aanschaf volvo 240

Lees meer
28-09-2016 17:23 #163823 door Niels Derckx (GAST)
aanschaf volvo 240 is gemaakt door Niels Derckx (GAST)
ik ben nieuw hier op het forum, mijn naam is Niels en ik kom uit het zuiden des lands. De afgelopen jaren heb ik met veel plezier in mijn Saab 900 GLI uit 82 rondgereden, maar omdat ik iets groters nodig heb iv, kind/hond/werk, moest ik op zoek naar iets anders. Ik hoefde er niet lang over na te denken, heb altijd al een zwakgehad voor de tank, de volvo 240, en dan met name de estate uitvoering. Dus de zoektocht begon.

Mijn wensenlijstje;

volvo 240 estate
voorkeur 2.3
trekhaak
in goede staat, zowel technisch als optisch, dus zo min mogelijk roest en goed onderhouden.
voorkeur voor Rood
stoffen bekleding
handbak
jaar 90-93
benzine


Over de voorkeur van de 2.3 versie, hierover twijfel ik nog heel erg, de voorkeur voor een sterkere motor is er natuurlijk altijd, maar ik vraag me af of dat verschil nou wel zo groot is. Ik heb begrepen dat zowel de 2.0 als de 2.3 heerlijk rijden maar dat het verschil hem met name in het koppel zit. Nu ga ik er zeer waarschijnlijk geen caravan achter hangen (ook al zou dat volgens de papieren goed moeten kunnen) maar ik vraag me dus af of de 2.0 voor mij ook niet prima is..

Mijn zoektocht loopt voor mijn gevoel bijna ten einde; Er zijn er nog 2 over uit mijn lijstje die aan mijn wensen voldoen;

De eerste is een 2.3 met 360.000 km op de teller
voordelen;
de 2.3 motor
de goedkoopste van de 2


nadelen
ziet er iets geleefder uit dan de 2e, paar plekjes (maar volgens de verkoper geen roest op de bekende locaties) van het interieur geen fotos maar hier zouden volgens de verkoper enkele brandgaatjes in de bestuurdersstoel zitten)


De tweede is een 2.0 met 250.000 km op de teller.
voordelen;
De auto lijkt op de fotos in topstaat te zijn, zowel het interier als de buitenkant en ook het motorcompartiment zien er stralend uit.
De auto zou roestvrij zijn.


Nadelen
fors duurder, maar als de auto echt zo goed is als de foto's en het verhaal van de verkoper doen vermoeden is het voor mij het overwegen waard
de motor, het is "slechts" de 2.0 maar ik vraag me dus af of dat wel een nadeel is.

Mijn vraag aan de overige forum-leden;

Ik ben benieuwd voor welke auto jullie zouden kiezen en waarom, ik ben zelf heel erg aan het twijfelen. De goedkopere, maar geleefdere 2.3 of de duurdere, maar in topstaat verkerende 2.0
ik lees graag jullie reacties!

groet,

Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 17:24 - 28-09-2016 18:42 #163824 door Niels Derckx (GAST)
Beantwoord door Niels Derckx (GAST) in topic aanschaf volvo 240
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 17:25 - 28-09-2016 18:41 #163825 door Niels Derckx (GAST)
Beantwoord door Niels Derckx (GAST) in topic aanschaf volvo 240
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 20:53 #163829 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic aanschaf volvo 240
Misschien wel handig om dank ook de linkjes te vermelden, dan is meedenken en meekijken wat makkelijker.

Zelf zou mijn voorkeur uitgaan naar die goedkopere met de 2.3.
Professioneel laten poetsen doet wonderen en voor 2250 verschil kun je best nog aardig wat investeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 21:35 #163832 door Niels Derckx (GAST)
Beantwoord door Niels Derckx (GAST) in topic aanschaf volvo 240

Lars Rengersen schreef : Misschien wel handig om dank ook de linkjes te vermelden, dan is meedenken en meekijken wat makkelijker.

Zelf zou mijn voorkeur uitgaan naar die goedkopere met de 2.3.
Professioneel laten poetsen doet wonderen en voor 2250 verschil kun je best nog aardig wat investeren.


dat is inderdaad wel handig, ik meende de fotos bijgevoegd te hebben, maar dat is blijkbaar niet goed gegaan.

de links;
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m10884...usPage=mijnberichten

www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m10809...usPage=mijnberichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.