- Berichten: 680
Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Ik heb de nieuwe remdruk verdelers in de hamerite gezet voor montage om corrosie te vookomen.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S. Livens - v.d. Bult (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Groeten Steven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rens Winnubst
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 74
S. Livens - v.d. Bult schreef : Lijkt mij dat de remslang inwendig versleten is zodat de remvloeistof niet terug kan na hevig remmen
Groeten Steven
Dat had ik ook, nieuw slangetje en alles werkte weer naar behoren. Maar omdat je schrijft dat het voorheen wel goed werkte, is er misschien toch iets anders aan de hand.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Weet ke het zeker of het de begrenzer is.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Het probleem ontstaat alleen bij een draaiende motor, motor uit en rem intrappen dan is het wiel rechtachter ook weer vrij.
Ik ga vandaag in ieder geval de oude remdrukverdeler even terug zetten en kijken wat er gebeurd
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Twijfel nu nog of ik de set terug moet sturen.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Je zult zien dat je dan ook nét buiten de garantie bent en je alles voor eigen rekening krijgt, om van irritatie nog maar te zwijgen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Ik hoop dat de fout in de begrenzer zit, tot nu toe kan ik tot geen andere conclusie komen. Verkeerd ontluchten lijkt niet de oorzaak, ik volg het boek en twee jaar geleden heb ik alle remklauwen, slangen en wat leidingwerk vervangen en zonder problemen ontlucht.
Blijft wel het gevoel van waarom heb ik de oude niet gewoon laten zitten, de remmen werkte maar voor het remsysteem geldt de regel 'if it isn't broken dont fix it' naar mijn mening niet. Daarvan wil je zeker weten dat het in goede staat is. En omdat er lichte corrosie sporen in de linker rembegrenzer zaten heb ik nieuwe besteld.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Feitelijk zou je de druk moeten meten en afstellen, rij eens langs een APK station en controleer dit op de remtester...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.