Aansluiten vaccuumvervroeger ontsteking bij weber 2traps

Lees meer
13-11-2018 15:24 #180289 door Thom Fransen
Hallo,
Gisteravond de Weber 2 traps op mijn B18 gezet. Maar waar sluit ik het slangetje van de vacuumvervroeging aan?
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2018 21:14 - 13-11-2018 21:16 #180304 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Aansluiten vaccuumvervroeger ontsteking bij weber 2traps
Dat blijft een lastige vraag met een Weber.
Je hebt ze met een aansluiting vóór, maar ook ná de gasklep; op beide punten is er op een ander moment vacuüm waar de verdeler maar net op uitgerust moet zijn (de meeste verdelers hebben vacuümvervroeging, maar ze zijn er ook met vacuümverlating).
Maar die van jouw heeft helemáál geen vacuümaansluiting begrijp ik uit je bericht.
Zie je ook geen vlakjes die bedoeld zijn om door te boren? Draad tappen en slangpilaartje erin.
Er rijden zat mensen met een Weber rond, hoe hebben zij dat gedaan?
Op mijn 145 zat er ook één, maar die is verkocht dus ik kan geen foto meer voor je maken.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2018 21:38 - 14-11-2018 21:39 #180311 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Aansluiten vaccuumvervroeger ontsteking bij weber 2traps
B18 werkt met vacuum vervroeging (volgens de 123 ignition handleiding) . Aansluiting vacuum slang van je verdeler moet dus voor de gasklep.
Daar heerst vacuum bij gas geven / motor onder last. Bij stationair is daar geen vacuum.

Aansluiting zou vlak voor de gasklep moeten zitten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2018 22:08 #180358 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Aansluiten vaccuumvervroeger ontsteking bij weber 2traps
Ik zie het nog niet. Iemand?

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2018 22:47 #180359 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Aansluiten vaccuumvervroeger ontsteking bij weber 2traps
Zit de org. verdeler B18A er nog op.
Anders heb je een B18D verdeler zonder vacuüm aansluiting nodig.

Of een 123 verdeler dan hoef je het slangetje niet aan te sluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2018 23:35 #180360 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Aansluiten vaccuumvervroeger ontsteking bij weber 2traps
Voor mij lan je het slangetje gewoon achterwege laten, de centrifugaal vervroeging op die van een injection na zijn qua karakterestiek naganoeg gelijk.
Dus gewoon niet aansluiten.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.