Test roestbeschermingsprodukten buitenzijde
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-08-2022 13:56 #1471548
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Zelfde gedachte
Had ook dezelfde gedachte.
Misschien aanstaand VKB eens nader spreken met de distributeur in NL van deze produkten.
Misschien aanstaand VKB eens nader spreken met de distributeur in NL van deze produkten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-08-2022 18:59 #1471550
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Groepsorder?
Ben benieuwd, Coen. Kan jammergenoeg niet naar de VKB, dit jaar. Mochten er uiteindelijk meerdere mensen zijn die overwegen om hun bolide te laten behandelen met TimeMax, is het misschien de moeite waard om een adres in Nederland te vinden dat het verwerkt. Drie kandidaten lijkt me al voldoende voor het bedingen van een eventuele korting. Maar het blijft een serieuze investering en een stuk prijziger dan een behandeling met PermaFilm/FluidFilm bij Volvo Klassiekers in Barneveld, vrees ik. Zelf met een spuitbus in de weer, lijkt me niet de meest efficiënte manier (lees hieronder). Daar is het spul bovendien veel te prijzig voor. Maar goed, ieder zijn ding.
Had overigens in 2019, ook na het lezen van de test in dat Duitse oldtimerblad, contact met TimeMax in Hamburg. Het plan was om in dat jaar, komend vanuit Zweden, de nieuw opgebouwde 960 daar preventief te laten behandelen. Maar dat bleek qua tijd en planning helaas niet haalbaar. TimeMax wil de auto namelijk allereerst grondig inspecteren alvorens die in behandeling te nemen. Pas daarna wordt een behandelingsafspraak gemaakt. Voorafgaand aan het aanbrengen van het product, wordt eerst de bodem gestraald met droogijs. Vervolgens wordt beoordeeld of er eventueel onderdelen moeten worden gerepareerd of geheel vervangen. Pas dan valt iets te zeggen over de uiteindelijke prijs van de behandeling. Zeer serieuze, grondige, Duitse aanpak. Het definitieve bedrag komt waarschijnlijk dicht in de buurt van wat velen onder ons voor de aanschaf van hun Volvo hebben betaald...
Adriaan
Had overigens in 2019, ook na het lezen van de test in dat Duitse oldtimerblad, contact met TimeMax in Hamburg. Het plan was om in dat jaar, komend vanuit Zweden, de nieuw opgebouwde 960 daar preventief te laten behandelen. Maar dat bleek qua tijd en planning helaas niet haalbaar. TimeMax wil de auto namelijk allereerst grondig inspecteren alvorens die in behandeling te nemen. Pas daarna wordt een behandelingsafspraak gemaakt. Voorafgaand aan het aanbrengen van het product, wordt eerst de bodem gestraald met droogijs. Vervolgens wordt beoordeeld of er eventueel onderdelen moeten worden gerepareerd of geheel vervangen. Pas dan valt iets te zeggen over de uiteindelijke prijs van de behandeling. Zeer serieuze, grondige, Duitse aanpak. Het definitieve bedrag komt waarschijnlijk dicht in de buurt van wat velen onder ons voor de aanschaf van hun Volvo hebben betaald...
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2022 18:08 #1471573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roest
Ik werk al jaren met Mike Sanders.
Stopt het roest proces.
Nadeel is het verwerken en dat het de auto brand gevaarlijker maakt.
Mikey gebruik ik daarom alleen op plekken waar het echt niet anders kan.
Verder blijft de oude tectyl (als het nog geleverd wordt, er is hier en daar wat veranderd) een super product, echter heeft dit onderhoud nodig.
Om de zoveel jaar (4-5 jaar) 'vers' maken met petroleum en
weer nieuw laagje er over.
Wat ik ook zeer goed spul vindt en al jaren op mijn 740 zijn dienst
heeft bewezen is Fertan Ferpox.
Komt gevoelsmatig in de buurt van de (zeer) oude Comma oranje (lood) verf
voor wie dat spul nog kent
Stopt het roest proces.
Nadeel is het verwerken en dat het de auto brand gevaarlijker maakt.
Mikey gebruik ik daarom alleen op plekken waar het echt niet anders kan.
Verder blijft de oude tectyl (als het nog geleverd wordt, er is hier en daar wat veranderd) een super product, echter heeft dit onderhoud nodig.
Om de zoveel jaar (4-5 jaar) 'vers' maken met petroleum en
weer nieuw laagje er over.
Wat ik ook zeer goed spul vindt en al jaren op mijn 740 zijn dienst
heeft bewezen is Fertan Ferpox.
Komt gevoelsmatig in de buurt van de (zeer) oude Comma oranje (lood) verf
voor wie dat spul nog kent
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-09-2022 12:55 #1471575
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic loodverf (of andere moderne verf?)
Loodverf werd vroeger gebruikt omdat het de enige verf was die uiteindelijk niet verzeepte.
Daarom beschermde het beter tegen roest en cementspecie dan andere verven, vrijwel niet omdat het lood in de verf als anodische bescherming werkte, want als dat zo was viel het lood er uiteindelijk geoxideerd af.
