Motor slaat af bij stoppen na snelweg

Lees meer
30-10-2017 14:52 #172880 door Marijn de Koning
Motor slaat af bij stoppen na snelweg is gemaakt door Marijn de Koning
Hoi allemaal,
Ik heb de laatste dagen een aantal keer gehad dat mijn B20 op LPG is afgeslagen en niet direct weer wil starten. Het gebeurt altijd nadat ik net van de snelweg kom en moet stoppen, bijvoorbeeld bij een rotonde, tolpoort of afslag aan het einde van de afrit. Pas na een aantal pogingen komt de motor met moeite weer op gang, zowel op LPG als op benzine.
Mijn vermoeden is dat het iets met het mengsel te maken heeft, dat dit door het uit laten rollen van de auto met snelheid te arm of te rijk wordt. Te rijk lijkt me iets waarschijnlijker aangezien de motor eigenlijk geen brandstof vraagt maar gewoon blijft draaien op basis van de rijsnelheid. De choke uittrekken helpt ook niet echt. Als ik de koppeling in trap bij het uit laten rollen dan heb ik nergens last van, dan blijft hij gewoon netjes stationair draaien. Het komt dus denk ik niet door de luchttoevoer / rijwind.

Iemand hier ervaring mee? Of een idee hoe ik het kan verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2017 00:28 #172891 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Beste Marijn, hoe is het met olieverbruik?
Wat je zou kunnen proberen is om de slang van de carterontluchting los te halen en aan het spruistuk afdichten.(slang gewoon naar de buitenlucht laten gaan)
Ik ben bang dat er te veel dampen vanuit het carter in het spuitstuk terecht komen.
De slang van de vuldop naar het filter zou ik ook loshalen en de dop afdichten of een dichte vuldop.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2017 18:26 #172905 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Hi Johan, goede vraag! Ik had nog niet aan de carterontluchting gedacht.
Het olieverbruik is prima, de motor is 35.000 km geleden gereviseerd. Ik gok zo'n liter op de 6-8.000 km?
De ontluchting heb ik sinds de revisie niet aangepast, hij zit op de straat omdat het oude blok wat ovedruk had wat ie er bij het luchtfilter uit perste. Nu zit dus de vuldop op het spruitstuk en het eitje op een slang naar de straat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2017 23:55 #172913 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Zet em eens aan de kant als ie is afgeslagen en kijk onder de motorkap. Valt je iets op?
Let dan eens op de koelvloeistof bijvoorbeeld.
Ook eens voelen aan de verdamper of ie niet koud of bevroren is.
Kijk ook eens of het zuigermechanisme in de carburateur nog goed gangbaar is.
Zo maar paar gedachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2017 00:12 #172915 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
In het eitje zit in de slangafvoer een vlamdemper (een sooort staalwol) dat kan wel eens dicht gaan zitten en dan komt alle druk naar boven toe richting vuldop.
Je zou het eitje kunnen reiningen of het vlamdovend matriaal er uit kunnen halen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2017 15:05 #172930 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Ik zou ook kijken naar valse lucht, met een bus remmenreiniger het inlaattraject checken. Als er een verschil in toerental is weet je dat daar een lek is. je spuit met lopende motor op alle plekken waar valse lucht in kan, niet te veel natuurlijk. Gebeurt er niets dan is er iig geen vals lucht probleem. Dan kan je het volgende gaan uitsluiten.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2017 16:55 - 01-11-2017 16:56 #172932 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Omdat het na een snelwegrit optreedt (en ik neem aan op lpg), gok ik op een bevroren verdamper.
Vroeger hadden de Amerikaanse autos van mijn vader er veel last van: eerst een fijne constante luchtstroom en dan niets bovenaan de afrit, doordat de gasschuif dicht is...Even wachten en hij start weer gewoon?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2017 01:02 #172954 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Beste Marijn, als je de carter ontluchting naar buiten heb liggen moet je er wel een crankkast filter aan het einde van de slag op doen anders heb je bij vacuum dat je rotzooi naar binnen zuigt.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2017 18:43 #172990 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Ik heb meteen even een los filtertje besteld, goede tip Johan. Ik was het al van plan maar was het ondertussen alweer vergeten. Morgen ga ik eerst maar eens testen of het inderdaad een bevroren verdamper is. Op de momenten dat het gebeurt is de temperatuur van de motor (koelwater) trouwens prima, keurig in het midden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2017 19:06 #172992 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Wat voor luchtfilter heb je? Kan rijwind je luchtfilter in waaien? Bij plotseling wegvallen van rijwind kan het gas dan letterlijk uitwaaien.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.