50 jaar

• Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
27-03-2020 19:00 #187626 door Leo Foederer
50 jaar is gemaakt door Leo Foederer
Twintig jaar geleden schreef ik het volgende aan Jef Spijkers:

"30 jaar lid van de V44-vereniging! Daar valt een boel over te zeggen. Een greep:

- oprichtingsvergadering in 1970 in Bunnik met Witteveen als initiatiefnemer (zie foto's hieronder; alleen katteruggen natuurlijk!)
- ik kwam na aanvang van de vergadering binnen. Witteveen vroeg of ik (de door hem verwachte) vertegenwoordiger van Niham was. “Was het maar waar”, antwoordde ik
- veel oriëntatierittten gereden in die eerste jaren. Zelfs de ALV’s bezocht ik regelmatig
- uitgebreid verslag van de restauratie van mijn PV in het ‘verenigingsorgaan’ onder de titel ‘Restaureren…of niet’
- strooptochten naar onderdelen tijdens vele vakanties in Denemarken
- op het tienjarig bestaan in Hoensbroek had ik net de geluidsfilm af van de restauratie (Je kon toen je onderdelen gewoon bestellen bij elke Volvo-dealer). Kon ik mooi vertonen met een geleende projector
- regio Zuid opgericht, inclusief een Belgische vertegenwoordiging. In Turnhout nog een voetbalwedstrijd gespeeld. Uitslag zou ik niet meer weten. Gezelligheid herinner ik me des te beter! Net als Gi Botermans
- prettige herinneringen aan het jaarlijkse kampeerweekend (o.m. St.Niklaas, Asten, Makkum) met onze nog kleine kinderen en Kees Boonman
- enige tijd Saab 99 gereden en zelfs een spiksplinternieuwe gele Simca 1100! Verder uitsluitend PV (DG-06-40 en FX-26-56), Amazon (22-23-AF) en Amazon Combi (FZ-40-36)
- na mijn verhuizing van Bakel naar Voorburg toegetreden tot regio West. Leuke barbecue’s in Delftse Hout altijd!
- twintigjarig bestaan in Vught bijgewoond
- het clubblad lees ik al 30 jaar van voor naar achter en terug. En mooi is het!"

Leo

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28-03-2020 10:32 #187633 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic 50 jaar
Mooie foto's! En op naar de 75 jaar lid zou ik zeggen.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Meer
28-03-2020 15:59 #187638 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 50 jaar
Super Leo, en bedankt voor het meehelpen aan het oprichten en groot worden van de club!!

Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE estate 1997(+MY'16 XC60 AWD)
BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl [/size