Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
01-05-2018 18:56 #176713 door Arnold de Groot
Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen is gemaakt door Arnold de Groot
Beste forum leden, ik heb een probleem met de remmen van mijn 1800 uit 1970. Ik heb beide remdrukverdelers vervangen door nieuwe (de oude waren bij controle van binnen geroest, cilinder ) dus een set nieuwe besteld bij de club. Alles gemonteerd en ontlucht maar nu blijft de rem rechtsachter steeds hangen als ik met motor aan rem. Alleen rechtsachter en als je de ontluchtingsnippel opent is de rem weer vrij. Het lijkt dus of de remvloeistof niet terug kan na loslaten van de rem. Nu verdenk ik de rechter remdrukverdeler, De remmen werkten voor de wissel perfect. Kan dat kloppen? of is het een kwestie van beter ontluchten? En kan ik de remdrukverdeler af (laten) stellen of controleren?
Ik heb de nieuwe remdruk verdelers in de hamerite gezet voor montage om corrosie te vookomen.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • S. Livens - v.d. Bult (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
01-05-2018 21:41 #176716 door S. Livens - v.d. Bult (GAST)
Beantwoord door S. Livens - v.d. Bult (GAST) in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
Lijkt mij dat de remslang inwendig versleten is zodat de remvloeistof niet terug kan na hevig remmen
Groeten Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2018 21:48 #176717 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen

S. Livens - v.d. Bult schreef : Lijkt mij dat de remslang inwendig versleten is zodat de remvloeistof niet terug kan na hevig remmen
Groeten Steven


Dat had ik ook, nieuw slangetje en alles werkte weer naar behoren. Maar omdat je schrijft dat het voorheen wel goed werkte, is er misschien toch iets anders aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2018 01:09 #176720 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
Kun je de remrukverdeler niet even overbruggen met een 1/4 verbindingsstuk?
Weet ke het zeker of het de begrenzer is.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
02-05-2018 07:36 #176722 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
De remslangen heb ik net als de klauwen twee jaar geleden vervangen. Ik ga checken of de slang niet getordeerd zit en ik ga voor de remdrukverdeler de leiding lossen en kijken of de klauw dan loskomt. En als er niet gebeurd na de remdrukverdelen lossen. Dus het problem probern te isoleren. Ik kan ook nog de oude remdrukverdeler even terug zetten.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
06-05-2018 11:30 #176779 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
Kleine update, ik heb voor de remdrukverdeler de leiding iets losgemaakt en het wiel rechtsachter bleef vastzitten. Daarna na de remdrukverdeler en het wiel was weer vrij. Het lijkt dus in de remdrukverdeler te zitten. Ik heb nog maals alles ontlucht, het lijkt wat beter maar de doorstroom naar de rem rechtsachter is niet geweldig als je het vergelijkt met de linkerachterrem. Kan het een kwestie van lucht zijn?
Het probleem ontstaat alleen bij een draaiende motor, motor uit en rem intrappen dan is het wiel rechtachter ook weer vrij.
Ik ga vandaag in ieder geval de oude remdrukverdeler even terug zetten en kijken wat er gebeurd

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
06-05-2018 21:00 #176785 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
Remdruk verdeler uitgewisseld met de oude en het probleem is weg, de nieuwe uit elkaar gehaald, de zuiger zat een beetje vast. Weer de nieuwe erin, ontlucht het is nu beter maar nog niet 100% naar mijn gevoel.
Twijfel nu nog of ik de set terug moet sturen.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
06-05-2018 21:08 #176786 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
Als ik jou was zou ik de set zeker terugsturen, als je rem een keer blijft hangen in een gevaarlijke situatie (bijv. op weg waar langs de kant stoppen gevaarlijk is) heb je in no-time je hele voering naar de haaien / verbrand en moet je alsnog vervangen.
Je zult zien dat je dan ook nét buiten de garantie bent en je alles voor eigen rekening krijgt, om van irritatie nog maar te zwijgen.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
08-05-2018 08:09 #176800 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
Ik ben bezig met onze shop om ze te ruilen. Stom dat ik de begrenzers al in de verf gezet heb, maar ik ging er van uit dat ze goed zouden zijn.
Ik hoop dat de fout in de begrenzer zit, tot nu toe kan ik tot geen andere conclusie komen. Verkeerd ontluchten lijkt niet de oorzaak, ik volg het boek en twee jaar geleden heb ik alle remklauwen, slangen en wat leidingwerk vervangen en zonder problemen ontlucht.
Blijft wel het gevoel van waarom heb ik de oude niet gewoon laten zitten, de remmen werkte maar voor het remsysteem geldt de regel 'if it isn't broken dont fix it' naar mijn mening niet. Daarvan wil je zeker weten dat het in goede staat is. En omdat er lichte corrosie sporen in de linker rembegrenzer zaten heb ik nieuwe besteld.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2018 09:28 #176803 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Rem 1800E 1970 blijft rechtsachter hangen
De begrenzers staan afgesteld en met de moer geborgd, ik tel het aantal slagen dat nodig is om dezelfde ' stand' weer te krijgen en dan een likje verf erop half op bout half opo schroefdraad.
Feitelijk zou je de druk moeten meten en afstellen, rij eens langs een APK station en controleer dit op de remtester...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.