Valse onjuiste advertenties op marktplaats;

• ERIC Dezittere
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
Meer
12-01-2020 10:59 #186591 door ERIC Dezittere
Valse onjuiste advertenties op marktplaats; is gemaakt door ERIC Dezittere
Ik meen dat het ook moet kunnen dat wij hier binnen een club elkaar verwittigen voor misleidende berichten en aanbod op marktplaats.
Onder de naam Mario en Jannes ( Musselkanaal )komen advertenties voor die niet kloppen met de werkelijkheid. De nrs 1496419151 en 1497661995 zijn daar voorbeelden van. Oa wordt telkens vermeld geschikt voor B18 wat voor een J type overdrive niet het geval is. Tevens bij vraagstelling bij de Jannes met verwijzing dat de lagerflens ontbreekt, dat het km tandwiel ontbreekt, krijg je een zeer kort onbeschoft antwoord dat je niets meer krijgt ( je krijgt immers niets, maar koopt het) duidelijk omdat deze zich betrapt voelt op de misleidende advertentie ( de overdrive zelf ziet er op de foto ook niet helemaal ok uit) . Ook marktplaats heb ik van deze werkwijze op de hoogte gebracht. DUS wees voorzichtig bij deze advertenties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12-01-2020 22:56 #186605 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Valse onjuiste advertenties op marktplaats;
Het volgende zonder een persoonlijke mening over de aanbieder, zover ik het weet heb ik nog nooit iets van hem gekocht. Voorzichtig zijn en denoods navragen kan natuurlijk geen kwaad en moet, indien zonder beschuldigingen, steeds tot een normaal antwoord leiden.

Ik heb maar 1 van deze advertenties gevonden, maar die kan ik niet vals of onjuist noemen, hooguit onvolledig of onduidelijk.

Officieel is een overdrive zonder flens voor aan de versnellingsbak, dus hij biedt meer aan dan de genoemde overdrive. De flens hoort bij de bak, in dit geval is het zover ik het kan zien een van een M41. Alle M41 met overdrive, dus D en J Type, past aan een B18 of B20 (ik rij zelf zelfs een B18 met een 240 M46-J-Type). Een J-Type overdrive past echter alleen op een M41 met uitgaande/hoofdas van het J-type (en dus op de M46 bakken van de 240).

De eerste foto laat duidelijk zien, dat de kilometertellerdelen missen en dat de delen van de overdrive uit elkaar geschoven zijn (de moertjes hiervoor missen zover ik dat kan zien). Dat had men kunnen noemen, kan men dus echter ook zien, de foto is niet zo genomen dat dit verborgen blijft. Waarom de overdrive deels uit elkaar ligt zou ik verklaard willen zien, zeker omdat men normaal een goed werkende overdrive niet (deels) zal demonteren, zeker zonder hem weer in elkaar te zetten. Verbergen wil hij het demonteren blijkbaar niet.

mbt de verschillende namen van de aanbieder: dat zal op verschillende accounts berusten, eventueel zijn deze aangelegd omdat Marktplaats in tegenstelling tot vroeger het aantal gratis advertenties per account beperkt heeft.

groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Meer
13-01-2020 09:12 #186609 door D. Spieard
Beantwoord door D. Spieard in topic Valse onjuiste advertenties op marktplaats;
Ik heb een andere ervaring met de aanbieder (Jannes)
Kort geleden heb ik wat onderdelen bij hem gekocht en de jongeman (Jannes) kwam heel sympathiek en eerlijk over.
Hij heeft ook een groot aanbod van 240, 140, 544 onderdelen voor redelijke prijzen.
En nee, ik heb er geen belangen in zitten.