- Berichten: 265
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
Ik ben erg benieuwd wat voor verschil dit blok gaat maken vergeleken met het Ford blok.
De bedoeling is om alle pakkingen en riemen te vervangen en het blok weer vers te maken.
Ik blijf de orginele elektra gebruiken.
Het enige wat ik van plan ben is de wastegate van de turbo verstelbaar maken met grotere injectoren zodat ik wat meer vermogen uit de turbo kan krijgen.
Ik moet alleen nog gaan uitzoeken welke injectoren ik nodig ben en waar ik die kan halen.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edwin Jongejan
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 121
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Tot de conclusie gekomen dat de tunnel verbreed moet worden voor de versnellingsbak. Dat word de eerste klus.
Het 2e punt word lastiger.
Als ik het blok erin zou hangen zou ik inclusief de aanpassingen aan de tunnel maar 10cm overhouden voor een radiator en koelfan tot ik de chassisbalk bereik.
De orginele radiator van de B230 gaat nooit passen vanwege de breedte. En mocht die wel passen zou ik geen ruimte overhouden voor de fan, aangezien die al 8cm dik is.
Nu zat ik te denken om de orginele Amazon radiator te gebruiken en die op de chassisbalk te zetten, zodat ik die 10cm over hou voor de fan en nog genoeg ruimte over hou om voor de radiator een intercooler te plaatsen.
Nu weet ik dat de orginele Amazon radiator voldoende koelt voor de Ford Sierra motor. Alleen ben ik nu benieuwd of dat ook voldoende zou zijn voor een B230. Mits er een goede koelfan voor zit.
Mocht ik dit gaan doen ga ik ook extra ruimte maken om meer lucht in de motorruimte te krijgen waaronder bijvoorbeeld een luchthapper achter de bumper.
Graag zou ik jullie meningen over het gebruiken van een orginele Amazon radiator willen horen. Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom, zolang het maar betaalbaar blijft. (haha)
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Vet bezig!
Het eerste waar ik aan denk is een olie koeler er bij plaatsen dan is de water temp weer iets minder belangrijk.
En mogelijk een externe water pomp zodat je het water beter door het blok en de koeling kan spoelen.
Een extra groot radiator reservoir plaatsen zodat je wel meer koel water tot je beschikking hebt.
Maar zou ook goed kunnen dat met een goeie electrische fan alles ook netjes koud blijft.
En anders radiator in de bagage ruimte maar dan kan je geen bagage meer mee nemen en heb je nog heel wat meer aanpassing nodig;)
Groet,
Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edwin Jongejan
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 121
Maar loopt wel tegen z'n grenzen aan met snelheden boven 140.
En hangt op de originele plaats.
Tussen de poelie vd waterpomp en radiateur zit 1,5 cm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Thanks voor jullie reacties!
Ik ga het proberen met de orginele radiator van een Amazon met een goeie fan en oliekoeler. Mocht dat nog niet genoeg zijn dan pas ik dat later wel weer aan.
Vandaag druk geweest met het passen van de B230 motor.
Conclusies:
- Ik moet hem schuin hangen (dezelfde positie als orgineel) om uberhaupt de orginele inlaat nog te kunnen gebruiken
- De tunnel moet hoger en breder
- Het subframe moet aangepast worden om de carterpan te laten passen
- Er moet een andere uitlaatspruitstuk worden gemaakt aangezien ik te weinig ruimte heb voor de turbo
Samengevat een hoop extra werk dus maar gauw de slijptol aan het werk gezet.
Het subframe word nog verstevigd. Zoals je ziet blijft er nog weinig orgineels van het subframe over
Tevens heb ik momenteel weer een flintstone auto
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.