet alleen nog niet hoe zich de cijfers van een oldtimer op gas verhouden tot een nieuwe auto. Ik ga er vanuit dat bij eventuele nieuwe regelingen emissieeisen cruciaal worden. Een oldtimer op Lpg scoort hoog op stikstof. De res lijkt laag te zijn. Maar hoe zit dat met een nieuwe auto? Er hoeft maar een indicator (bv stikstof) op nieuwe auto's te zijn afgestemd en je bent de klos met je verder milieuvriendelijke oldtimer. Daarom wil ik het echt weten. Ik heb het idee dat velen het probleem niet echt onder ogen willen zien. Er komt wat aan, daarom wil ik de cijfers zien. Dan weet ik of het een bedreiging kan zijn of niet.

Vervuiling oldtimers 03 sept 2012 21:21 #117274

  • Jeroen van Vugt (GAST)
  • Jeroen van Vugt (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 10
Ik bedoel CO2 uitstoot

Vervuiling oldtimers 01 nov 2012 22:28 #119789

  • Aart-Jan Boor
  • Aart-Jan Boor's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
...
Laast bewerkt: door Aart-Jan Boor.

Vervuiling oldtimers 01 nov 2012 22:50 #119790

  • Ronald Damme
  • Ronald Damme's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 903
Zowiezo, zou ik ook wel eens de daadwerkelijke meetwaarden willen weten, van zowel de "stinkdiesel" als de belastingvrije a-label auto. En de carburateurmotorop lpg/ benzine.

Want zijn de daadwerkleijke nox waarden, fijnstofgehaltes en CO en CO2 waarden.

zo las ik vanmiddag nog een artikel dat bepaalde ID- benzine (zeer zuinige, arm mengsel) motoren meer fijnstof uitstoten dan een diesel.
  • Pagina:
  • 1
  • 2