Sleuteldag Zaterdag 30 Maart Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-11-2018 10:58 - 08-12-2018 17:30 #180157 door Arthur Gobets (GAST)
Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas is gemaakt door Arthur Gobets (GAST)
Wie wil er met mij kijken en luisteren naar mn Combi.

Ik wil graag snappen hoe ik het geheel goed draaiend krijg en waar mn eventuele kink in de kabel zit

Als het goed is is het een B20, Weber carburateurp LPG en benzine, K nokkenas en Simons uitlaat plus electronische ontsteking.

Heb recent extra demper geplaatst en daardoor nog minder vermogen, tot 130 rijdt het aardig, daarboven is het nu klaar.

Mijn "oude" standaard b18 had er pas bij 150 genoeg van

8/11 compressie gemeten, 4 is beetje aan lage kant, had ook beetje bloemkool op de electrode van bougie

10,75
10,75
11,2
9,5

Afstellen ontsteking en kleppen moet nog, nog nooit gedaan?

Nog steeds geen tijd gevonden, drukke dagen, wel recent stil gestaan op snelweg, hij sloeg af in de file, 2maal aantoe genoeg snelheid om weer aan te slaan 3e keer niet, geen vluchtstrook, gelukkig dikke (en rustige) vrachtauto achter me, na 2 lange minuten weer kunnen starten moet nu eerst verdamper nazien en ontsteking etc stellen, zou fijn zijn m ergens een paar dagen onderdak te geven en te sleutelen. Nog steeds blij met de oude combi!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2018 09:58 #180202 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Dat is gek, juist zou je verwachten bij hogere toeren plezier te hebben van de Weber en K-nokkenas. Denk dat je dit structureel moet aanpakken.
Dus kleppen stellen, ontsteking goed zetten (waar staat hij nu op ?), met CO fijnafstelling controleren.
Heb vaker gezien dat het lastig is om deze set up (Weber valstroom) goed af te stellen, uiteindelijk kan op de rollerbank een hoop in de hogere toeren worden gezien

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 09:12 #180260 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Staat ie wel goed op tijd?

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-03-2019 12:17 #182329 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Hi Ed, ik kan eerdaags weer sleutelen, laat m eerst nog even APK keuren om problemen als met vorige (Sloop)Amazon voor te zijn.
Ik ben zelf niet erg van de boekjes en dan doen, meer van luisteren, doen, en dan boekjes voor achtergrond.

Ik zou toch graag mn motor beter begrijpen en afstellen eer ik uren in de body ga steken, zou fijn zijn als ik m weer kan vertrouwen (Staat nu al weer 3 maanden stil) (MUV technische keuring waar ie goed doorheen kwam)

Iemand een adres waar ik geholpen kan worden desnoods tegen betaling of onderdelen ruil (Mn dHand moet nog 2 weken genezen, dus niet veel haast) daarna is de APK er ook door hoop ik :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
07-03-2019 12:31 #182333 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Arthur, door de regio afdelingen van de VKV worden nu afsteldagen georganiseerd; schrijf je daar in en word je voor niets geholpen.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-03-2019 13:38 #182334 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Hi Cor, De afstel dagen zijn nog ver weg (letterlijk of figuurlijk) de afstel dagen die in Heerhugowaard zijn, daar heb ik een klein issue met het bedrijf waar het is ;( Dus zocht iets letterlijk of figuurlijk dichterbij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2019 18:15 - 07-03-2019 18:28 #182339 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Je zou zelf nog kunnen kijken hoe de compressie is als je er wat olie in cilinder 4 doet en bij warme motor.
Dan kun je zien of het de cilinderwand/zuigerveren is of de klep/geleider.
Overigens loopt een K-nokkenas altijd wat te hakkelen bij stationair loop

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2019 23:19 #182341 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Hulp bij afstellen Motor Weber, B20, K nokkenas
Nu Ed dat ben ik niet met je eens ik heb ook een K nokkenas en je kunt er een ouderwetse gulden op overeind zetten bij stationair.
Als de motor goed kan ademenen dus een Simons uitaat en goed open filters KN of kelken dan is er niets aan de hand en kun je de motor goed afgesteld krijgen.
Hakkerig stationair is meestal daar aan te wijten of een te rijk mengsel.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
01-04-2019 11:29 - 01-04-2019 18:26 #182656 door Arthur Gobets (GAST)
Rammelend en rommelend heen
Met naaimachine terug

Afgelopen Zaterdag bij de Sleuteldag in Lisse geweest, was lekker weer.

Buiten ben ik "geholpen" (Mocht zelf bijna niets doen :) ) Met Kleppen afstellen, compressie meten en ontsteking afstellen, daarna heeft men het inlaat "knijp" deel bij mijn luchtfilter (Moest erop volgens vorige eigenaar) verwijderd.

Ik ben nu steeds bang dat ie afslaat, zo zacht en rustig loopt de motor nu, wel even wennen.

Loopt zoveel mooier en vlotter ik heb een heel andere motor terug.
Compressie was wel wat aan de hoge kant, misschien met iets dikkere pakking op te lossen gaf men aan.

Ik ben enorm blij met de resultaten op de sleuteldag en heb mn Combi weer beter leren kennen, als je weet hoe is het niet zo moeilijk, maar om het uit een boekje voor het eerst zelf te doen was me te spannend.

Nu maar eerst plekjes carrosserie aanpakken (Achter kleppen vervangen, motorklep spuiten en krokante gaatjes bij achterwiel aanpakken en ik durf eens op een tour rit te komen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.