Heden ten dage wordt er nog steeds oranje (niet-loodhoudende) loodmenie verkocht en die verzeept ook niet. Net als ALLE ander gewone verven. Standolieverf en lijnolieverf, die wel verzepen worden bijna niet meer gemaakt.
Moderne autolakken beschermen vaak veel beter dan de oude verven. Daar is wel een uitzondering op geweest: Volvo heeft vanaf 1977 wel eens een scheve schaats gereden. Er werden toen watergedragen verven geïntroduceerd verven die niet zo goed waren als hun voorgangers. Volvo's van 77 en de jaren daar kort na zie je relatief minder dan hun voorgangers en opvolgers.
De 940 die ik nu heb is behoorlijk verzinkt. (De 242-body uit 1975 trouwens ook). De aluminium achterklep van de 940 wil maar niet roesten, maar de alu spiegelhuizen willen wel bloemkolen.
Daarom beschermde het beter tegen roest en cementspecie dan andere verven, vrijwel niet omdat het lood in de verf als anodische bescherming werkte, want als dat zo was viel het lood er uiteindelijk geoxideerd af.
Heden ten dage wordt er nog steeds oranje (niet-loodhoudende) loodmenie verkocht en die verzeept ook niet. Net als ALLE ander gewone verven. Standolieverf en lijnolieverf, die wel verzepen worden bijna niet meer gemaakt.
Moderne autolakken beschermen vaak veel beter dan de oude verven. Daar is wel een uitzondering op geweest: Volvo heeft vanaf 1977 wel eens een scheve schaats gereden. Er werden toen watergedragen verven geïntroduceerd verven die niet zo goed waren als hun voorgangers. Volvo's van 77 en de jaren daar kort na zie je relatief minder dan hun voorgangers en opvolgers.
De 940 die ik nu heb is behoorlijk verzinkt. (De 242-body uit 1975 trouwens ook). De aluminium achterklep van de 940 wil maar niet roesten, maar de alu spiegelhuizen willen wel bloemkolen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2022 15:11 #1471576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jaren 90
Nou ja, de verven uit de jaren 90 van Volvo waren ook niet zo tof.
Dat Comma spul was super (helaas ook beetje teveel giftig).
Daarna eigenlijk geen fijne verf kunnen vinden tot de Ferpox.
Vind het zo'n fijn spul dat ik zelfs de kozijnen van mijn huis er mee
gedaan heb.
Jammer dat Ferpox niet gebroken wit is, had ik het zo kunnen houden.
De lak van mijn V70 is zeker niet beter dan die van mijn 740 en die is
16 jaar ouder.
Dat Comma spul was super (helaas ook beetje teveel giftig).
Daarna eigenlijk geen fijne verf kunnen vinden tot de Ferpox.
Vind het zo'n fijn spul dat ik zelfs de kozijnen van mijn huis er mee
gedaan heb.
Jammer dat Ferpox niet gebroken wit is, had ik het zo kunnen houden.
De lak van mijn V70 is zeker niet beter dan die van mijn 740 en die is
16 jaar ouder.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-09-2022 21:14 #1471584
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Loodhoudende menie
Loodhoudende menie (ja, die van vroeger) is hier nog verkrijgbaar:
www.donaldverfenbehang.nl/nl/loodmenie.html
Gebruik ervan zou ik echter wel sterk afraden. Lood is dusdanig schadelijk dat je het zowel niet zelf (zou) wil(len) gebruiken en al helemaal niet dat je een ander in de toekomst met loodhoudende verf wil opzadelen.
Gebruik ervan zou ik echter wel sterk afraden. Lood is dusdanig schadelijk dat je het zowel niet zelf (zou) wil(len) gebruiken en al helemaal niet dat je een ander in de toekomst met loodhoudende verf wil opzadelen.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-09-2022 00:51 #1471588
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic En hier
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2022 01:08 #1471590
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Mag dat ?
Mag dat nog wel verkocht worden ?
Chroom-6 is ook niet meer leverbaar dacht ik. Gezien de dramatische gevallen van gezondheidsschade her en der.
En het gebruik van lood in waterleidingen al decennia niet meer.
Chroom-6 is ook niet meer leverbaar dacht ik. Gezien de dramatische gevallen van gezondheidsschade her en der.
En het gebruik van lood in waterleidingen al decennia niet meer.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-09-2022 13:06 #1471596
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Vrijstelling en gewicht
Bepaalde toepassingen hebben een vrijstelling gekregen, zoals scheep -en luchtvaart. Zie ook:
www.eumonitor.nl/9353000/1/j4nvk6yhcbpey...1c3gyxp/vitgbggxrezf
Enne, of er wel of geen lood in zit voel je heel duidelijk aan t gewicht van de verpakking…. .
Enne, of er wel of geen lood in zit voel je heel duidelijk aan t gewicht van de verpakking…. .
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-09-2022 15:18 #1471597
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic mag niet meer worden verkocht....
aan de particulier. Mag alleen aan de professional worden verkocht, die het voor een specifiek doel (buiten) gebruikt. Volvo's vallen daar buiten.
Moderators: Jerry Stam