Oude Volvo als voorbeeld van ageing

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
12-06-2019 07:55 #183777 door Arnold de Groot
Oude Volvo als voorbeeld van ageing is gemaakt door Arnold de Groot
Ik ben voor mijn werk bezig met een thema inspectie over ageing, het verouderen van installaties.
Het doel van dit thema is om te komen tot een beter beeld van hoe de industrie omgaat met het ouder worden van installaties. Daarnaast moet het inzicht geven in de wijze, waarop het keuringsregiem functioneert, evenals in de wijze waarop het onderhoud en gebruik, alsmede aanpassingen van installaties en vervangingen plaatsvinden.
Ik heb mijn Volvo 1800E gebruikt als discussie onderwerp en om een en ander uit te leggen.
Een auto is nu eenmaal een onderwerp wat al snel mensen aanspreekt.
De basis is een auto die in 1970 op dat moment de veiligste auto was en aan alle eisen voldeed.
Om er nu mee te rijden in het huidige verkeer vereist vooral organisatorische aanpassingen.
Belangrijk is dat je weet wat de zwakke plekken zijn van het ontwerp ten opzichte van de huidige normen en eisen.
Vier basisvragen
Weten wat er staat (ontwerp en as-built).
Weten wat ermee is gebeurd (operationeel) en welke veranderingen er zijn geweest in techniek, operationeel en organisatie.
Weten wat de actuele status is.
Weten wat je ermee gaat doen (hoe lang en voldoe je nog aan de huidige eisen).
Het leuke is dat tijdens een landelijk overleg met verschillende presentaties door verschillende organisaties mijn presentatie op basis van een oldtimer het meest aansprekende voorbeeld werd gevonden.
En zo lopen werk en hobby door elkaar.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2019 17:44 #183791 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Oude Volvo als voorbeeld van ageing
Leuk voorbeeld inderdaad!

Wel lastig is misschien dat oldtimers niet altijd voldoen aan de huidige eisen (bv gordels, uitstoot, etc). Maar dat soms de toenmalige eisen mogen worden gehanteerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.