Gratis donor delen casco Volvo Amazon

• David Vermaas
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Meer
18-07-2020 23:01 #189374 door David Vermaas
Gratis donor delen casco Volvo Amazon is gemaakt door David Vermaas
Bij de restauratie van een Amazon combi heb ik nog een voorkant van een Amazon over. De mooiste delen zijn er al wel uit, maar als ik er nog iemand blij mee kan maken, dan graag. De tunnel is nog mooi, en eventueel delen uit bodem of balken zijn nog bruikbaar (met wat roest). Zie voor 2 foto's deze marktplaats advertentie: www.marktplaats.nl/plaats/m1577659409/view

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • '66 combi
Meer
18-07-2020 23:27 - 18-07-2020 23:33 #189375 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Gratis donor delen casco Volvo Amazon
Dag David, ik heb wel interesse in de tunnel, heb je ook berichtje gestuurd via marktplaats.

Ik ben bezig met een projectje waarbij ik de aangeboden tunnel perfect zou kunnen gebruiken om de pasruimte van een Getrag versnellingsbak in beeld te krijgen zonder gelijk mijn halve combi te verzagen.....

www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/28203-...s-dat-erg-overdriven

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het de laatste tijd stil gelegen heeft door een verhuizing maar het nieuwe huis heeft een garage dus wil ik het wel weer graag oppakken.

Met vriendelijke groeten Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Laatst bewerkt 18-07-2020 23:33 door Jan van Bochove.

Meer
19-07-2020 17:48 - 19-07-2020 17:49 #189383 door Hans Wassink
Beantwoord door Hans Wassink in topic Gratis donor delen casco Volvo Amazon
Hoi David zijn de binnenschermen goed aan de voorkant en het randje wat onder de voorruit zit, of bedoel je daar de a stijl mee?

Ik hoor het graag leuk dat je het aanbiedt

groeten Hans
Laatst bewerkt 19-07-2020 17:49 door Hans Wassink. Reden: Schrijfvout

• David Vermaas
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Meer
19-07-2020 21:50 - 19-07-2020 21:54 #189384 door David Vermaas
Beantwoord door David Vermaas in topic Gratis donor delen casco Volvo Amazon
@Hans: de binnenschermen zijn niet erg goed meer, en de vorige eigenaar heeft ze gerepareerd met een stuk (rechte) balk, dus de bolling van de echte binnenschermen is niet netjes. Ik zou ze dus niet aanraden. De wielkasten, en de balken onder de wielkasten, hebben nog wel goede delen.
Edit: Ow, en als je de binnenschermen helemaal aan de voorkant bedoelt, met het stuk voorste plaatwerk naar de radiator, dan is dat wellicht nog wel een aardig stuk. Niet roestvrij, maar geen gaten geloof ik. Ik kan later deze week nog even kijken als je daar wat aan hebt.
Het randje onder de voorruit: bedoel je de sponning? Die is er al uit gezaagd :(. De paravan ook. Met de A-stijlen bedoelde ik de verticale delen waar de voordeuren aan hangen.

Ondertussen ben ik met Jan in gesprek, en de tunnel (of het geheel, of misschien minus een stuk voor Hans of een andere geinteresseerde) voor hem gereserveerd voor zijn 6-bak-project.
Laatst bewerkt 19-07-2020 21:54 door David Vermaas.

• Jan van Bochove
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • '66 combi
Meer
20-07-2020 07:49 #189385 door Jan van Bochove
Ik denk dat de tunnel prima te verdelen is.
Met de reciprozaag is het een kwestie van kwartiertje zagen en dan kunnen zoveel mogelijk mensen lol hebben van de donor delen.

Het gaat mij slechts om dit deel;

Ik heb David al aangeboden het complete stuk af te halen zodat hij ook nog niet eens tijd en moeite hoeft te besteden aan uitzagen.
Eenmaal thuis zal ik dan wel het zaagwerk doen .

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Meer
20-07-2020 21:54 #189399 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Gratis donor delen casco Volvo Amazon
Beste David en Jan,

Ik weet niet waar het donordeel zich nu bevindt, nog bij David of al bij Jan? Ik heb interesse in de voorste delen van de binnenschermen en de radiateur steunbalk als dat deel nog in redelijke staat is en zich niet op al te grote afstand bevindt.

Groet, Koen

dagelijks vervoer: XC40, lekker toeren: Duett, meerjaren project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo

• Jan van Bochove
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • '66 combi
Meer
20-07-2020 22:45 #189400 door Jan van Bochove
Dag Koen, wat noem jij niet te grote afstand en ten opzichte van welke woonplaats?

Ik ben van plan donderdagavond het deel te gaan halen vanuit Hoevelaken en woon vlak bij Hans in de buurt dus dat is te combineren.

Meer
21-07-2020 21:35 #189410 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Gratis donor delen casco Volvo Amazon
Hallo Jan,

Hoevelaken is prima te doen, woon in Groesbeek, uurtje rijden schat ik.
Maar ik begrijp uit de reactie van Hans dat hij zijn oog ook op de binnenschermen heeft laten vallen en dan is Hans eerst aan de beurt.

Groet, Koen

dagelijks vervoer: XC40, lekker toeren: Duett, meerjaren project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo

Meer
21-07-2020 23:05 #189411 door Hans Wassink
Beantwoord door Hans Wassink in topic Gratis donor delen casco Volvo Amazon
Nou, David bedankt, en Jan, ik stuur je een pb-tje,

Hans

• Jan van Bochove
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • '66 combi
Meer
23-07-2020 22:52 #189442 door Jan van Bochove
Vanavond het bewuste deel opgehaald en heel blij mee.
Zal voor Hans alles bewaren wat ik niet nodig heb zodat hij na zijn vakantie daar weer een selectie uit kan slijpen / zagen.

Aardige man die David maar dat wisten jullie natuurlijk al lang.

Bijlagen: