kilometerstift breekt

Lees meer
26-03-2019 21:46 #182585 door Jack Eland
kilometerstift breekt is gemaakt door Jack Eland
van mijn p1800 breekt steeds de kilometerstift staafje van 5 cm zit in de haakse overbrenging tussen bak en kabel , in de
bak d type overdive zit een zwart tandwieltje en lijkt goed te funktioneren . er is twee keer hetzelfde gebeurd de teller doet het even en de stift breekt dan .................wie weet raad .

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 09:37 #182598 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic kilometerstift breekt
Dag Jack,

Vermoedelijk draait de haakse overbrenging te zwaar. Omdat bij mijn 1800 es de teller niet werkte vond ik de gebroken stift tussen de
overdrive en de haakse overbrenging.Na deze zwaar draaiende overbrenging weer soepel draaiend had gemaakt was het probleem
opgelost.

Sucses, groeten Albert de Leest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 19:39 #182608 door Jack Eland
Beantwoord door Jack Eland in topic kilometerstift breekt
albert ,bedankt voor je reaktie hoe heb je de haakse overbrenging soepelgemaakt ?
heb je hem opengemaakt ? kan dit of in een oliebadje gelegt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 23:04 #182611 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic kilometerstift breekt
Dag Jack,
Door een van de dekseltjes te demonteren ( die in het verlengde van de aansluiting aan de overdrive ) kan het inwendige ontdaan worden
van oud vet en zuiver gespoeld met b.v. remmenreiniger, daarna vullen met kogellager vet en het dekseltje weer monteren.
Ik heb het felsrandje van het dekseltje iets meer dan helft losgemaakt met een klein scherp schroevendraaiertje, totdat het dekseltje loskomt
uit het felsrandtje wat is blijven zitten.Nadat de overbrenging gesmeerd en het asje weer gemonteerd is ,kan het dekseltje op zijn plaats
geschoven worden waarna met een hamer het losgemaakte felsrandje weer voorzichtig teruggefelsd wordt.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2019 09:22 #182620 door Jack Eland
Beantwoord door Jack Eland in topic kilometerstift breekt
Albert ,
het is me gelukt de haakse overbrenging open te maken , bij mij zat voor het aluminium plaatje een soort van horloge bandje pin die heb ik verwijderd, toen kwam het alu plaatje los en kon ik een asje uitnemen , vreemdgenoeg liep alles soepel en trof ik alleen olie aan geen vet , de overbrenging staat nu in de week in de terpentine om vuil los te weken in de vrije dagen ga ik het weer monteren en invetten mischien zijn er andere delen ( kabel , teller zelf ) die zwaar lopen en veroorzaken die het breken ,we gaan het zien en meemaken .

groetjes bedank en wordt vervolgt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2019 12:23 #182623 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic kilometerstift breekt
Jack,
Als je het vierkant van de kabel niet kunt draaien dan de kabel van de teller afnemen. Als de kabel zwaar draait is het door te smeren
op een manier zoals ik het al jaren doe. Dit geldt voor alle bowndenkabels. Maak van papier een trechter om de kabel, en plak het vast
met tape. Giet er olie in ,dit zakt vanzelf door de kabel naar de andere zijde.

Groeten Albert.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.