Aanrijding Volvo 142

Lees meer
06-03-2017 18:04 #167187 door Eric Evers
Aanrijding Volvo 142 is gemaakt door Eric Evers
Mijn 142 is aangereden terwijl ze stond geparkeerd. De dader is direct doorgereden. Getuigen hebben helaas geen kenteken kunnen registreren. Ik ben WA verzekerd en de auto is helaas niet getaxeerd. Gezien deze situatie en de omvang van de schade ben ik bang dat ik het schadebedrag nooit (volledig) vergoed ga krijgen van het Waarborgfonds. Ook ben ik bang dat mijn auto al snel total loss wordt verklaard.

Nu vraag ik me af of het zin heeft om de auto nu alsnog te laten taxeren om vervolgens met het taxatierapport te kunnen onderhandelen met de schade expert of het waarborgfonds. Heeft iemand hier ervaring mee of handige tips?


Avonturen in en met een oude Volvo en Volkswagen: buske.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 18:57 #167190 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Aanrijding Volvo 142
Ongelooflijk dat iemand na zo een schade gereden te hebben doorrijdt, hebben mensen die dader echt zien wegrijden ? en is dat echt de dader dan geweest ?

heb je met de mogelijkheid rekening gehouden dat het wellicht een grote vrachtwagen is geweest, die het met uitdraaien heeft gedaan o.i.d. ? Zo werd mijn 142 ook total loss gereden, vrachtwagen wel achterhaald en die had NIETS gemerkt.....wellicht navraag doen of er groot transport is gepasseerd.

Taxatie zal ter plaatse moeten of waar hij nu staat, heeft denk ik wel zin je zal een juiste dagwaarde moeten hebben. Of het waarborgfonds hier in mee gaat, geen idee, wat zegt je tussenpersoon van je verzekeraar ?

In alle gevallen heel veel succes met de afwikkeling.

Groet,

Ernest Zethof

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 22:15 #167200 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Aanrijding Volvo 142
Dit is wel erg vervelend voor je, zo zie je maar weer dat die 100 euro voor een taxatie ongeveeer kost en welk 3 jaar geldig is eigenlijk niets is vergeleken bij de schade die je nu hebt. Laat dit een les zijn voor ieder ook al is je auto geen showroom auto laat hem taxeren dat scheelt een hoop ellende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 22:54 #167201 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Aanrijding Volvo 142
Wat vervelend is dat altijd die doorrijdingen.
Wat voor jouw afhandeling bij het Waarborgfonds van belang is, is dat je kunt aantonen dat de schade is veroorzaakt door een ander motorrijtuig ( dus geen fiets e.d.) waarvan de bestuurder en/of eigenaar niet verzekerd of doorgereden is. Gelukkig heb je getuigen die kunnen bevestigen dat de schade door een motorrijtuig is veroorzaakt. Als je voor een betaling door het Waarborgfonds in aanmerking komt heb je altijd een eigen risico. Dat was jaren geleden € 300,-. Hoe groot dat nu is weet ik even niet maar dat is na te vragen. Om in aanmerking te komen voor een betaling van het Waarborgfonds moest je - een tijd geleden althans - aangifte doen bij de politie van dit verkeersmisdrijf. Of dit nu nog is weet ik niet. Er verandert zo veel op dat gebied de laatste tijd. Een taxatie van de schade en de waarde van de auto is zeer zeker van belang voor de afhandeling door het Waarborgfonds.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 00:41 #167203 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Aanrijding Volvo 142
Een rotstreek, een paar honderd euro voordeel van de doorrijder. en veel meer nadeel voor jou.
Helaas is de angst de baas bij dit soort laffe mensen.
Ik ben benieuwd wat de reparatie gaat kosten, en of het een dagelijks vervoer is.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 08:22 - 07-03-2017 08:23 #167204 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Aanrijding Volvo 142
100 euro voor een taxatie? 20 euro!
Waarom zijn er nog mensen die hun auto niet getaxeerd hebben? Hij is meer waard dan 1000 kilo ijzer.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 09:58 #167208 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Aanrijding Volvo 142
Vorige week een taxatie op (mijn) locatie laten doen via de VKV: basisbedrag was inderdaad 20 euro, maar met reistijd en reiskosten was ik inderdaad 100 euro kwijt. Op zich een heel redelijk bedrag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 10:04 #167209 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Aanrijding Volvo 142

