Dashcam

Lees meer
21-02-2017 13:14 #166888 door Joop van Putten
Dashcam is gemaakt door Joop van Putten
Ik overweeg een dashcam aan te schaffen. De keuze is overweldigend en daarom mijn vraag. Zijn er onder de leden die ervaring hebben met een dashcam en/of er een kunnen/willen aanbevelen? Ik rijd een Amazon.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2017 14:00 #166889 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Dashcam
Hallo Joop,
Ik heb laatst op de Klassiekerbeurs in het MECC een MY720 dashcam gekocht voor €124 (beursprijs)en tot heden 1 keer gebruikt in mijn P1800S. Deze daschcam is nog kleiner dan een luciferdoosje en heb ik speciaal gekocht omdat de voorruit van de 1800 niet erg hoog is en vrij smal en ik geen joekel van een camera in mijn gezichtsveld wil hebben. Hij is standdaard uitgerust met een 3 delig statief die alle kanten op kan bewegen. Hij kan ook in delen uit elkaar en je kunt met bijgeleverde stickerhouders het statief of alleen de camera op een zelf gekozen plaats in je auto bevestigen. De sticker, eenmaal geplakt blijft daar dan zitten. je kunt ook meerdere stickers in je auto plaatsen voor een andere camerapositie. Je kunt hem ook met klitteband onder de voorbumper plaatsen met bv een powerbank voor de stroomvoorziening. Het statief heeft natuurlijk ook een zuignap voor bevestiging op de ruit op aan de buitenzijde van de auto. De camera heeft ook een nadeel, of zoals je het wil zien is dit ook een voordeel, je kunt namelijk geen livebeeld bekijken. Het leidt dus ook niet af tijdens het rijden. Je moet dus eerst op de gok de camera horizontaal richten en in een bepaalde hoek. De camera kan filmen en foto's maken. Kijk maar eens op: www.mycrocam.de/
De keuze is reuze! Succes

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2017 11:33 - 24-02-2017 11:36 #166963 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dashcam
Ik heb ook een dashcam, de G1W. Ik kocht hem enkele jaren geleden, op basis van vergelijkende reviews.

Er is immens veel info te vinden op deze website:

dashcamtalk.com/

Aziatische webcams bieden vaak veel waar voor je geld, hoewel er van bepaalde modellen ook veel namaak is. Koop daarom via de links die je worden aanbevolen door dashcamtalk. Deze links / verkopers worden als betrouwbaar gezien en het 'echte' spul te verkopen.

De G1W is inmiddels een wat verouderd model, maar kent inmiddels al opvolgers. Ik kocht 'm in de tijd omdat hij amper ca. 40 dollar kostte terwijl de beeldkwaliteit gelijkwaardig was aan de veel duurdere modellen. Hij heeft ook loop-recording en een G-sensor die automatisch het laatste beeld beveiligt bij een ongeval. Inmiddels zullen wellicht nog andere / betere modellen bestaan. Overigens, wil je echt voor 'stealth' gaan, kies een 'Mobius'. Is zo groot als een afstandsbediening van een auto en onzichtbaar weg te werken. Goede beeldkwaliteit en dankzij de kleine afmetingen onopvallend. Wordt vaak gebruikt als camera op modelvliegtuigjes en drones.

Ik vind een dashcam een zeer waardevolle aanvulling. Al was het maar om plezierritten in beeld te brengen, of rijk te worden door beelden van spectaculaire ongevallen te plaatsen op You-Tube :silly: Op de VKB een extra rondje op de parking gereden, alleen maar om al het moois te filmen.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2017 17:38 - 25-02-2017 17:39 #166979 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Dashcam

Peter Rumen schreef : Hallo Joop,
De camera heeft ook een nadeel, of zoals je het wil zien is dit ook een voordeel, je kunt namelijk geen livebeeld bekijken. Het leidt dus ook niet af tijdens het rijden. Je moet dus eerst op de gok de camera horizontaal richten en in een bepaalde hoek. De camera kan filmen en foto's maken. Kijk maar eens op: www.mycrocam.de/
De keuze is reuze! Succes


en de draaitijd van de camera is maar 60min door de kleine batterij.
Battery pack
Lithium polymer
600 mAh
Replaceable
60 min running time

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2017 18:10 - 25-02-2017 18:11 #166980 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dashcam
Dank voor jullie reacties. Het is geen mini geworden vanwege de beperkte mogelijkheden, zeker als ik volgend jaar naar Peking ga rijden.
Ik heb gekozen voor de GS90A, op dit moment een van de best beoordeelde cams. klik

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2017 18:30 #166982 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Dashcam
ik heb een 'echte' camera hangen. Binnenkort een ander model dat 1080 kan filmen. 4K kan ook, maar dat vind ik wat overdreven...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 16:14 #167157 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dashcam
Bij mijn eerste test zag ik dit:

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 19:56 #167161 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Dashcam
Hallo Joop,
Zo te zien heb je een goede koop gedaan met deze dashcam. Mooi helder beeld en natuurlijk uitziende kleuren. Veel plezier ermee. Zal binnenkort eens beelden van mijn dashcam hier op het forum uploaden, dan kunnen we diverse camera's hier vergelijken.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.