Mooie P1800s uit 1964

• Michiel Kirsten (GAST)
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Meer
05-10-2019 06:26 #185469 door Michiel Kirsten (GAST)
Mooie P1800s uit 1964 is gemaakt door Michiel Kirsten (GAST)
Bijzondere P1800S uit 1964.
Deze origineel rode P1800s uit 1964 is reeds 20 jaar in mijn bezit. In die 20 jaar is (bijna) alles aangepakt:
De ge-blueprinte B18-motor is opgeboord tot 2 liter, heeft een B20B-kop met grote kleppen, electronische 123-ontsteking, een K-nokkenas en een prachtige tuimelaar-as met roltuimelaars. Voor de K-nokkenas er inging voor een iets rustigere loop had de motor 146 pk op de rollenbank, met de standaard SU’s. De motor ademt uit via een 4-in-1 uitlaat met einddemper. Ook is er een zware wisselstroomdynamo gemonteerd. Of je er nou rustig een stukje mee wilt rijden of deelneemt aan een toertocht, deze Volvo kan het allemaal en doet dat in stijl.
De P1800s staat op Bilsteins, heeft progressieve veren, een dikke IPD-rolbar voor en de auto heeft rondom PU-bussen. De wegligging is dan ook geweldig te noemen. De oude stoelen zijn vervangen: de oorspronkelijk stoelen waren voor mij te klein (ik ben 2 meter) en hadden bovendien geen hoofdsteun. Die zijn vervangen door Porsche-stoelen op een speciaal gemaakt frame, passend op de originele gaten zodat je altijd weer terug kan naar de originele stoelen. De oude stoelen zijn overigens verkocht.
Het interieur is meer dan twintig jaar geleden vernieuwd en ziet er nog goed uit. Het dashboard is voorzien van een Blaupunkt-radio uit de periode. Ook heeft de auto een houten Personal-stuur uit de jaren 60 en een andere pookknop. Helaas is de overdrive- hendel ooit vervangen door een tuimelschakelaar. Niet origineel, maar doet ’t ook prima.
De body is vijftien jaar geleden aangepakt omdat de vorige eigenaar een verkeerde primer heeft gebruikt, waardoor de lak ging blazen: de complete body kaalgemaakt, koplampringen, deurpanelen, dorpels en achterpaneel nieuw ingelast en alles opnieuw gespoten. Ik ben toen vergeten de motorkap en de achterklep ook helemaal kaal te maken, waardoor die nu toch weer gaan blazen.
Deze P1800s is niet perfect; Zoals gezegd blazen de motorkap en de achterklep, de motor kan wel weer een keer afgesteld worden (hij dieselt na), zit er een roestgat in de bodem boven de achteras, en kan de auto wel wat aandacht en liefde gebruiken.
Maar daar is de prijs ook naar: alle verstandige en (hele) dure dingen zijn al gedaan, zodat je er direct volop van kan gaan genieten zoals ie er nu bij staat of je kunt er met een relatief beperkte investering een juweel van maken.
Neem telefonisch contact op met Michiel op 06-22602626, vraagprijs €27.500,-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.