Rob Spoon schreef : 100 euro voor een taxatie? 20 euro!
Waarom zijn er nog mensen die hun auto niet getaxeerd hebben? Hij is meer waard dan 1000 kilo ijzer.


Klopt idd via de club 20 euro maar niet elke club heeft een taxateur en dan ben je afhankelijk van een externe en die vragen wat meer. In 2005 koste de taxatie van mijn Opel Admiral 100 euro. Vandaar die 100. Maar dan nog is de schade altijd groter dan de taxatie kosten en daarom gewoon laten taxeren ook al is de auto minder mooi dan je zou willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 16:21 #167212 door Eric Evers
Beantwoord door Eric Evers in topic Aanrijding Volvo 142
Bedankt voor alle reacties. Ik zal samenvatten reageren op de diverse vragen :)

M'n verzekeraar (GIO) heeft me verwezen naar het waarborgfonds. Ik ben allen WA verzekerd, de verzekeraar kan dus niets voor me betekenen omdat ik alleen verzekerd ben voor schade die ik een ander toebreng. Ik heb het waarborgfonds gesproken en zoals het er nu op lijkt voldoe ik aan de criteria om voor een vergoeding in aanmerking te komen. Deze zijn: A) De schade is veroorzaakt door een gemotoriseerd voertuig. b) De dader is onbekend of niet verzekerd (in mijn geval onbekend). c) Er zijn getuigen die een verklaring kunnen afleggen. d) Er is aangifte gedaan bij de politie.

Maar goed, dit is dus zeker een les voor mij, en misschien ook voor andere forum lezers. Laat je klassieker altijd taxeren en naar waarde verzekeren! Ik ben bang dat de schade hoger gaat zijn dan de (dag)waarde die de schade expert gaat vastleggen. Ik heb inmiddels wel besloten dat de auto naar een klassieker garage gaat zodat zij nog een beetje kunnen onderhandelen met de schade expert van het waarborgfonds.

Ik weet nog niet of ik de auto nu alsnog kan laten taxeren zodat de taxatiewaarde alsnog in overweging wordt genomen bij de schade afhandeling. Het is mij die 100 euro in ieder geval meer dan waard. Mocht iemand hier nog antwoord op hebben, dan houd ik me zeer aanbevolen.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden van de afhandeling. Over de reparatie open ik tzt wel even een nieuw topic.

PS: ik zoek nu naar een linker achterscherm voor een 142. Mocht je dr nog een op zolder hebben liggen, let me know!

Avonturen in en met een oude Volvo en Volkswagen: buske.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 16:39 #167214 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Aanrijding Volvo 142
Hoi Eric, dat is in het ieder geval mooi dat je in aanmerking komt voor een vergoeding. Goed om je auto naar een klassieker garage te brengen voor de afhandeling. Weet je al een goede of waar woon je, wellicht kunnen mensen je adviseren. Dan een TC lid benaderen voor taxatie die dan op lokatie zal moeten gebeuren. In overleg een km vergoeding aanbieden en ja dan kost het meer dan de EUR 20 voor alleen de taxatie, maar dan heb je wel een officieel document wat de dagwaarde reëel zou moeten weergeven ZONDER de schade.

Leuk als je nog wat van het verloop deelt, kunnen we allemaal weer van leren.

helaas geen scherm op zolder, maar WILPAC (Jos Martens) heeft zeer veel onderdelen voor de 140 serie 2e hands, Ed van der Zee (SBKArnhem) of in overleg met je klassieker garage natuurlijk.

Veel succes,

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.