Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Nieuwkomer op zoek !

Nieuwkomer op zoek ! 11 juni 2018 19:23 #177246

• Ginoceros
  • Ginoceros's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Dag mensen, aangezien ik (nog) geen Volvo heb, stel ik me eerst maar eens als gast voor.
Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een klassieker voor in de zomermaanden en wellicht vakanties. We houden van toertjes doen.
Inmiddels bijna 50 jr maar in mijn jongere jaren enorm veel aan Opeltjes gesleuteld en als autofanaat al heel wat wagens in bezit gehad. Onderhoud vd huidige, moderne wagens doe ik nog steeds zelf en daarbij heb ik itt tot vroeger regelmatig een pc nodig :)

Dus... zij was fan van een Fiat 500 en daar hebben we 1,5 week geleden in test gereden met als zeer snelle conclusie dat dit um zeker niet gaat worden. Vervolgens een ritje in een gerestaureerde Kever gemaakt hetgeen wel een lach op ons gezicht teweegbracht hetgeen niet verwonderlijk was aangezien we ooit een T2B bus hebben gehad maar nog niet helemaal overtuigd.
Per toeval een week geleden een MP advertentie van een man hier uit het dorp (midden Limburg) tegengekomen en die had ook een Amazon. Zijn hele familie was Volvo gek en hij had er 3. Uitgebreid gekletst en een ritje met zijn Amazon gemaakt en toen wisten we het .... dit moet um worden ! Een degelijke klassieker die toch nog redelijk in het verkeer meekan dus afgelopen week mezelf helemaal sufgezocht en ingelezen over de Amazon en diverse advertenties bekeken. Tevens naar 2 Amazons gekeken en in gereden, 1 met B18 en de ander met B20 motor. De een was carrosserie matig te slecht en de ander had een te hoge prijs gezien de staat waarin hij verkeerde.

Toen kwamen we de P220 combi tegen .... wow wat een wagen en superideaal om onze airedale terrier in mee te nemen of de vouwfietsjes achterin te gooien. A.s. woensdag ga ik naar een combi kijken en heb hier op het forum al heel wat restauratieprojecten van dit type bekeken dus hou mijn hart vast ! ooit een Opel Kadett C caravan (station) gehad en net als bij de Volvo zijn deze er vaak erger aan toe dan de sedan modellen.

Het lijkt me heerlijk om weer aan een rijdend project te beginnen maar ik zoek het niet om te starten met een totale restauratie. Ik kan lassen en rem en motortechniek heb ik redelijk goed in de smiezen maar spuiten en spuitklaar maken is een vak apart. Ik vind dit ook het gevaarlijke aan de zoektocht naar dit soort wagens, de meesten zijn wel een keer gerestaureerd maar hoe is dat gedaan ?
Probeer daarover dus ook zoveel mogelijk info te verzamelen voordat ik ga kijken en bij voorkeur ontvang ik foto's van eventuele restauraties. Van mijn dorpsgenoot al goede tips gekregen waar op te letten en dit ook al toe kunnen passen maar blijft altijd een risico.
We hebben geen haast en hoe meer wagens we bekijken des te beter kunnen we vergelijken maar mochten jullie nog tips hebben of "iets" leuks te koop hebben staan dan hoor ik het graag.

Grt,

Che & Petra

Nieuwkomer op zoek ! 11 juni 2018 21:32 #177247

• H.J. van Bussel
  • H.J. van Bussel's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
Welkom hier!

Ik zag er laatst een te koop staan die ik wel grappig vond-ik denk door de aangepaste grill-

www.autotrader.nl/auto/volvo-amazon/1964...=listings-thirdparty

met onderhoudshistorie (stond er bij). Ik ken de auto zelf niet. Wel vrij veel eigenaren (6) gehad in 10 jaar tijd.

groet
Henk
Last edit: door H.J. van Bussel.

Nieuwkomer op zoek ! 12 juni 2018 08:05 #177254

• Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
Een goede combi vinden kan lastig zijn. Ze zijn met name achter gevoelig voor roest maar misschien maken slecht uitgevoerde reparaties in het verleden het nog wel meer tricky.
Ik heb er veel bekeken in mijn zoektocht, maar ben uiteindelijk niet geslaagd.
Zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2015/07/21/zoektoc...-volvo-amazon-combi/
Maar ik had misschien ook te strenge eisen.

Als je geluk hebt vind je tegenwoordig een leuke bij een particulier voor 6 a 8 K. Maar de prijzen liggen voor (ogenschijnlijk) goede vaak richting de 12 K valt mij op.

