Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- V300 register
- Verbannen
dat is alleen het 'verstoppen' van je probleem. Na een tijdje bladdert het er gewoon weer af, met vertoning van nog veel meer roest eronder.
Dit komt omdat "het soort zwarte teer" bedoeld is als steenslagbescherming over een bestaande antiroestlaag die dun en kwetsbaar is. Een antiroestlaag kan bestaan uit chromaatprimer (de rode spikkelige grondlaag) of een laklaag.
Het resultaat is dus dat je een roestvrije bodem met zwarte shit kunt ontdoen van alle zwarte shit, en nog gaat het niet roesten aan de buitenlucht. Als je iets wat wel roest aan de buitenlucht (zoals kaal staal) afdekt met zwarte shit, heb je een nieuw probleem gemaakt ipv het opgelost.
het heeft een paar jaar geduurd voor ik hier door schade en schande zelf achter gekomen ben. maak niet die zelfde fout, dat kost je een auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik denk aan kaal maken, RX-5, RX-10 en dan weer van een laklaagje en
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Meestal is de ?chte roestschade ongeveer 5 - 8 keer zo groot als wat je ziet...
Voor zover ik van Pim begrepen heb is dit plekje eenvoudig te lassen, dus het kost je hooguit een paar tientjes.
Dit plekje heb ik bij mijn auto van de week ook gevonden en ik laat het ook zo snel mogelijk verhelpen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
[mod]Er zijn een aantal berichten verwijderd met discussie over Hammerite/Bodyschutz, omdat dit verwarring opriep en offtopic was.
gelieve bij het bespreken van voor-en nadelen van producten altijd de soort- of merknaam te gebruiken, dat voorkomt onduidelijkheid :y: [/mod]
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;106257 schreef : Ziehier een folder van Streepje en Lijntje:
link.marktplaats.nl/254335074
Gevangen! :yesyes: Bedankt voor de tip, hij is leuk.:y:
- V300 register
- Verbannen
Naast de bekende plekken op de bodem (zie eerdere foto's) en de voorbalk hebben we nog 1 plekje gevonden. Ook hier weer geen voor foto, maar op deze (voor de apk van 11-6-2008) is het begin al te zien.
Hier had ik in elk geval wel een tijdens foto genomen.
Je bent wel even bezig met zo'n plekkie.
Maar daarna is het resultaat er wel:
En met de Noverox
En dan te bedenken dat het er alleen om ging om het eindpijpje te plaatsen. Die was gisteren eindelijk binnen en door een collega opgehaald. Vandaag in ontvangst genomen en geplaatst. Nu is de uitlaat apk gereed. Nu nog een afspraak maken en gaan. (we zijn al 5 dagen te laat)
- V300 register
- Verbannen
want dit komt van binnenuit
- V300 register
- Verbannen