Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers

  • Henriëtte van Broekhoven
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-04-2023 20:54 #202945 door Henriëtte van Broekhoven
Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers is gemaakt door Henriëtte van Broekhoven
Ik ben opzoek naar een trekhaak voor een volvo 244 uit 77, heeft er nog iemand iets liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2023 22:02 #202946 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Ik heb er eentje liggen afkomstig van een 245 modeljaar 1977. Het is een originel met de afgeplatte achterkant. De trekhaak is roestvrij, maar moet wel even schoongemaakt worden en misschien een spuitbusje zwarte lak erover. Dan is hij weer als nieuw.
Mocht je interesse hebben, mag je mij een PB sturen.
groet,
Pascal       
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriëtte van Broekhoven
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-04-2023 09:03 #202947 door Henriëtte van Broekhoven
Beantwoord door Henriëtte van Broekhoven in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Hallo Pascal,
Ik denk niet dat de trekhaak van een 245 onder een 244 past.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2023 09:09 - 27-04-2023 09:17 #202950 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Hallo Henriette, Ik weet dat niet zeker maar denk zelf dat het wel zou passen aangezien de bumper en achteras vd sedan en station volgens mij hetzelfde zijn. Wellicht weten mensen hier op het forum het?
Ik heb de trekhaak bij de auto gekregen, maar ivm onderbouw lpg installatie heb ik een ander model nodig omdat bij mij de uitlaat dwars onder de auto zit daar waar de trekhaak moet komen.

Aangezien ik zelf ook wel zou willen weten of dt gaat passen op een 244, heb ik er in een ander topic een vraag over gesteld.
Mvg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriëtte van Broekhoven
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-04-2023 18:32 #202964 door Henriëtte van Broekhoven
Beantwoord door Henriëtte van Broekhoven in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
 is er iemand die weet of dit past?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2023 19:14 #202981 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Dag Henriette: Meerdere Volvo kenners die ik benaderd heb zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk gaat passen maar niemand kan mij zekerheid geven.
Misschien kun je van jouw auto de bevestigingsgaten opmeten, dan wordt het duidelijker of het zal passen.
Ik heb de trekhaak vandaag schoongemaakt en van een nieuwe laklaag voorzien, de komende 12 jaar zal er geen roest op komen (volgens Hammerite).
Ook heb ik gemeten: de binnenmaat aan de achterkant tussen het opstaande L-profiel is precies 80 cm.
De afstand tussen de bevestigingsgaten in de trekhaak  leggen 88-90 cm uit elkaar.
Misschien heb je hier iets aan?
Ik woon in de buurt van Zwolle/Deventer als dat niet te ver voor jou is, ben je welkom om met de auto te komen passen.
Mvg,
Pascal
       
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2023 08:58 #202985 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Ik heb een foto op MP gevonden van een 245 benzine waar ook zo'n buffeltrekhaak onder zit:
   
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriëtte van Broekhoven
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-04-2023 18:41 #202988 door Henriëtte van Broekhoven
Beantwoord door Henriëtte van Broekhoven in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Hallo Pascal,
Dit is toch niet echt het model trekhaak wat ik zoek. Bedankt voor de moeite.
Gr Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2023 18:48 #202989 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Geen probleem, Rudi. De trekhaak is te koop, maar ligt niet in de weg.
Ik weet nu tenminste dat de trekhaak onder iedere 240 past en daar was ik voorheen niet zeker van.
mvg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-04-2023 20:24 #202990 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Gezocht Volvo 244 trekhaak bikke bumpers
Nog iets meer info, 
Bij deze foto van typeplaatje trekhaak zoals in 1976 (af-fabriek?) onder 245 gemonteerd is.
Frapant is dat er bij type staat vemeld:
P240 P264 P14 P16
Mogelijk de eerste vermelding van een 240 met de 0? Suggereert op zijn minst dat het voor 242, 244 en 245 geschikt is. 265 was er nog niet in 1976.
P14 en P16 lijken me de aanduidingen voor de 140 en 160. Die dan weer zonder de 0, en ook niet 164.
Hopelijk biedt dit houvast voor mogelijke geinteresseerden.



Dan nog een sfeerimpressie met bumper erbij:

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.