De blauwe die hierboven genoemd werd stond bij een particulier voor 4 K een paar uur op Marktplaats. Daarna werd hij in de handel 5950 en nu dus 5450. Dat de onderhoudshistorie bekend is stond er bij de particuliere aanbieder trouwens niet bij.

Succes met jullie zoektocht!

Nieuwkomer op zoek ! 12 juni 2018 08:23 #177255

• Ginoceros
  • New Member
  • New Member
Bedankt voor de tips en pb's. Heb inmiddels zoveel gelezen en projecten op internet bekeken dat ik bang ben dat de combi die we morgen gaan bekijken ook de nodige (lees: teveel) aandacht behoeft om interessant te zijn dus geleidelijk aan gaat de focus weer richting een 2 drs Amazon. Heb wel een endoscoopje geregeld om ook in de minder toegankelijke ruimtes te kunnen kijken.
Mooie projecten Lars !!
De combi vd genoemde advertentie vind ik niet fris uitzien en zal onderhuids vermoedelijk behoorlijk wat mankeren.
Eerst morgen maar eens kijken en van daaruit verder puzzelen.

Nieuwkomer op zoek ! 12 juni 2018 17:42 #177262

• H.J. van Bussel
  • H.J. van Bussel's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
www.classiccarsheerde.nl/portfolio-item/...-amazon-rally-coupe/

2-deurs amazon in mooie kleur!

hij staat vlgs. mij op marktplaats voor 7000 euro.
Last edit: door H.J. van Bussel.

Nieuwkomer op zoek ! 12 juni 2018 17:50 #177263

• Ginoceros
  • New Member
  • New Member
Had al contact met verkoper, is vandaag verkocht.

Nieuwkomer op zoek ! 12 juni 2018 18:49 #177264

• Ginoceros
  • New Member
  • New Member
Kent iemand deze wagen ?

84-54-DM

Ziet er op foto's goed uit maar als ik de vreemde roest (onder de lak ontstaan) op motorkap en achterklep zie dan lijkt het alsof een restauratie in het verleden niet goed gedaan is en vrees ik het ergste.
Heb kenteken op internet gezocht en vond een foto van 2010 in Loenen aan de Vecht.

Last edit: door Ginoceros.

Nieuwkomer op zoek ! 13 juni 2018 10:11 #177269

• Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hij ziet er wel goed uit, echter zit nogal wat plamuur op... zie je ook op de motorkap alwaar een stuk er af is gedrukt of losgekomen bij dicht doen motorkap.
Daar en tegen is het een 122-S, althans dat verteld het embleem op het voorscherm, dan moet er een B motor in liggen.
Laat de wagen goed bekijken, ook van onderen en wordt deze wagen vaak gebruikt ? Na stilstand kan er veel technisch onderhoud zijn.
Ik zit in Arnhem en doe aankoopkeuringen. zie mijn site sbka.nl, je zou mijn combi kunnen bekijken en zien hoe een goede restauratie er uit ziet.
Voor de oplettende lezers, en ter voorkoming van misverstanden die restauratie is elders uitgevoerd
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'71 144-S
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Last edit: door Ed van der Zee.

Nieuwkomer op zoek ! 13 juni 2018 11:28 #177271

• S. Simon
  • S. Simon's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Je hebt kans dat er veel is geplamuurd dat kan nogal tegenvallen op den duur. En dat voor zo'n bedrag!
Mss een reisje Zweden?
www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-...i-1964-5971-12105695
(google translate: 2018/05/21. Volvo Amazon COMBI 1964 (het eerste jaar) in zeer goede staat molens California Import 2018-mei Nota .... arkivfoton..Säljes naar HBJ ... In SÖDERTÄLJE Week 24-25..tel..Håkan 076-2099336 Golden Classics .com)
een nulletje eraf en je hebt de europrijs.
Verzekeren kan bij GIO voor 100 euro heb je 2 weken de tijd om hier heen te rijden, aanhanger of oprijwagen.
Last edit: door S. Simon.

Nieuwkomer op zoek ! 13 juni 2018 13:56 #177272

• Ginoceros
  • New Member
  • New Member
@Ed ik had je topic idd al doorgespit en geleerd dat ik me bij deze combi vermoedelijk niet teveel illusies hoef te maken.
Magneet, zaklamp en endoscoopje gaat mee voor de eerste inspectie.
Motor is een in 2010 gereviseerde B20
De restauratie is vrijwel zeker voor 2010 gedaan, hoop dat ik daar info en foto’s van kan achterhalen

Ik heb je ook een mail gestuurd Ed.
Last edit: door Ginoceros.
  • Pagina:
  • 1
  • 2