Volvo amazon favoriet

• Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
27-04-2019 09:14 - 27-04-2019 14:06 #183042 door Ronald Damme (GAST)
Volvo amazon favoriet is gemaakt door Ronald Damme (GAST)
Volvo Amazon favoriet

Ik ben me aan het orienteren om mijn volvo te verkopen. Onze huidige gezinssituatie laat het me niet meer toe om er mee te rijden.

Het is en Volvo Amazon favoriet (121 ) (enkel op benzine), dit betekend dat hij geen chrome sierlijsten heeft en een 3 versnellingsbak. De laatste versnelling heeft dezelfde overbrenging als een 4 bak. De 2 versnelling is heel lang, waardoor ik vond dat hij lekker doortrok.

Er ligt een B18A in met een weber 38/38. Achter brede banden. Marshall verstralers en mistlampen. nog een zoeklicht met spiegel op het spatbord, simons uitlaat. billstein schokdempers. toerenteller, modern geluidsysteem en op de hoedenplank ligt een subwoofer.
Verder zit er nog een oliedrukmeter en olie temp meter die verwerkt zijn in het originele koelvloeitstof temperatuur meter. Ook heft hij centrale vergrendeling

Ik heb alles zo proberen te monteren dat het makkelijk is om alles terug te brengen naar origineel

Helaas is de volvo APK afgekeurd, het linker achterwiellager is achter vervanging toe en de 2 montagebalkjes waar de voorspatborden aan vastzitten zijn te ver heen. Sinds dat hij niet meer mag rijden staat hij binnen in een verwarmde (15C) en droge garage.

Ik heb geen vraagprijs, ik ben benieuwd of er interesse in is, is die er niet dan blijft hij mooi nog een paar jaar binnenstaan.

foto's!

Caravan is ook te koop.

Dit is de laatse keer dat hij buiten was, stoffig kan een wasbeurtje gebruiken
Laatst bewerkt 27-04-2019 14:06 doorRonald Damme (GAST).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28-04-2019 12:08 #183057 door Jaap Koning
Beantwoord door Jaap Koning in topic Volvo amazon favoriet
Hoi Ronald,

Favoriet is een mooie naam om enkele honderden guldens op productiekosten te besparen zonder chroomlijsten en een 3-bak! Maar de prijs voor een kale maar degelijke Amazone was destijds best wel scherp. Ik heb een zwak voor dit model; heb zelf ooit een witte (nog goedkoper in prijs) gehad. Later wilde ik natuurlijk eentje met overdrive (dus 5 -bak).
Als je de auto niet echt moet verkopen, lekker houden en cleanen met Commandant!

Groeten,
Jaap

• Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
16-10-2019 14:50 #185627 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo amazon favoriet
Inmiddels staat hij nu officieel te koop.

link.marktplaats.nl/m1469652660