Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
28-02-2013 19:17 #124063 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Smullen dit....mag dan wel niet zo'n traditionele aanpak zijn maar met volhouden lukt alles ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gerbert van Ingen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-02-2013 19:58 #124065 door Gerbert van Ingen (GAST)
Beantwoord door Gerbert van Ingen (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hoi Wessel, mooi project ben jij bezig, ikzelf heb een v6 ingebouwd maar deze zijn korter van lengte dan een 6 cilinder lijn, dus heb ik weinig uit de cardantunnel hoeven halen.
Maar ik zeg ook, gewoon doorgaan voor elke uitdaging[lees problemen] is een oplossing.
Succes



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2013 21:07 #124067 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
De meningen zijn verdeeld zie ik maar ik wilde het nog niet aanhalen maar het voorzichtig brengen maar als ik eerlijk mag zijn en ik spreek voor mezelf vindt ik het gewoon prutswerk en niet doordacht. Het lijkt wel of je in een record tempo de auto af wil hebben maar aan kwaliteit en veiligheid wordt niet gedacht. Helaas we zijn geen chip foose of een boyd coddington en hebben we niet allemaal de spullen en de ruimte, alhoewel sommige onder ons heel ver gaan maar, en let op, dit is het allerbelangrijkste zij nemen de tijd en denken eerst na. Je bent creatief met oplossingen en maakt gebruik van materialen waarvan ik denk joh als je hier even meer tijd in had gestoken dan had het ook anders gekund en niet op zijn houtje touwtje manier. Zelf ben ik ook geen originaliteits freak maar ik ga niet over grenzen en jij bent die nu wel al voorbij.

Ik hoop dat je wat met deze info doet want ik zie het somber in, en ik hoop dat ik het mis heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2013 21:50 #124068 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ boele,
ik heb er nog niet na gekeken, zal ik morgen even doen. ik heb namelijk de motorkap er los opliggen en die haal ik er liever met 2 man eraf ipv in m'n eentje. ik heb wel naar het uitgeslepen stuk gekeken en heb inderdaad niks gevonden, dus ik denk ook dat het dan staat op de plek van wat jij zegt.
haha dat moet wel goedkomen, als oud metaalknutselaar moet ik er wel wat van kunnen maken :mrgreen:

@ arno,
bedankt voor je waardering, klopt ik mag dan nogal onorthodox zijn maar ik stop niet :D

@ gerbert,
bedankt voor de waardering! wow dat is heel mooi aangepakt, rijd zeker als een trein haha
juist, zo denk ik er ook over! bedankt!

@ rené
toch bedankt voor je mening, maar ik heb zeker wel alles goed doordacht en heb er echt wel de tijd voor genomen om alles goed uit te denken. tevens zit ik momenteel zonder baan dus ik ben er elke dag ongeveer 8 á 10 uur mee bezig, vandaar dat het allemaal zo snel gaat.
je kunt nu verder wel zo negatief gaan denken, maar uiteindelijk heb je het eindresultaat nog niet gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2013 23:22 #124071 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel ik geef alleen mijn mening ik ben niet negatief, feit is alleen dat ik al reeds 20 jaar aan auto's sleutel en ik dus weet waarover ik praat. Zie het als positieve feedback en ipv het te negeren en ga er ook wat mee doen. Vervelend dat je geen baan hebt maar wel een zee van tijd hebt (ik ben jaloers op je vrije tijd) ik zou zeggen maak gebruik van de tijd die je hebt. Dat je 8 a 10 uur aan je auto bezig bent is te zien je gaat als de brandweer, maar haastige spoed is zelden goed. ;) Maar genoeg hierover ik weet nu hoe de vork in de steel zit en ik wilde er nog wat aan toevoegen maar ik snoer me de mond.

Suc6 verder met de volvo en met het zoeken naar een baan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2013 23:40 #124072 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ rené
het kwam nogal negatief over voor mij, het ziet er inderdaad uit als beunhaaswerk maar ik kijk wel goed voordat ik wat doe wat voor problemen er kunnen komen en of ik die kan oplossen, zodra ik dat heb uitgedacht ga ik gewoon aan de bak. misschien niet op de manier hoe jij het zou doen, maar uiteindelijk kan het wel net zo mooi eindigen. verder overhaast ik ook niets, en het meeste doe ik wel met wat meningen van vrienden van me die in de autobranche zitten. het punt dat ik inderdaad een zee van tijd heb, en ik daar nu zo'n 2 a 3 weken volop gebruik van maak, schiet het onwijs op. (al zeg ik het zelf)
toch bedankt verder voor je reacties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2013 00:32 #124073 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Tunnel zeker lassen anders trekt heel je carrosserie krom!
Kijk maar bv bij de vox daar is hij zelfs verstevigd, het beste is om je tunnel te verstevigen ipv te verzwakken anders tordeert heel je carrosserie.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2013 03:00 #124078 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Het commentaar is terecht, voor de Rally worden se wagens ook ' doorgelast' en dat is verstandig bij een krachtigere motor.
Ik heb nog geen ervaring met het doorlassen van een Amazon, dit zou ik wel willen verkrijgen en dit hier willen delen.

Mijn lasser heeft net een krom chassis van een S90 weer helemaal goed gekregen en die kan ik vragen ons te helpen bij een goed plan, wellicht is er op dit forum ook al expertise aanwezig.
Hoor daar graag commentaar, liefst opbouwend over.
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2013 11:53 #124082 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel, het plaatje op je pedaal huis is niet je chassisnummer. Het nummer wat ik bedoel is mechanisch ingeslagen tijdens de productie van je wagen en is de identificatie en gekoppeld aan je kenteken. De RDW en mogelijk de APK keurmeester zal dit nummer willen zien. Als je een 66'er hebt dan ben ik er vrijwel zeker van dat je het nummer hebt uit geslepen. Kijk even naar de foto's hieronder, heb ik net bij mijn wagen gemaakt. De 67'er heeft het boven de kachel staan, de 66'ers die ik heb gezien hebben het naast de kachel kraan staan op de plek waar ik het tape heb geplakt.







Als het inderdaad bij jouw wagen naast de kachel kraan stond dan komt er waarschijnlijk een kleine hindernis bij :| . Ik raad je aan om het plaatwerk wat je eruit hebt geslepen als geheel heel goed bewaard, dus echt het hele deel zodat je kunt aantonen dat het uit je wagen komt. Als je dan bij de RDW gaat keuren kun je dit laten zien en kan de RDW, voor zover ik weet, tegen betaling het nummer opnieuw in het chassis slaan. Alleen de RDW kan dit doen ook omdat de plaats waar het nummer staat ook op je kenteken staat vermeld. Jij hebt daar nu geen plaatwerk meer en zal de plaats mogelijk ook aangepast moeten worden. Ga er niet zelf aan beginnen, de kans is namelijk groot dat je je wagen nooit meer op de weg krijg. Stuur anders even een mailtje naar de RDW met de vraag wat de mogelijkheden zijn.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2013 18:28 #124085 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rob,
dit klopt inderdaad wat je zegt, ik heb vanmiddag even gekeken en hij zat inderdaad verstopt onder een hoop laklagen. maar ik heb ook nog even gekeken op mijn kentekenpapieren en trof dit aan.

aangezien het hele schutbord word vermeld en niet specifiek de plek waar hij zat, zou ik hem dus alsnog op de plek waar jij hem hebt in kunnen slaan met slagletters en wat beleid zoals de amazons van 67 lijkt mij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.