Wel of geen revisie door olieverbruik B18 naar B20
- Jama Naisas
-
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
09-04-2023 11:39 #202744
door Jama Naisas
Vriendelijke groet,
Jama Naisas
Beantwoord door Jama Naisas in topic Wel of geen revisie door olieverbruik B18 naar B20
Fotobijlage
Vriendelijke groet,
Jama Naisas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jama Naisas
-
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
09-04-2023 11:42 #202745
door Jama Naisas
Vriendelijke groet,
Jama Naisas
Beantwoord door Jama Naisas in topic Wel of geen revisie door olieverbruik B18 naar B20
Fotobijlage 2: meer foto's
Vriendelijke groet,
Jama Naisas
- Tom Steverink
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
09-04-2023 13:40 #202747
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wel of geen revisie door olieverbruik B18 naar B20
Laat dan ook meteen grotere kleppen monteren als er toch aan de kop moet worden gewerkt.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Jama Naisas
-
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
09-04-2023 14:15 #202748
door Jama Naisas
Vriendelijke groet,
Jama Naisas
Dat is inderdaad een goed idee.
Ik ga voor een B20 met de latere type carburateurkoppen waar grotere inlaatkleppen in zitten. Die hebben ze volgens mij ook gebruikt voor de injectie variant.
Ik ga voor een B20 met de latere type carburateurkoppen waar grotere inlaatkleppen in zitten. Die hebben ze volgens mij ook gebruikt voor de injectie variant.
Vriendelijke groet,
Jama Naisas
- Fred Kok
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
Minder
Lees meer
09-04-2023 17:52 - 10-04-2023 10:13 #202751
door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Wel of geen revisie door olieverbruik B18 naar B20
Jama,
ik lees steeds over de rubbers over de klepstelen. Maar die zijn er niet voor de olieleckage te vermideren.
Veel meer de de klepgeleiders = onder "geschoven kind"
Ik zou daar eerst naar kijken. en controle (meten) van de cylinder boring. Want zoals ik jouw foto;s inschat, vrees ik het ergste. Ik denk niet dat je ontkomt aan een echte /complete revisie met over maats zuigers etc. Ja oldtimer rijden is niet goedkoop, indien je er plezier van wilt hebben
succes fred
ik lees steeds over de rubbers over de klepstelen. Maar die zijn er niet voor de olieleckage te vermideren.
Veel meer de de klepgeleiders = onder "geschoven kind"
Ik zou daar eerst naar kijken. en controle (meten) van de cylinder boring. Want zoals ik jouw foto;s inschat, vrees ik het ergste. Ik denk niet dat je ontkomt aan een echte /complete revisie met over maats zuigers etc. Ja oldtimer rijden is niet goedkoop, indien je er plezier van wilt hebben
succes fred
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
10-04-2023 01:30 #202754
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Wel of geen revisie door olieverbruik B18 naar B20
De asjes van de gaskleppen die zijn normaal toch compleet van koper/messing, ik zie hier stalan uiteinden? zie
En je de gaskleppen niet verder terug kan stellen kan zijn dat men de busjes van de gaskleppen niet ver genoeg het huis in heeft gemonteerd en dat je nu luchtlekkage hebt op het punt daar waar de busjes door het huis komen.
Ik heb SU van mij kortgeleden laten reviseren en heb daar het revisiebedrijf op gewezen dat ze deze ruimte zo klein mogelijk moet laten i.v.m. stationair afstellen.
En als je de carburators ven een B18 naar een B20 wilt overzetten moet je wel de naalden vervangen in een B18 zitten KD naalden in een B20 KN naalden.
www.mintylamb.co.uk/suneedle/
Vul hier maar eens in KD en KN zie je wat het verschil is.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
En je de gaskleppen niet verder terug kan stellen kan zijn dat men de busjes van de gaskleppen niet ver genoeg het huis in heeft gemonteerd en dat je nu luchtlekkage hebt op het punt daar waar de busjes door het huis komen.
Ik heb SU van mij kortgeleden laten reviseren en heb daar het revisiebedrijf op gewezen dat ze deze ruimte zo klein mogelijk moet laten i.v.m. stationair afstellen.
En als je de carburators ven een B18 naar een B20 wilt overzetten moet je wel de naalden vervangen in een B18 zitten KD naalden in een B20 KN naalden.
www.mintylamb.co.uk/suneedle/
Vul hier maar eens in KD en KN zie je wat het verschil is.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers